Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben onlangs overgeschakeld van een MYSQL database naar MSSQL database. In mijn dynamische website heb ik de ODBC connectie aangepast en deze zegt dat de connectie correct is. Als ik via internet deze website wil openen krijg ik een foutmelding dat de IUSR geen toegang krijgt tot de MSSQL database. De login bij de MSSQL database is ingesteld als windows authentication.

Weet iemand wat ik moet doen? Bij de MYSQL database heb ik hiermee geen enkel probleem gehad.

bedankt

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
De IUSR is de gebruiker waar IIS standaard onder draait, en onder die credentials wordt nu dus de query uitgevoerd. Je kan nu 3 dingen doen:
• De IUSR daadwerkelijk toegang geven tot de MSSQL database (niet aan te raden)
• IIS onder andere credentials draaien (als je asp.net gebruikt, kijk eens naar impersonation)
• Geen windows authentication gebruiken

Roomba E5 te koop

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Voor zover ik weet heb je bij MSSQL altijd de mogelijkheid om met een MSSQL account in te loggen. (Windows authentication is alleen een extra mogelijkheid die je aan kunt schakelen bij installatie).

Het lijkt me dus handiger om een account aan te maken binnen MSSQL (en deze de juiste rechten op je database te geven) en in de ODBC connect string de username en wachtwoord van deze gebruiker op te nemen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

mbaltus schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:50:
Voor zover ik weet heb je bij MSSQL altijd de mogelijkheid om met een MSSQL account in te loggen. (Windows authentication is alleen een extra mogelijkheid die je aan kunt schakelen bij installatie).

Het lijkt me dus handiger om een account aan te maken binnen MSSQL (en deze de juiste rechten op je database te geven) en in de ODBC connect string de username en wachtwoord van deze gebruiker op te nemen.
Het is dus eigenlijk net andersom, windows authenticatie is standaard, sql authenticatie is een optie. Feit blijft inderdaad dat het wel zo net is om per applicatie (minimaal) een user aan te maken die met specifieke rechten de database kan benaderen.

Eerst het probleem, dan de oplossing