Toon posts:

3com router, wds verbinding instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een wds verbinding te maken met 2 maal een 3com office connect adsl wireless 11g router (model wl-542).
Nu heb ik bij wds op beide routers de andere router toegevoegd met het mac adres van de andere router. De ip adressen goed ingestelt zodat er geen dubbele ip adressen voorkomen.

Alleen nog wil het niet werken..
Heb op interntet gezocht maar kan weinig vinden behalve een handleiding van 3com waarmee ik het dus niet aan de praat krijg.

Enigste wat ik zelf nog kan verzinnen is dat het komt door de encryptie key op de draadloze verbinding van de router die een internetlijn heeft.

Iemand ideeen ?

Alvast bedankt

Verwijderd

volgens mij kan dat niet omdat het 2 x gaat om een 'primair' WDS station. (Beide is een modem dat op internet kan/moet kunnen. Probeer het eens met een andere router.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Die WL-553 is helemaal geen modem en kan dus niet 'zelfstandig' het internet op. Dus het moet prima kunnen werken.
Welke encryptie methode heb je nu dan? Probeer het eens zonder encryptie, als test.....
WDS werkt alleen maar met WEP

Verwijderd

Ik heb thuis wds met wpa2 draaien.. werkt prima hoor :)

Daarbij staat in de startpost toch echt
Ik probeer een wds verbinding te maken met 2 maal een 3com office connect adsl wireless 11g router (model wl-542).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 11:32 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:30:
Ik heb thuis wds met wpa2 draaien.. werkt prima hoor :)

[...]
Sorry, you're right. Met (mijn) Speedtouches werkt het alleen met WEP.