Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit in de goede categorie plaats...

Ik heb een aantal weken terug een aantal nieuwe onderdelen gekocht voor in m'n PC om o.a HD-films te kunnen kijken. Nou was ik laatst Transformers aan het kijken, maar die begon elke keer te haperen wat dan natuurlijk zeer irritant is.

Setup:
Processor: E7650 (2x 2.66Ghz)
Moederbord: MSI P6N SLI-F V2
Geheugen: 3GB DDR2 800Mhz Elixir (Nanya)
Videokaart: 8800 GTS 512mb
Voeding: Coolermaster 520watt
HD: Hitachi 750GB + 500GB WD

Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen of kan het komen omdat de film 18,2 gig is en daarom moeite heeft? (Ik gebruikte trouwens VLC-player).

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39

The Zep Man

🏴‍☠️

Je geeft niet aan in wat voor formaat de film is. Wel zeg je dat je VLC gebruikt. VLC ondersteund geen hardwarematig decoderen van video streams.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Aan je harddisk ligt het wel zeker niet (zelfs over een USB2 'MyBook' externe disk kan ik nog makkelijk full-HD kijken).

Ik zou de KMPlayer eens proberen:

http://www.free-codecs.com/download/KMPlayer.htm

En dan bij de render-engine iets als "DirectX" (of "Direct3D") aanzetten. Dat moet met een 8800GTS zeker goed gaan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:20:
Je geeft niet aan in wat voor formaat de film is. Wel zeg je dat je VLC gebruikt. VLC ondersteund geen hardwarematig decoderen van video streams.
Het formaat is 1920x1080 en bekijk het via dvi naar hdmi kabel op een samsung tv maar daar kan het niet aan liggen denk ik.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal die KMPlayer is proberen en laat het nog even weten...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zonder codec kunnen wij er niets mee. Is het h264, x264, xvid, vc-1 etcetc....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is X264

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net KMPlayer geprobeerd en die loopt op zich perfect is ook snel met doorspoelen, maar wanneer is doorspoel loopt het geluid en de ondertiteling goed, maar het beeld niet meer...

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:30:
Ik heb net KMPlayer geprobeerd en die loopt op zich perfect is ook snel met doorspoelen, maar wanneer is doorspoel loopt het geluid en de ondertiteling goed, maar het beeld niet meer...
en als je het even tijd geeft, soms komt bij mij na 3 min ook pas de goede audio!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik was iets te snel dus :)
Pagina: 1