Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xml mapping tool als service?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Graag wil ik van jullie weten of jullie een tool weten die xslt kan toepassen op een xml bestand en deze vervolgens na verwerking wegschrijft naar een map.
Wij zijn op dit moment bezig met het mappen van de ene xml file naar de andere. Dit werkt nu; we hebben een correcte xslt gegenereerd.
Het toepassen van die xslt moeten we op dit moment nog handmatig doen. Het is de bedoeling dat dit in de toekomst automatisch gaat, zodat de “vertaalde” xml file weggeschreven wordt naar een map die vervolgens wordt gepolled door een applicatie zoals Exact.
Een eventuele “mapping” tool (mapt dus xml 1 naar xml 2) is wat mij betreft ook prima.
Alvast bedankt,

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je haalt twee dingen doorelkaar zo te lezen. Je hebt een opmaakt voor xml wat gegenereerd word door xslt. En je hebt een conversie tool van xml naar xml.

Dus voor je algemene vraag. Wat heeft het nut om opmaak op te slaan voor datatechnische redenen :? Zoek dan een net importscriptje of ombouw scriptje.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
disjfa schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:45:
Zoek dan een ...<snip>... of ombouw scriptje.
Dat is wat de XSLT doet :? Ik kan je reply niet helemaal volgen hoor?
disjfa schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:45:
Je hebt een opmaakt voor xml wat gegenereerd word door xslt. En je hebt een conversie tool van xml naar xml.
Hij heeft een XML bestand die door XSLT getransformeerd wordt naar een ander XML bestand (zodat Exact of een andere applicatie het bestand in het gewenste formaat krijgt). Dit is een veelvoorkomende en doordnormale operatie hoor ;)

Anyway; is het niet mogelijk om zelf wat in C#, VB.Net, PHP of whatever in elkaar te flansen en als service / scheduled task / cronjob te runnen? Zoiets is in no-time gebouwd.

Een mooie 'mapping tool' is BizTalk server, maar ik denk dat die buiten je budget valt :+
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:39:
Beste tweakers,
Het toepassen van die xslt moeten we op dit moment nog handmatig doen.
Ik weet dus niet hoe jullie het nu doen, maar met een scheduled task en een batchbestand kom je misschien al een heel eind?? (Even aangenomen dat het over windows gaat; anders moet je even de termen vervangen door de relevante UX termen)

Dit lijkt me overigens meer wat voor DTE (Waar hoort mijn topic?)
SEA >> DTE

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 25-03-2008 02:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik moet zeggen dat Netbeans met BPEL een leuke toolkit heeft gemaakt om dit soort transformaties redelijk geautomatiseerd te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 25-03-2008 06:43 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie reacties!

Ik ben aan de hand van jullie posts verder gaan zoeken en maak nu gebruik van een tooltje genaamd Altova Mapforce.
Dit tooltje is speciaal gemaakt voor het mappen van XML bestanden. Het is met dit tooltje een kwestie van 2 xsd importeren en mappings aanmaken. Wanneer je een sample xml file importeert krijg je een regelrechte preview van je mappings.

Mapforce biedt daarnaast ook de mogelijkheid om programmacode te generen (c++, C# en Java) waarmee een exe file gemaakt kan worden. Op die manier kan een scheduled task voor replicatie zorgen.

Oplossing is dus gevonden, zover mij bekend. Hier mag een slotje op ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 00:22 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1