Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] e-mail komt maar op 1 PC binnen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit met een probleem, hopelijk kan iemand me helpen!

Als volgt, we hebben hier 2 pc's, 1tje boven 1tje benenden, en alle 2 hebben een apart e-mailadres van planet. Nu krijg ik boven alle e-mails binnen en beneden niks, accounts zijn goed ingesteld (volgens mij).

pcbeneden->a@planet.nl-> ontvangt niks :?
pcboven->b@planet.nl-> ontvangt alles :?

wie o wie heeft hier een antwoord op??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:14:
Nu krijg ik boven alle e-mails binnen en beneden niks, accounts zijn goed ingesteld (volgens mij).
Dan is het dus nog niet goed ingesteld, want anders zou het wel werken. Maar zonder kristallen bol gaat niemand hier wat mee kunnen doen, dus begin eens met uitgebreid informatie te geven wat die instellingen dan zijn. En of het aliassen of echt aparte emailadressen zijn, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals gambieter al zegt: met deze info kunnen we echt niet veel meer dan "welles!" roepen ;)

Als alles goed stond ingesteld (dus ook op de server), werkte het zoals verwacht. Zo niet, zullen we toch echt moeten weten wat die instellingen dan zijn. Dus inderdaad: zijn het twee losse mailboxen of aliassen? En in Outlook: juiste server en twee verschillende mailaccounts?

Als 1 mailaccount en 2 aliassen kan je het voor elkar krijgen met de combinatie van Rules en Leave-mail-on-server.

Kortom: geef even alle benodigde info. En welkom :Y)

En ik pas even je topictitel aan: 'MS Office Outlook 2007 e-mail probleem.....' zegt niets over welk probleem dan. Aangezien je niet de enige bent die OL2k7 gebruikt zegt deze titel meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 25-03-2008 08:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dank u, ik zal proberen een uitleg te geven....

we hebben dus een mail adres van planet, aangezien deze vrij onlogisch is (naam_0296@planet.nl) heb ik op planet.nl 2 nieuwe mail adressen aangemaakt (a@planet.nl en b@planet.nl).

Nu heb ik in outlook bij account alles netjes ingevuld, weliswaar hebben beide hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Zie nu ook trouwens dat boven outlook 2007 en beneden 2006 is....

hopelijk is het nu iets duidelijker???

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
Nee, aangezien er volgens mij geen Outlook 2006 is..Je bedoelt 2003?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:22:
Nu heb ik in outlook bij account alles netjes ingevuld, weliswaar hebben beide hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Zie nu ook trouwens dat boven outlook 2007 en beneden 2006 is....
Dit betekent dus dat je vanaf twee PC's dezelfde POP3 box zit te benaderen. Als de ene PC de emails na het ophalen verwijdert, dan zal dit dus niet goed gaan. Je kunt wel met leave mail on server en een aantal Outlook rules aan de slag gaan, maar dat blijft gepruts. Ik denk dat een veel betere oplossing is het aanmaken van aparte POP3 boxen voor beide PC's.

Als Planet je geen extra POP3 boxen laat aanmaken, kun je ook twee Gmail accounts aanmaken en die via POP3 of IMAP benaderen.

[ Voor 11% gewijzigd door mjax op 25-03-2008 13:28 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

weliswaar hebben beide hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord
Dan zijn het dus geen mailaccounts, maar aliassen die naar hetzelfde mailaccount verwijzen. Je kunt zoals ik aangaf wel alles op beide PC's binnenhalen, door leave mail on server ('Een kopie op server achterlaten') aan te zetten in de account-instellingen. Of beter: leave mail on server en zet dan bij beide dat er na bijv. N dagen mag worden verwijderd. Zorg dan wel dat beide PC's elke N-1 dagen mail binnenhalen). Via Berichtregels kan je dan eventueel op de ene PC alles aan a@ automatisch verwijderen en op de andere PC alles aan b@

Maar inderdaad is gewoon een tweede (POP) mailaccount regelen veel makkelijker. En minder privacy-gevoelig :+

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 25-03-2008 13:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

je met voor beide accounts het naam_0296 als gebruikersnaam en wachtwoord invullen en al e-mail a@ op pc1 en b@ pc 2 en op beide pc's instellen dat ze mail moeten achterlaten op de server voor X aantal dagen...

Verwijderd

Topicstarter
juist, ik snap eum!
volgens mij kan ik geen 2de mailaccount regelen bij de heren van planet...vanmiddag maar eens bellen.

Iig bedankt!

• Reptile209
  • Laatst online: 15:52

Reptile209

- gers -

Vroegâh kon je bij Planet 4 aparte mailboxen aanmaken per abo (inclusief je standaard account, ook wel het hoofdaccount genoemd). Per mailbox kan je vervolgens 5 aliassen toekennen. Op elk van beide PC's stel je vervolgens de mailgegevens van de juiste mailbox in. Dit alles is te regelen door met je hoofdaccount in te loggen op "Mijn Gegevens".
Voor zover ik weet moet bovenstaande nog steeds kunnen, maar het is een tijd geleden dat ik actief met Planet ben beziggeweest.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
heb iid gekeken op Mijn gegevens, daar kan ik alleen meerdere aliassen aanmaken....en heb na een half uur geluisterd te hebben naar 'al onze medewerkers.....' het opgegeven, morgen weer proberen

• Reptile209
  • Laatst online: 15:52

Reptile209

- gers -

Stappenplan:
* Surf naar www.planet.nl/help
* zoek op E-mail en mailbox aanmaken
* vind deze link
* volg de beschrijvingen en bespaar jezelf € 0,10 per minuut ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, dank!! _/-\o_

het werkt, mag een slotje op

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 20:56 ]

Pagina: 1