Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Trust Tablet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam even geleden in de folder van Dynabyte deze tablet van trust tegen:
https://www.dynabyte.nl/a...line-Design-Tablet-TB6300

Ik heb nog nooit een tablet gehad, het lijkt me wel al een tijdje leuk. Dit leek me een aardig ding voor een net prijsje.

Zelf denk ik een tablet vooral te gebruiken voor photoshop, wat ik niet heel regelmatig doe, maar met een tablet vast een stuk vaker. Ik heb een 19 inch breedbeeldscherm en wil eigenlijk onder de €100,- zitten bij het kopen. A6 lijkt me wel erg klein voor photoshopwerk.

Kunnen jullie me die trust aanraden en/of kennen jullie misschien betere tablets voor mij? Heeft de aldi toevallig nog een leuke aanbieding liggen? :P

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
Wacom is het beste merk voor tablets. O.a. de Bamboo is een mooi goedkoop en goed tablet; misschien wat voor jou? Zelf heb ik de Graphire 4, bevalt erg goed.

[ Voor 46% gewijzigd door BARO op 24-03-2008 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooie dingen inderdaad en ik heb meerdere keren gelezen dat Wacom boven de rest uit torent. Ik teken zelf (nog) bijna nooit en denk daarom dat Wacom misschien iets te goed voor een beginneling als mij is. Of is de rest gewoon te slecht voor iemand die ermee wil photoshoppen/tekenen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb er weinig ervaring mee, alleen een paar keer met een wacom getekend en dat voelde net of je met een echte pen tekent. Dat exemplaar kostte geloof ik 100 euro. Als je dan toch al 70 euro uit gaat geven zou ik die 3 tientjes er ook nog bij doen en voor een 'echte' wacom gaan.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:44
Koop a.u.b. geen trust teken tablets. Deze werken matig en gaan snel stuk (spreekt uit ervaring). Koop gewoon een leuke Wacom want die zijn teminste van kwaliteit en werken zeer goed! Momenteel heb ik een Graphire 4 A6 tablet. Met jouw budget zou ik voor de Bamboo gaan, die is erg vet. Mijn broer heeft die ook laatst gekocht en dat ding werkt ook erg nice. Er zit een speciale laag op waardoor het aanvoelt alsof je op papier tekent. Bij mijn Wacom voelt het gewoon heel glad aan alsof je op plastic teken (wat tevens ook zo is... :P )

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is duidelijke taal :)

Is A6 niet erg klein, of valt dat mee?

• Sir_Hendro
Het is wel te doen maar ik denk dat A5 ideaal zal zijn. Je had geloof ik de Bamboo A5 voor 100,- wat dus net in je budget valt ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hier ook goede ervaringen met Wacom. Wel enigzins aan de prijs voor de grotere modellen, maar de Bamboo valt wel binnen je budget. Is afgeleid van de Graphire 4 met als doelgroep de huis-tuin-en-keuken gebruiker.
M'n zusje heeft een Wacom Graphire 4 Classic XL. Beetje tussenmaatje tussen A4 en A5 in, en werkt heerlijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Onlangs bij MM ook een Trust tablet meegenomen voor 55 Eur. Gewoon om eens te proberen.
Zou die werken met een hele oude Photoshop versie (5.x) ?

(OS = Win XP met SP2)
Modbreak:Wat dacht je van zelf te proberen, of minimaal op zoek te gaan ipv hier gelijk een vraag te stellen zonder te melden wat je zelf allemaal al gezocht/geprobeerd hebt...

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 10-11-2008 14:13 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Zelf ooit een Trust Tablet gehad (A5) en die heb ik letterlijk een half uur gebruikt voordat deze de eerste keer kapot ging. Meteen teruggegaan en de lokale computerhboer deed nogal lastig ivm garantie want het kwam uit de 'koopjeshoek'. Nja dan is 50 euro oid nog altijd te veel of course!

Echter opgestuurd, na twee weken een nieuwe gekregen en hiermee heb ik welgeteld ook één week getekend. Daarna deed dat ding het nog wel, maar fatsoenlijk kan ik niet zeggen. Een aantal jaar later heb ik toen een Wacom Bamboo (A6) gekocht en deze werkt perfect voor mij. Ben er erg tevreden mee!

Verwijderd

Modbreak:Wat dacht je van zelf te proberen, of minimaal op zoek te gaan ipv hier gelijk een vraag te stellen zonder te melden wat je zelf allemaal al gezocht/geprobeerd hebt...
Ja O.K.
Had al gezocht op 'tablet' AND 'photoshop', Diverse topics over ervaringen met de tableau's maar niet over wel of geen ondersteuning door software. Geen nieuw topic geopend, maar een bestaand topic gezocht wat, naar mijn mening, goed aansluit.
Modbreak:Een oud topic is *NIET* de plek om een eigen vraag te stellen :o

Enige geldige reden om in een oud topic te posten is om iets dat voor anderen nuttig is toe te voegen. Heb je een vraag? Open dan een eigen topic, maar laat zien dat je gezocht hebt, bijvoorbeeld door een link naar het oude topic te geven...

Proberen is zeker de bedoeling, maar de vraag had misschien direct een antwoord opgeleverd van "niet geschikt voor Photoshop 5.x", en daarmee wat onnodig gestress voorkomen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 11-11-2008 10:43 ]

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:10:
[...]

Ja O.K.
Had al gezocht op 'tablet' AND 'photoshop', Diverse topics over ervaringen met de tableau's maar niet over wel of geen ondersteuning door software. Geen nieuw topic geopend, maar een bestaand topic gezocht wat, naar mijn mening, goed aansluit.

Proberen is zeker de bedoeling, maar de vraag had misschien direct een antwoord opgeleverd van "niet geschikt voor Photoshop 5.x", en daarmee wat onnodig gestress voorkomen ;)
Ik heb zowel Trust als Wacom tablets gebruik in Photoshop 5.5 en dat werkt gewoon perfect. ;)

Verwijderd

Geinstalleerd, en werkt inderdaad.

Bummer dat er nu een Wacom bij de Aldi ligt voor slechts 29 Eur :/

Verwijderd

Ik heb de Wacom Bamboo sinds een paar maanden, en ik heb niet het idee dat de pen lang mee zal gaan.

Vooralsnog werkt hij prima. Er zit wel al wat horizontale speling in de punt. Heel zelden hapert ie wat, dan kan ik bijvoorbeeld niet meer 'klikken" (drukken), dan moet ik eerst een keer wat harder drukken. De pen voelt ook wat goedkoop aan.

Verder heel tevreden, want eigenlijk werkt ie gewoon erg goed.
Pagina: 1