Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort samenwonen en voor die tijd willen wij de verzekeringen allemaal goed voor elkaar hebben. Nu had ik echter een vraag (misschien wel meer dan één).

» Inboedel verzekering:
Voor het nieuwe huis hebben we een inboedel verzekering nodig. Maakt dit uit op welke naam deze wordt geregistreerd, of is het aan te raden om dit op naam van de hoofdboeker te doen? Ik neem aan dat je niet beiden een inboedelverzekering hoeft te nemen?!
Bij veel metingen wordt er standaard vanuit gegaan dat we ons verzekeren voor minimaal (ongeveer) 45000 euro. Hoe komen ze op dit bedrag, want als wij alles optellen (en we hebben bijna alles nieuw) komen we maximaal aan zo'n 30 a 35 duizend. Dit scheelt nogal op jaarbasis. Waarom is het verstandig om toch 45000 te nemen?

» Aansprakelijkheids verzekering:
Op veel sites kan je een berekening maken. Hier wordt altijd gevraagd naar de gezinssamenstelling. Dit is dus 2 volwassenen. Wanneer je dit aanvinkt sluit je dan een verzekering waarin 2 personen zijn meegenomen of is het een bepaald meetelende factor in het eindbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Over het algemeen is het aantal personen van invloed op de prijs en wordt dat dus automatisch meegenomen. Meer dan 1 persoon komt toch al vaak neer op een 'gezinsdekking' oid.

Je vragen zijn trouwens zo algemeen dat er nauwelijks een antwoord op te geven is, behalve dat je het bij de uiteindelijke aanbieder het na moet gaan of de dekking zeker weten voor 2 personen van toepassing is. Of lees de voorwaarden :).
Bij veel metingen wordt er standaard vanuit gegaan dat we ons verzekeren voor minimaal (ongeveer) 45000 euro. Hoe komen ze op dit bedrag, want als wij alles optellen (en we hebben bijna alles nieuw) komen we maximaal aan zo'n 30 a 35 duizend. Dit scheelt nogal op jaarbasis. Waarom is het verstandig om toch 45000 te nemen?
Ten eerste kost een inboedel en WA verzekering bijna niets dus ook een verschil van 10k waarde niet. Ten tweede is het voordeel van het volgen van de aangeboden rekenmethoden dat er meestal een garantie tegen onderverzekering aan is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Voor de inboedelverzekering raad ik je aan om een inboedelwaardemeter in te vullen. Hiermee krijg je garantie tegen onderverzekering. Dit is van belang wanneer je een gedeeltelijke schade hebt, de verzekeraar zou aan kunnen geven: u heeft niet het volledige bedrag verzekerd dus u krijgt ook maar een bepaald % uitbetaald. Bij inboedelverzekeringen zal dit minder snel het geval zijn dan bij opstalverzekeringen, maar zoals al gezegd is maakt het op je premie niet veel uit voor die zekerheid.

Op deze link kan je zo'n inboedelwaardemeter invullen. Sommige verzekeraars willen nog wel eens een eigen waardemeter maken maar deze is van het verbond van verzekeraars. Voor de AvP (of WA) raad ik je aan om niet een half miljoen verzekerd bedrag te nemen maar minimaal een miljoen. Het verschil in je premie is heel weinig maar een miljoen is tegenwoordig tot meer het gangbare bedrag wat wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik kwam tot deze vraag (betreft aantal personen) toen ik WA aan het invullen was. We wonen dus samen, maar als ik een WA wil aflsuiten hoef ik slechts de gegevens van één persoon in te vullen. Is mijn vriendin dan wel meeverzekerd? Ze weten immers niets van haar, omdat ik geen gegevens van haar heb/kan doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54

No production networks were harmed during this posting