Toon posts:

PS3 geen 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een PS3 aangeschaft en deze aangesloten op mijn Philips 42PFL9632 LCD d.m.v. HDMI (PS3 -> HDMI- TV)

vanuit de Reciever/ DVD (panasonic SC-PT550 ) heb ik een scart naar TV (reciever - Scart - TV)
(heb nog wel een HDMI aansluiting over!! )

de reciever en PS3 heb ik onderling d.m.v. een optische kabel gelinkt.
Alleen als ik nu een blue ray disk of spel afspeel dan heb ik het idee dat het geluid nog steeds over de hdmi loopt en niet over de optische kabel. Heb alleen over mijn front speakers nu geluid.

Als ik in de instellingen van de PS3 de geluids instellingen verander in optisch dan hoor ik helemaal niks meer.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Is het op te lossen door bijvoorbeeld i.p.v. scart een hdmi kabel te gebruiken van reciever - >full hd tv

Ook heb ik diverse instellingen geprobeerd Bitstream/pcm e.d. maar mocht niet baten

Ben benieuwd of iemand mijn 2e paasdag alsnog wat op kan vrolijken, want krijg er een punthoofd van.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
HDMI is ook in staat om 5.1 geluid over te brengen.
Maar waarom gebruik je een scart? Een scart kan geen 5.1 overbrengen, en alleen beeld en is ook niet de beste oplossing.

Waarom niet een HDMI naar de TV en dan nog een optische naar de receiver vanaf de ps3?

Als je receiver een HDMI ingang en uitgang heeft, doe dan de PS3 naar de receiver (HMDI In) en dan vanaf je receiver(HDMI OUT) een HDMI naar de tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Robbie T op 24-03-2008 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Robbie T schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:57:
HDMI is ook in staat om 5.1 geluid over te brengen.
Maar waarom gebruik je een scart? Een scart kan geen 5.1 overbrengen, en alleen beeld en is ook niet de beste oplossing.

Waarom niet een HDMI naar de TV en dan nog een optische naar de receiver vanaf de ps3?

Als je receiver een HDMI ingang en uitgang heeft, doe dan de PS3 naar de receiver (HMDI In) en dan vanaf je receiver(HDMI OUT) een HDMI naar de tv.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb helaas maar 1 HDMI ingang op mijn receiver. Dus als ik het goed begrijp werkt het nu niet, omdat ik vanaf mijn receiver de TV gekoppeld hebt d.m.v. een scart. En dat als ik deze aansluit met HDI op mijn receiver, deze wel de 5.1 en DTS weergeeft?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

BLN

Ik heb volgens mij precies de aansluitingen gebruikt zoals jij die hebt gebruikt. HDMI naar de tv vanaf de ps3 en een surround setje optisch aangesloten.

Ik zou nagaan of je ps3 op optical out staat, voor het gebruikte medium, en of je receiver wel het type signaal kan decoderen wat n ps3 uitzend.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
BiX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:24:
Ik heb volgens mij precies de aansluitingen gebruikt zoals jij die hebt gebruikt. HDMI naar de tv vanaf de ps3 en een surround setje optisch aangesloten.

Ik zou nagaan of je ps3 op optical out staat, voor het gebruikte medium, en of je receiver wel het type signaal kan decoderen wat n ps3 uitzend.
En hoe heb jij de receiver aangesloten op je tv?
Als ik de ps3 op optical out zet komt er helemaal geen geluid meer uit. Volgens mij moet mijn receiver PT-550 dit signaal kunnen omzetten.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
Via de optische kabel moet je altijd bitstream gebruiken. PCM is te breedbandig om over een optische kabel te sturen.

Op de PS3 moet je de instellingen voor audio dus allebei (in game en Blu-ray) op bitstream zetten en je audio uitvoer op Optische kabel.

This space intentionally left blank.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:21:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb helaas maar 1 HDMI ingang op mijn receiver. Dus als ik het goed begrijp werkt het nu niet, omdat ik vanaf mijn receiver de TV gekoppeld hebt d.m.v. een scart. En dat als ik deze aansluit met HDI op mijn receiver, deze wel de 5.1 en DTS weergeeft?
Klopt inderdaad.
Maar als je geen HDMI meer over hebt op je receiver, pak dan inderdaad, zoals ook hierboven vermeld, alleen de hdmi en de optisch.

De HDMI van ps3 naar tv en optisch van ps3 naar receiver.
Wel even de instellingen goed zetten op de ps3 dan. (Zelf geen ps3, dus kan je niet vertellen hoe)

Verwijderd

Hey,

een vriend van me had hetzelfde nou bleek dus dat hij luisterde naar het geluid dat via de tv terugkwam naar de receiver ( ookal was dit 1richtingverkeer? ) en pikte dit als stereo op. De receiver die jij hebt ken ik niet maar wat ik heb gedaan en hij nu dus ook is kijken waar op de receiver je de optiche kabel hebt aangesloten en de receiver dus in die modus ( dvd, cbl/sat enz ) zetten, hij stond op het verkeerde been omdat er dus al wel geluid uitkwam via de tv. Bij ons detecteerde de receiver na het juist instellen toen gelijk dts.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een extra HDMI kabel gekocht en deze vervangen voor de scart kabel als verbinding tussen TV en reciever en heb nu dolbi digital 5.1 bij het bekijken van een blu ray dvd. Bij deze film heb je ook de kans op het geluidsspoor af te spelen als TRUE Dolbi digital, maar deze krijg ik nog niet in 5.1. Wellicht moet ik mijn reciever instellen op PCM i.p.v. bitstream.. i.i.g. bedankt voor alle reacties
Pagina: 1