Toon posts:

Ultravnc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem.
Ik gebruik UltraVNC viewer.
En ik heb voor een vriend, een soort helpdeskprogrammatje gemaakt, die verbinding maakt met mijn computer.
Werkte in eerste instantie echt super.
Tot dat hij ander internet kreeg KPN zakelijk met softwarepakket voor firewall en virus.

Maar nu, krijg ik wel het scherm van die vriend van mij, maar zodra het hele scherm geladen is, valt het scherm weer weg.

Firewall uitlaten zetten maar ook dat hielp niet
Een port open zetten hoeft niet met dit helpdesk programmatje omdat ie denk ik gewoon via de internet port gaat.

Maar ik heb dus geen idee waar het aan ligt, omdat hij het bij andere mensen gewoon goed doet.

Laatst war er bij die vriend kpn monteur, en die zei dat er in het modem het programma moet toegestaan worden, omdat het ''zakkelijke modem'' meer beveiligd, maar ik denk dat de monteur denkt dat er een port open moet staan, maar dat is dus niet zo.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

BVD

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

VNC gebruikt standaard poort 5900. (Je kan hem ook instellen om 5800 te gebruiken.)
Je firewall moet dit programma toestaan om verbinding te maken. Hij moet dus ook de inkomende poort 5900 doorlaten.

Als hij het internet heeft veranderd, kan het zijn dat er een router tussen zit?
Zo ja, heeft hij NAT al ingestelt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
ja voor inkomend heb je dat nodig, maar de client zelf, die dus een probleem heeft, hoeft geen port open te zetten

• Onbekend

Onbekend

...

Je hebt een server en een viewer.
De server moet draaien op de computer waarop ingelogt wordt. Naar deze computer moeten dus de poortforwarding ingeschakeld worden.

De viewer draait de gene die moet gaan inloggen op de andere computer. Dit programma vind de weg naar het internet vanzelf. Hiervoor hoeft je geen poorten te forwarden. (Je moet ze wel open zetten in je firewall.)

Maar het bovenstaande wist je natuurlijk al. :)

Maar ik begrijp het nu even niet. Draai jij de server of moet jij gaan inloggen op die andere computer?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai vnc viewer, maar ik hoef geen port open te zetten voor het helpdesk programmatje

u kunt zelf testen
http://home.wanadoo.nl/h....o'sfilmpjes/VNCStefan.exe

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb even getest, en zie dat het programmaatje maar één keer een verbinding probeert te maken.
Wanneer dit is mislukt, dan doet het programmaatje niets meer. Het staat wel aan, maar probeert het niet nog een keer.

Ik heb dit eventjes getest met de firewall. Op het moment dat de firewall vraagt om het programma door te laten, en ik wacht te lang met antwoorden, maakt het programma geen verbinding meer....

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

Edit:
Werkt z'n internetverbinding wel?
Kan hij jou wel pingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 24-03-2008 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja met zijn internet is niks mis.
Maar het gekke is, met iedereen doet hij het, maar behalve die van hem

• Onbekend

Onbekend

...

Welke Windows versie heeft hij? Met welke updates?

Ik vind het wel een vreemd programma. Als je op de rechtermuisknop drukt, en dat op Properties dan kom je een in klein venstertje uit. Als de dan Check drivers aanklikt krijg je geen normaal versienummer.
Nog erger is dat dit elke keer weer verandert. :S

Staat in zijn thuisnetwerk poort 5500 niet al ergens anders naar doorverwezen?
Probeer het eens met een ander poortnummer. (7787 of zoiets)

Veel kan ik er verder niet zoveel over zeggen....

Verwijderd

Topicstarter
ja maar voor dat helpdesk programma, kan je niks verandere kwa port, omdat ie gewoon via de internetport gaat.
Hij heeft vista helemaal up to date
Pagina: 1