3,5" hardeschijf op 2,5 inch aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Ericishier
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07-2009
Hoi,

Ik heb thuis een archos multimedia mp3 speler waarvan de batterijen defect zijn. Nu wil ik hem in een kastje inbouwen en aansluiten op een klein lcd schermpje zodat ik heb kan gebruiken als mp3 standalone speler.

Ik wil hem ook aansluiten op een 3,5 inch harde schijf van 500 Gb ipv de 2,5 inch die er nu in zit, zodat ik al mijn muziek daarop kan zetten, een beetje zoals deze link, een iPod super: http://www.command-tab.com/2005/03/13/ipod-super/

Ik heb een convertor om een laptop harde schijf in je computer in te bouwen. Maar ik zoek dus een convertor om een 3,5 inch harde schijf aan te sluiten op een 2,5 inch. Nu heb ik twee opties denk ik:
  1. De eerste genoemde convertor, maar dan heb ik een kabel voor de 2,5 inch aansluiting nodig (van convertor naar 2,5 inch connector in de speler (vrouwtje vrouwtje), die kan ik nergens vinden. Een plaatje: http://www.shopaddonics.c...NICS/Images/aa25ide35.gif
  2. En anders solderen, maar dat wil ik liever voorkomen
Hebben jullie tips of ideeën?

Alvast bedankt

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien is het nuttig om na te gaan of de firmware van de speler geen limiet heeft, ik kan me heel goed voorstellen dat een 500GB schijf of qua aantal sectoren of qua filesystem veel te groot is. Of dat hij standaard maar 2,5GB ziet omdat je ergens de maat moet instellen (ook weer binnen grenzen).

• Ericishier
Ik even flink gezocht en het enige wat ik vind is dat een 60gb harde schijf kan en een 80 ook mits FAT32 geformatteerd. Die berichten zijn al een paar jaar oud, grotere waren volgens mijn toen niet echt voor handen.

Het origineel betreft overigens een archos jukebox multimedia 20 GB

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Hmmm... Conrad heeft iig de goede headers liggen, dus als je die op een standaard convertertje drukt en met een stuk IDE kabel eraan zou het imho moeten werken...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb ooit zo'n 2.5" kabeltje gehad. Vorige maand ben ik er een tijd naar op zoek geweest, maar kon ik ze nergens online meer vinden...
Houd je er trouwens ook rekening mee dat de voeding van de disk extern geregeld zal moeten worden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let op dat de spanning via de extra pinnen op de ide connectort zit bij 2,5"

Iperf

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fish schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:07:
let op dat de spanning via de extra pinnen op de ide connectort zit bij 2,5"
die filter je er uit :) gezien een normale IDE disk die niet nodig heeft ;)

je voorziet je 3,5 inch disk gewoon apart van stroom ;)

404 Signature not found

• Ericishier
RemcoDelft schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:07:
Ik heb ooit zo'n 2.5" kabeltje gehad. Vorige maand ben ik er een tijd naar op zoek geweest, maar kon ik ze nergens online meer vinden...
Houd je er trouwens ook rekening mee dat de voeding van de disk extern geregeld zal moeten worden?
Zouden die kabeltjes wel te vinden zijn op een computerbeurs, dat lijkt me de plek bij uitstek om zoiets te zoeken. En inderdaad de 3,5 inch hardeschijf wordt gewoon apart gevoed.
Gr0wLiThE schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:01:
Hmmm... Conrad heeft iig de goede headers liggen, dus als je die op een standaard convertertje drukt en met een stuk IDE kabel eraan zou het imho moeten werken...
Headers is de aansluiting, het busje of hoe je het ook noemt? Deze zijn dus bij conrad te verkrijgen en dan moet dus eens stuk IDE kabel eraan klussen, toch?
Pagina: 1