Toon posts:

Arctic freezer Pro 7 + E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een redelijk irritant probleem, ik heb al een tijdje hier op tweakers naar een oplossing gezocht maar dat heb ik niet echt gevonden. Dus ik heb mezelf maar geregistreed :)

Ik heb voor mijn intel core duo 2 E6600 een arctic freezer pro 7 aangeschaft. Deze heb vervolgens geplaatst zoals beschreven in de handleiding (moet er wel bijzeggen dat ik Arctic silver 5 heb gebruikt inplaats van mx-1)

Alleen nu zijn mijn temps om te huilen :'(

E6600 @ 3.0GHZ 1.28Vcore

Idle

Cpu : 40C
Core0 = 37
Core1 = 41

Stressed

Cpu = 51
Core 0= 48
Core1= 49

Dit moet toch veel beter kunnen 8)7 :| Verschilt niet veel met mijn oude stock cooler :O

De heatsink voelt ook koud aan

Ik heb echt alles geprobeerd. Koelpasta heb ik ongeveer 4x opnieuw aangebracht op verschillende manieren. Een lijntje,rijstkorrel,uitsmeren etc. Maar niks helpt:S En ja de koeler zit muurvast

Mijn kast = Antec sonata II

Fans = 2x120MM 1x 80MM

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..misschien kunnen jullie mij helpen

alvast bedankt ;)

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dit zijn hele nette temperaturen?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel ?! hmm ik had idle toch wel rond de 32-35 verwacht...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch niets mis met die temps? Misschien dat het beter kan als de airflow in je kast wordt verbeterd, maar ik zou me hier verder niet druk om maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 11:46

silitek

Tubes Only

Als je heatsink koel aanvoelt is er geen warmte overdracht. Dus je koeler maakt geen goed contact met de CPU. Zelfde combinatie met ongeveer zelfde Caseflow word in m'n servertje toch zeker wel 10graden koeler...rond de 32Idle en 40+ stressed..

Dus...de boel zit niet 100% ;)

by the way: Temp vallen bij je binnen de norm, dat wel

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 24-03-2008 20:10 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Precies dat denk ik ook:) Want zelfs als ik me pc 100% stress voelt de heatsink koud aan :| Wat kan ik hier aan doen, want de koeler zit toch echt muurvast... 8)7

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Als ik de temperaturen vergelijk met mijn PC met zo goed als de zelfde configuratie zijn die aan de hoge kant. Zowel speedfan als Thermal Analyzing Tool van Intel geven idle 20 graden per core en stressed net onder de 40 graden. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je teveel pasta aangebracht hebt, dat de omgevingstemperatuur hoger is (het is hier vrij koel in mijn kamer), de airflow minder is in je kast (kleinere kast) of dat de temperaturen niet goed uitgelezen worden. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijke.

Mijn configuratie:
Antec P182
E6600 @ 2925 Mhz 1.35V
Artic Freezer Pro 7, 900 RPM
Artic silver koelpasta

[ Voor 11% gewijzigd door Jorick op 24-03-2008 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff in de bios gekeken en ik krijg dezelfde temps, ook met coretemp.
ik heb 1 120MM voorin me kast 1 120MM achterin outake en 1 80MM aan de zijkant intake. Mijn kamertempratuur zal niet echt hoog liggen denk ik (raam is open). Teveel pasta heb ik niet echt gebruikt, gewoon een piepkleine dunne lijn op de ''cores''

Verwijderd

Met die temps is niks mis mee voor een Freezer 7 Pro
Alleen het verschil tussen Idle en Load is nogal klein meet je de temp wel met Coretemp?
Edit: ja dus :9
@hieronder geen dubbelpost dus. :P
@ hieronder en daar weer onder nu doe je het wel :( :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn arctic freezer draait op 2700RPM volgens speedfan..dus ongv het maximum.

Ik meet met coretemp en speedfan

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:18:
Met die temps is niks mis mee voor een Freezer 7 Pro
Alleen het verschil tussen Idle en Load is nogal klein meet je de temp wel met Coretemp?
Edit: ja dus :9
@hieronder geen dubbelpost dus. :P
Je was me net voor :P

• Jorick
Wat voor moederbord heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Een Asus P5B-Deluxe

Verwijderd

Dat id idd hoog.
Ik heb ook een E6600 op 3,4 ghz lopen in combinatie met een Arctic freezer Pro.
Ook ik heb de Arctic silver 5 koelpasta .
Dit is echter geplaatst in de Antec 900.
Mijn mobo is de P6N sli platinum (650I)
Idle = 22 graden
Load = 50 graden
Mijn koeler draait op 1500Rpm via corecenter.
Als ik echter de fan voluit zet scheelt dat niets in idle ,en maar 5 graden onder load.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 20:36 ]

Verwijderd

Vergeet niet dat de koel pasta de warmte pas helemaal goed geleid na een paar dagen nadat je de pasta heb aangebracht. Dit zou ook nog een beetje schelen in temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd nog kunnen. Koelpasta zit er pas 5-9 uur op -__-

• Jorick
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn! :+

Maar als ik zo even snel google dan kom ik dit tegen:
meuk: Asus P5B Deluxe(/WiFi-AP) 1216 beta en http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/653752.html. Vooral die eerste link geeft mogelijk de oorzaak van de 'hoge' temperaturen.

Hoe lager hoe beter, maar als je het strikt bekijkt zijn je temperaturen prima in orde, niets om je zorgen over te maken.

Verwijderd

Jorick schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:35:
[...]

meuk: Asus P5B Deluxe(/WiFi-AP) 1216 beta en http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/653752.html. Vooral die eerste link geeft mogelijk de oorzaak van de 'hoge' temperaturen.

Hoe lager hoe beter, maar als je het strikt bekijkt zijn je temperaturen prima in orde, niets om je zorgen over te maken.
Ja,sorry .
Ik zat effe verkeerd met gdfgdgdfg

Verwijderd

Topicstarter
Jorick schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:35:
[...]

Bedankt:D Ik ga dat zeker ff bekijken. Ik laat de resultaten weten:)

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb hetzelfde verhaal, ik heb nl een C2d e2180@3,15 Ghz. Onbelast heeft hij volgens TAT een temp van 40C, belast 61C. Ik vond dit ook erg hoog, want boven de 67C knalt mijn systeem eruit(ondervonden tijdens overklokken). Ik heb zelf het gevoel dat mijn Artic Freezer niet helemaal recht is, want ook ik kan de koeler gewoon vasthouden tijdens volle belasting.

Verwijderd

Topicstarter
punica schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:40:
Ik heb hetzelfde verhaal, ik heb nl een C2d e2180@3,15 Ghz. Onbelast heeft hij volgens TAT een temp van 40C, belast 61C. Ik vond dit ook erg hoog, want boven de 67C knalt mijn systeem eruit(ondervonden tijdens overklokken). Ik heb zelf het gevoel dat mijn Artic Freezer niet helemaal recht is, want ook ik kan de koeler gewoon vasthouden tijdens volle belasting.
TaT wil niet echt werken bij mij?! (windows vista home premium 64bit)

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Heb je al gekeken naar het oppervlak van de Artic freezer m.b.v. een vlak stuk glas ofzo?? Die van mij vertoonde in het midden een holte t.o.v. de rand. Het afvlakken heeft mij 3 graden gescheelt, maar ik zou hem het liefts lang een draaibank halen.
Heb je de TAT tool wel van de Intel site gehaald???

[ Voor 9% gewijzigd door punica op 24-03-2008 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
punica schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:03:
Heb je al gekeken naar het oppervlak van de Artic freezer m.b.v. een vlak stuk glas ofzo?? Die van mij vertoonde in het midden een holte t.o.v. de rand. Het afvlakken heeft mij 3 graden gescheelt, maar ik zou hem het liefts lang een draaibank halen.
Dat heb ik trouwens ook bekeken. Mijne was gewoon perfect gelijk. Het rare is dat ik gewoon temps haal van de intel stock cooler :(

''Heb je de TAT tool wel van de Intel site gehaald???''

Nee...ga ik nu ff proberen

Edit : Ik zie nu dat TAT niet werkt op vista 64...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
:'( :'( Niemand meer?!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 17:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, niet als je <24u schopt :/

Sowieso is GoT geen helpdesk, we helpen Tweakers die zichzelf helpen. Dat die temps OK zijn had je op tig plaatsen (dit subforum, TCA, een willekeurige E6600 review, een review van die fan etc. etc. etc.) kunnen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.