Front Row via TV, iMac-scherm uit?

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier al het één en ander uitgevogeld, ook via Google en Apple Discussions, maar kan helaas niet vinden wat ik zoek:

Ik heb een iMac. En ik heb een Samsung. Via Mini-DVI -> VGA zijn deze verbonden. Ik kan synchrone weergave inschakelen, of een scherm splitten.

Wat ik graag wil is een film kijken op mijn TV, het liefst via Front Row en het beeld van mijn iMac sluimeren, zodat ik daar niet ook Front Row zie. Ze staan namelijk vrij dicht bij elkaar.

Wie heeft er een idee?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb zelf nog geen kabeltje om hem aan te sluiten op de TV, maar die wil ik binnenkort wel even halen. Ik heb echter een MacBook en daar zou ik denken dat het kan door InsomniaX te draaien (zodat hij niet stand by gaat als je hem dichtklapt) en dan gewoon je MacBook dicht te doen. Bij een iMac gaat dat alleen niet werken.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ignore post

[ Voor 81% gewijzigd door Falcon op 25-03-2008 08:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Van je tv je hoofdscherm maken. Niet synchrone weergave activeren.

Ga naar syteemvoorkeuren, beeldschermen, rangschikking. Sleep de witte balk bovenaan 1 van de blauwe vierhoeken naar het vierhoek van je TV. Je TV is nu hoofdscherm. Waar de menu bar zit. Je Imac is nu je uitgebreide desktop die als het goed is zwart wordt wanneer je naar frontrow schakelt.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Of met F1 je backlight uitzetten :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nog veel makkelijker, zonder van je TV je hoofdscherm te maken is het doorlopen van de volgende stappen.

Quicktime Player openen, Voorkeuren, indien je meerdere schermen hebt komen er twee schermpjes naast elkaar met in één een Quicktime logo'tje. Sleep deze naar het andere scherm en FrontRow zal daar op openen.

Kan het momenteel niet voorzien van de nodige screenshots omdat ik nu niet thuis ben, maar zo werktte het onder OSX Tiger (en dus volgens mij ook onder Leopard).

• THE_BASE
  • Niet online
Red schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:58:
Nog veel makkelijker, zonder van je TV je hoofdscherm te maken is het doorlopen van de volgende stappen.

Quicktime Player openen, Voorkeuren, indien je meerdere schermen hebt komen er twee schermpjes naast elkaar met in één een Quicktime logo'tje. Sleep deze naar het andere scherm en FrontRow zal daar op openen.

Kan het momenteel niet voorzien van de nodige screenshots omdat ik nu niet thuis ben, maar zo werktte het onder OSX Tiger (en dus volgens mij ook onder Leopard).
Dat ga ik van de week gelijk proberen, lijkt me super!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online

Verwijderd

Werkt niet bij mij in ieder geval (leopard, quicktime 7.4.1). Ik heb nog wel DIT gevonden. Zal ik ook eens proberen.

Edit: Aarghh, de developer van dat genoemde programma (cscreen) is gestopt met verdere ontwikkelingen. Hopen dat die quicktime skill wel voor jou werkt dan!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 10:59 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik poste per ongeluk in het verkeerde topic.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• THE_BASE
  • Niet online

Helaas, dat werkt wellicht alleen voor Tiger. In Leopard blijft Front Row op 2 schermen actief. Stom. Nu moet je in feite gewoon echt Apple TV kopen!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:41:
Van je tv je hoofdscherm maken. Niet synchrone weergave activeren.

Ga naar syteemvoorkeuren, beeldschermen, rangschikking. Sleep de witte balk bovenaan 1 van de blauwe vierhoeken naar het vierhoek van je TV. Je TV is nu hoofdscherm. Waar de menu bar zit. Je Imac is nu je uitgebreide desktop die als het goed is zwart wordt wanneer je naar frontrow schakelt.
Dat werkt dus helaas niet. Hij blijft Front Row opstarten. ;-)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:49

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:53:
[...]

Werkt niet bij mij in ieder geval (leopard, quicktime 7.4.1). Ik heb nog wel DIT gevonden. Zal ik ook eens proberen.

Edit: Aarghh, de developer van dat genoemde programma (cscreen) is gestopt met verdere ontwikkelingen. Hopen dat die quicktime skill wel voor jou werkt dan!
Ik moet dat programma nog op me server hebben.
Moment.

-- edit--
Ja dus: http://www.osxy.nl/~andre/tweakers/cscreen.zip

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 26-03-2008 16:43 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• THE_BASE
  • Niet online
osxy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:41:
[...]

Ik moet dat programma nog op me server hebben.
Moment.

-- edit--
Ja dus: http://www.osxy.nl/~andre/tweakers/cscreen.zip
Fijn, weer wat te proberen! :D

Pagina: 1