Toon posts:

waar zijn de bezoekers geweest....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Voor wie mij een zetje in de goede richting wil geven onderstaande casus: :*)

Ik ben bezig geweest de site van mijn vriendin op te zetten vanuit het niets met een boek op mijn schoot. De site is te zien op www.salondebohra.nl

Nu wordt er een en ander gewijzigd en wil ik het meteen "goed" doen. Nu heb ik nl de site in gedeelt
in frames. Alles blijft feitelijk hetzelfde alleen als bezoekers op het linker menu klikken opent de pagina in het "info-frame" welke in het midden staat. Dat werkt op zich goed alleen.....

als ik bij mijn webhost kijk zie ik wel aantal bezoekers etc maar nu niet waar ze op zijn binnen zijn gekomen en waar ze allemaal gekeken hebben en op welke pagina ze er weer uit zijn gegaan...
Ik heb begrepen dat dit komt doordat ik alles in het info frame laat komen...

Nu komt mijn vraag: Mijn voorkeur is een beetje met frames ipv layers/lagen. Als ik nu middels -templates. een frameset maak met een menu en de bezoekers op de link klikken en ik nu een geheel nieuw frameset laat openen ipv een het wijzigen van het "midden-info frame" kan ik dan wel de bezoekers volgen???

Dank dank voor de reacties!

Hans
Alkmaar

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens naar Google Analytics, dat doet precies wat jij wilt.

Maar als je het dan toch goed wil doen, regel een boek wat recenter is, een boek wat spreekt over frames was al niet meer actueel in 1996, we zijn nu 12 jaar verder. Dus als je het "goed" wil doen, zou ik het gebruik van frames ten zeerste afraden.

En resize je plaatjes eens naar de grote waarop je ze wil hebben.

Ik zie kleine plaatjes bovenin, terwijl ze in feite 4x zo groot zijn, en dus ook langer duurt voor ze geladen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 24-03-2008 19:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hi Raz,

Bedankt voor je snelle reactie! Dat van goolge analytics ziet er veel belovend uit. Heb mn site gebouwd met dreamweaver en vond toen frame qua indeling etc het eenvoudigst. Ik was en ben een vette noob en werk via learning by doing :-)))

Maar mogelijk dat ik dat met dat frames gedoe moet loslaten en meer met lagen moet gaan werken?
Dat van die plaatjes enzo moet inderdaad hard aan gewerkt worden.met de nieuwe site doe ik dat dan ook. Maar dank voor de tip!

:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:36:
Hi Raz,

Bedankt voor je snelle reactie! Dat van goolge analytics ziet er veel belovend uit. Heb mn site gebouwd met dreamweaver en vond toen frame qua indeling etc het eenvoudigst. Ik was en ben een vette noob en werk via learning by doing :-)))

Maar mogelijk dat ik dat met dat frames gedoe moet loslaten en meer met lagen moet gaan werken?
Dat van die plaatjes enzo moet inderdaad hard aan gewerkt worden.met de nieuwe site doe ik dat dan ook. Maar dank voor de tip!

:)
Of gebruik een content management system zoals bijvoorbeeld Joomla.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Of gebruik een content management system zoals bijvoorbeeld Joomla.
Mee eens..

Kijk eens naar Joomla. Dat is een programma waarmee je een dynamische pagina's creeert. Daarnaast kan je direct wanneer je iets wilt weizgen inloggen op de admin pagina en overal waar je bent eea aanpassen.

Ik heb het zelf ook draaien.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:44:
[...]

Mee eens..

Kijk eens naar Joomla. Dat is een programma waarmee je een dynamische pagina's creeert. Daarnaast kan je direct wanneer je iets wilt weizgen inloggen op de admin pagina en overal waar je bent eea aanpassen.

Ik heb het zelf ook draaien.
Bedankt voor de uitleg bij mijn opmerking :) .

Ik ben zelf pas net begonnen met Joomla, en heb derhalve nog geen site er op draaien. De sites die ik wel onderhoud (www.kievitenjb.nl bijvoorbeeld) wil ik in de toekomst gaan migreren naar joomla zodat de content dynamisch wordt en je niet enkel met tabellen werkt, maar ook met CSS.
Pagina: 1