Ik heb een enorm vervelend probleem. Door een defecte kabel heb ik pin 3 van mijn netwerkpoort in mijn laptop gesloopt. De pin is naar binnen geschoven en daar dubbel gevouwen. Het lukt me met geen mogelijkheid om deze weer terug te duwen/plaatsen. Daarom zat ik aan de volgende oplossing te denken.
Veel computers kunnen middels auto mdi/mdi-x zelf zoeken naar de juiste pinnen als er een kabel in een computer/switch gestoken wordt. Nu wil ik proberen om een kabel te maken waarbij de defecte pin (3) op een van de niet gebruikte pinnen (4, 5, 7 en 8 ) gezet wordt.
Kan dit gaan werken of gaat dit per definitie niet werken?
En als dit in theorie zou kunnen gaan werken welke pin kan dan het best gekozen worden?
Mijn configuratie is als volgt:
Asus F3SV
Attansic L1 Gigabit Ethernet
De defecte kabel is overigens ontstaan door een tang die niet goed bleek te zijn. Ik kan dus ook nog geen nieuwe kabel maken, want ik moet eerst een nieuwe tang kopen. Vandaar hier even de theorie...
Veel computers kunnen middels auto mdi/mdi-x zelf zoeken naar de juiste pinnen als er een kabel in een computer/switch gestoken wordt. Nu wil ik proberen om een kabel te maken waarbij de defecte pin (3) op een van de niet gebruikte pinnen (4, 5, 7 en 8 ) gezet wordt.
Kan dit gaan werken of gaat dit per definitie niet werken?
En als dit in theorie zou kunnen gaan werken welke pin kan dan het best gekozen worden?
Mijn configuratie is als volgt:
Asus F3SV
Attansic L1 Gigabit Ethernet
De defecte kabel is overigens ontstaan door een tang die niet goed bleek te zijn. Ik kan dus ook nog geen nieuwe kabel maken, want ik moet eerst een nieuwe tang kopen. Vandaar hier even de theorie...
None