Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik zit met een probleem.
Reeds heb ik een nieuw zelf samengesteld systeem in elkaar gezet.
Echter kwam ik bij het opstarten van de pc een foutmelding tegen namelijk: "Boot disk faillure''.
Deze foutmelding verschijnt als de pc probeert op te starten vanaf een windows xp home cd.
Vervolgens kan ik niks anders dan de pc opnieuw opstarten.
Het systeem:
Harddisk: Western Digital S-ATA WD2500AAJS 250GB
Moederboard: Asus M2N SLi-Deluxe
Processor: AMD Athlon 6400+ AM2
Grafische kaart: nVidia XFX 8600GT
Geheugen: OCZ 2GB DDR2-1100 Kit (XTC Gold, OCZ2G11002GK)
Voeding: Cooler Master RealPower M620
De dingen die ik al geprobeerd heb:
Ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet echt uit.
Misschien doe ik iets verkeerd of sla ik een stap over? Heeft een van jullie misschien een idee?
Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat wel
Alvast bedankt,
Dennis B.
(Ik kwam er nog achter dat mijn moederboard t/m DDR2-800 ondersteunt maar ik heb een DDR2-1100 kit, zou dit dan wat moeten uitmaken? Ik dacht zelf dat mijn geheugen dan automatisch langzamer ging draaien en dat dit dan geen probleem zou zijn of heb ik het mis?)
Reeds heb ik een nieuw zelf samengesteld systeem in elkaar gezet.
Echter kwam ik bij het opstarten van de pc een foutmelding tegen namelijk: "Boot disk faillure''.
Deze foutmelding verschijnt als de pc probeert op te starten vanaf een windows xp home cd.
Vervolgens kan ik niks anders dan de pc opnieuw opstarten.
Het systeem:
Harddisk: Western Digital S-ATA WD2500AAJS 250GB
Moederboard: Asus M2N SLi-Deluxe
Processor: AMD Athlon 6400+ AM2
Grafische kaart: nVidia XFX 8600GT
Geheugen: OCZ 2GB DDR2-1100 Kit (XTC Gold, OCZ2G11002GK)
Voeding: Cooler Master RealPower M620
De dingen die ik al geprobeerd heb:
- Een BIOS update uitgevoerd van v1302 naar v1404. Dit zou volgens de site van asus een aantal dingen moeten verhelpen, maar dit het hielp niet.
- Een IDE harddisk gebruikt in plaats van een S-ATA, vervolgens gaf hij nog steeds dezelfde fout bij het opstarten.
- Het opnieuw formatteren van de S-ATA harddisk. (Deze is nieuw, maar je weet het maar nooit)
- Geprobeerd om vanaf een floppy te booten d.m.v. de boot priority te veranderen van cd-rom naar removable en vervolgens opstarten met een windows xp opstartdiskette, hierna gaf hij een andere fout aan namelijk: BOOT I/O Disk Error.
- CMOS Reset, dit hielp ook niet.
- Een andere cd-rom drive gebruikt. (S-ATA)
- Opstarten vanaf een MS-DOS opstart diskette, hierbij gaf hij dezelfde fout.
- Alle RAID instellingen in de bios uitgezet.
Ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet echt uit.
Misschien doe ik iets verkeerd of sla ik een stap over? Heeft een van jullie misschien een idee?
Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat wel
Alvast bedankt,
Dennis B.
(Ik kwam er nog achter dat mijn moederboard t/m DDR2-800 ondersteunt maar ik heb een DDR2-1100 kit, zou dit dan wat moeten uitmaken? Ik dacht zelf dat mijn geheugen dan automatisch langzamer ging draaien en dat dit dan geen probleem zou zijn of heb ik het mis?)