Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WakeOnLan doormiddel van 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb hier thuis twee pc's staan en maar 1 gaat via wake on lan aan.
Op de andere pc een ax34II pro mobo met realtek 8139 met wol kabeltje en wol aangezet in het bios gaat hij gewoon voor geen mogelijkheid aan. Ook geen ledje die brandt op de netwerkkkaart!

Nu heb ik even een documentje vanmiddag gelezen
http://www.formfactors.or...V_PSDG_2_2_public_br2.pdf

En ik dacht als ik nou de ene pc via Wake On Lan aanzet en de 5 volt van die voeding aan de PWR_OK van de andere voeding knoop zouden beiden pc's toch aan moeten gaan via Wake On Lan ?
Mocht de PWR_OK aansluitening hier niet goed mee om kunnen gaan wat kan ik hier dan voor gebruiken want ik meende dat Wol een klein blok signaal nodigt heeft van een bepaalde tijd en wake on ring ook of ik moet hier een schakeling van maken die de rest dan weg laat vloeien na een aantal ms zodat de pc wel aan blijft staan of uberhaupt aan gaat.
En dan even een scriptje op de linux machine die de windows machine weer uitschakelt over het netwerk.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Al es gekeken wat er gebeurt als je de netwerkkaarten in de PC omwisselt? Als dat helpt kan het wel es een heel stuk nuttiger en goedkoper zijn om stomweg een netwerkkaart met _wel_ werkende WOL in je ene PC te gooien.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• lamko
De werkende is een onboard dus dat lukt niet. Ik heb ook nog een oud 3com kaartje geprobeerd de :
3C905B Fast Etherlink XL PCI maar ook dit hielp niks. Ook heb ik twee realtekkaartjes geprobeerd een 8139D met een wol aansluiting erop die in de machine zat en één zonder wol aansluiting.
Ook heb ik alle netwerkkaarten in het moederbord gedaan waar wakeup from pci event in het bios aanstond maar bij niet één netwerkkaart ging het ledje branden behalve bij de onboardnetwerkaansluiting.
En toch ondersteund zowiezo de realtek met wake on lan aansluiting zowiezo wake on lan lijkt mij ?

[ Voor 15% gewijzigd door lamko op 24-03-2008 17:41 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

voldoende prik in de 5 volt standby van je (ATX!!!) voeding?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

vaak voor wakeonlan. werkt het niet op onboard lan kaarten.
meestal moet je externe kaarten hebben, die je nog moet aansluiten met een speciaal snoertje naar de mobo

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

onboard kaarten doen toch juist prima WoL, omdat er in hetbios rekening mee is gehouden?
mja, bij mij brand het ledje dus wel als ie enabled is...
[edit:] en als er een jumpertje op jemobo zit om tussen 5v en 5vsb te schakelen, zet die eens om? ;) (naar 5vsb dus)

[ Voor 28% gewijzigd door AlexanderB op 24-03-2008 21:53 ]

• lamko
B-lennium schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:22:
voldoende prik in de 5 volt standby van je (ATX!!!) voeding?
Ligt hem volgens mij aan de netwerkkaart want de onboardnetwerk wil wel en als ik de losse netwerkkaart in dat moederbord stop gaat hij ook niet aan.Dus het is geen 5vsb standby probleem.

Heeft iemand trouwens nog over mijn oplossing nagedacht ?

[ Voor 7% gewijzigd door lamko op 24-03-2008 22:40 ]

• lamko
Heb de datasheet even bekeken van de Realtek 8139D(L) en in de features staat wakeonlan.
Maar je wordt dus lekker in de malling genomen op het doosje staat doodleuk: wake on lan wordt ondersteunt en er zit een wol connectortje op de kaart, tevens wordt er een wol kabeltje meegeleverd.
En nog blijft dat netwerkledje gewoon niet branden na een nette poweroff.

Volgens de datasheet moet wakeonlan ondersteund worden door de 8139D 8139DL.
http://pdf1.alldatasheet....TC/RTL8139D/datasheet.pdf

Daarnaast heb ik de linux driver 8139too even doorgekeken en daar wordt gekeken of de lwake ondersteuning ook in de chip zit ?? haslwake doel ik dan op (de wakeonlan)
http://joshua.raleigh.nc....x-2.4.10_html/286454.html

Daarnaast heb ik Myson MTD803 kaart even geprobeerd daar begint gelijk het ledje gelijk te branden.
Jammer genoeg werkt dit kaartje niet lekker, voor de rest stotterend geluid in windows spontane haperingen niet goed willen opstarten en niet via dhcp een addres ontvangen.
Kortom stuk :( maar wel een wakeonlan :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~slofs025/WakeOnLan.JPG

Probleem is wat voor kaartje moet ik nu hebben en hoe kom ik erachter dat hij goed werkt ??

Pagina: 1