Partities niet meer zichtbaar na partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 16:16
Hallo allemaal,

Ik probeerde mijn 230 gb harde schijf op te delen in 2 partities, om mijn programma's te scheiden van documenten en muziek. Toen ik de computer opnieuw startte om de bewerkingen uit te voeren (met partition magic), begon hij, maar gaf hij een fout dat het niet ging. Daarna startte ik de computer opnieuw op, maar kreeg ik alleen heel eventjes het windows logo te zien tijdens het opstarten, daarna reboot hij automatisch.
Met knoppix ziet hij wel de partitie, maar hij ziet de bestanden niet. Met GParted krijg ik een foutmelding tijdens het checken van de partitie.

Iemand enig idee hoe ik die partitie weer goed krijg? Ik heb nu 2 partities, 1 van 6 gig (recovery partitie van HP, die er al op stond) en degene die ik wou opslitsen van 230 gig. Er staan belangrijke bestanden op, dus ik wil als het kan niet mijn hardeschijf formatteren..

Ik heb wel een GParted Livecd en de Ultimate Rescue BootCD, met oa Testdisk, maar geen idee hoe ik er voor moet zorgen dat ik overal weer bij kan.

Verwijderd

Zet je meest recente backup terug :?

PM adviseert je volgens mij toch echt om backups te maken voordat je met zoiets begint, en dat is sowieso iets dat je natuurlijk moet doen. En je ziet nu waarom.

Ik zou eens met GetDataBack kijken wat je nog kunt redden.
En trek er lering van.

• Barryvdh
Ja het probleem was dat ik juist iets wou hebben om backups te maken. Omdat ik geen externe HD heb, of een losse partitie, wou ik een losse partitie hebben om daar al mijn belangrijke data op te zetten.
Recente backup van systeemherstel terugzetten werkt helaas ook niet.

Verwijderd

Systeemherstel? Een backup op dezelfde schijf is geen backup. Je beste kans zijn recoverytools en een hoop geluk. Goede kans dat je MFT overschreven is.

Investeer in een externe schijf oid en doe het in het vervolg beter ;)

• Barryvdh
Naja, Testdisk kan wel de bestanden zien, dus ik neem aan dat mijn bestanden zelf niet beschadigt zijn, alleen de partitie tabel (hoop ik)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe sowieso niets meer met die disk kwa partitonering of systeem herstel, pak een andere disk, en zorg ervoor dat je daar van kan booten zodat je met een recovery tool data terug kan halen. Dat is je beste gok die je hebt.

• Barryvdh
Ok, als niemand een beter idee heeft, zal ik dat zo eens gaan proberen. Hopen dat dat werkt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Barrytje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:03:
Ok, als niemand een beter idee heeft, zal ik dat zo eens gaan proberen. Hopen dat dat werkt
Een beter idee is er niet, omdat alle andere mogelijkheden wijzigingen op je disk zullen aanbrengen, wat de kans op datarecovery kleiner zal maken.

• Barryvdh
Ja maar de partitie tabel is toch softwarematig fout gemaakt, dan zou die toch ook goed te maken moeten zijn?

Verwijderd

Nee. Want de informatie die je daarvoor nodig hebt is er niet meer. Daar heb je nou juist backups voor. Maar schijnbaar willen mensen dat pas horen, en er geld voor uittrekken, als het al te laat is.

• Barryvdh
Ja maar dan had ik toch een backup van mijn bestanden, niet van mijn partitie tabel. Maargoed, dan had ik wel mijn bestanden nog, maar kan ik die partitie nog steeds niet gebruiken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Barrytje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:26:
Ja maar dan had ik toch een backup van mijn bestanden, niet van mijn partitie tabel. Maargoed, dan had ik wel mijn bestanden nog, maar kan ik die partitie nog steeds niet gebruiken.
Maar als er geen boeiende informatie op die partitie meer staat dan donder je het ding weg (desnoods gooi je de disk leet met een zerofill tooltje) en maak je het opnieuw aan. Ga je dat nu doen dan heb je een probleem, want dan is de kans dat je je data terugkrijgt nog kleiner.
Barrytje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:08:
Ja maar de partitie tabel is toch softwarematig fout gemaakt, dan zou die toch ook goed te maken moeten zijn?
Hoe zou je dit willen doen?
Het beste is gewoon een prog pakken dat niet naar de partities kijkt, maar de data gewoon ruw uitleest en op die manier kan recoveren. Met wat geluk vind je dan nog veel terug. Zelf heb ik vaker geluk gehad met ontrack easy recovery pro. Niet heel duur (meen rond de €70) maar werkt best goed.

• Barryvdh
Ok, blijkbaar zijn die standaard HP computers er niet op gemaakt om extra harde schijven in te bouwen of de standaard harde schijf weg te halen.
Ik heb wel Knoppix, weet er iemand goede linux programma's waarmee ik mijn data kan recoveren naar een usb stick of netwerk?

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 00:10
Ik heb een tijd geleden ook wel eens een gelijkmatige probleem gehad.
ook met Partition magic wou ook mn partitie opdelen..
bij mij zag ik mn bestanden niet meer. en bootte hy ook niet verder.

Volgens mij had ik het meeste gefixt met CHKDSK C: /R command.
Daarbij kreeg ik mn bestanden weer te zien etc.

Neem even een kijke in mijn topic van toen, mayb heb je daar wat aan :
[XP] Harde Schijf leeg na resize partitie

[ Voor 7% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 24-03-2008 19:13 ]

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Om welke Windows gaat het hier? Mocht het toevallig om een Vista installatie gaan, dan kun je met een Windows Vista DVD (mocht je die te pakken krijgen) zeer eenvoudig een opstartherstel uitvoeren. Deze controleert het een en ander en hersteld waar nodig is. (oa partitietabel fouten e.d.)

(p.s. heb hier net zelf een Lenovo laptop mee gered, die weigerde te booten door een fout in het MFT tabel :P )

[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 24-03-2008 19:38 ]

• Barryvdh
Zal eens kijken naar met chkdsk, met mijn windows xp cd

[ Voor 82% gewijzigd door Barryvdh op 24-03-2008 20:34 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Barrytje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:58:
Ok, blijkbaar zijn die standaard HP computers er niet op gemaakt om extra harde schijven in te bouwen of de standaard harde schijf weg te halen.
Ik heb wel Knoppix, weet er iemand goede linux programma's waarmee ik mijn data kan recoveren naar een usb stick of netwerk?
Waarom zou dat niet kunnen. Zo'n heel bijzondere dingen zijn het ook niet. De meeste hebben standaard Asus OEM bordjes erin zitten waar je zo een andere hdd aan kunt hangen. Waarom lukt het dan niet om een andere hdd te gebruiken?

• Barryvdh
Naja, het zal vast wel kunnen, ik kan er iig niet makkelijk bij zonder alles helemaal los te maken.
Met Testdisk kan ik iig wel belangrijke bestanden kopieren naar mijn usb stick, dus nou eerst even met chkdsk proberen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Barrytje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:33:
Naja, het zal vast wel kunnen, ik kan er iig niet makkelijk bij zonder alles helemaal los te maken.
Met Testdisk kan ik iig wel belangrijke bestanden kopieren naar mijn usb stick, dus nou eerst even met chkdsk proberen
Doe je zelf een lol en ga NIET met chkdsk aan de gang, als je hiermee een driverepair doet is dat weer een extra bewerking op die disk, die de kans kleiner maakt dat je je data terugziet. Dus niets meer met die schijven doen behalve ervan lezen om te recoveren.

• Barryvdh
Ok, ik heb toch CHKDSK /R gedaan (eigenwijs als ik ben),

maar toen hij klaar was, werktte alles wel weer gewoon :)
Windows startte weer op, en ik kreeg een schermpje te zien van partition magic, dat het niet gelukt was. Daarna startte alles weer gewoon..

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 00:10
Goed om te horen dat alles weer werkt :)

partition magic zal je nu zeker niet meer gaan gebruiken he 8)7

Dat was voor mij ook de laatste keer :D

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Met de cd Ultimate boot disk kan je ook de mbr fixen.
Daar zit een programmatje op ( ben ff de naam kwijt ) waarmee je die partitie kan lezen en die kan ook de fouten oplossen, door opnieuw te schrijven.

Ik had namelijk precies het zelfde probleem afgelopen weekend,
Had een dualboot met vista en xp , in vista wilde ik mijn partitie groter maken met behulp van parition magic.Uiteraard gaf vista allerlei waarschuwingen, en die ik heb ik vrolijk genegeerd.
Uiteraard heb ik ook geen rescue disk gemaakt, en inderdaad na reboot wilde vista en ook xp niet meer starten.
Met knoppix heb ik eerst aantal bestanden gebackup van mijn xp installatie, daarna :
De xp installatie heb ik gered met behulp van ultimate boot disk.
En de vista installatie gewoon met de vista dvd :) (werkt echt uitstekend)
Voortaan zal ik iets voorzichtiger te werk gaan als vista weer een waarschuwing geeft over een programma :)
Pagina: 1