Toon posts:

Werken met 2e monitor icm 8600gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een medion md 8833 gekocht bij de aldi. Belangrijkste specs:

vista32bit home pro
q6600
3gb RAM
8600GT

Ik heb ook pasgeleden een 2e monitor gekocht (24' voor naast mijn 22') en nu wil ik graag zo goed mogelijk hiervan gebruik maken. Nu heb ik ingesteld dat de monitors onafhankelijk van elkaar werken (dualview) en heb nu dus als het ware een extra breede desktop. Probleem is alleen dat wanneer ik op de 2e monitor bijvoorbeeld iets open of save, dat het scherm hiervoor op de 1e monitor verschijnt. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om op de 2e monitor een apparte desktop te doen met eigen bureaublad ed maar wel op zo'n manier dat ik programmas van de ene naar de andere kan verschuiven.

Nou weet ik dat het op mijn andere computer (winXP) mogelijk was mbv de nvidia drivers om gebruik te maken van meerdere desktops en dan te wisselen tussen deze desktopts (zelfs met 1 monitor). Het probleem is alleen dat ik deze mogelijkheid niet kan vinden onder vista. Nou weet ik niet of dat komt omdat de vista drivers anders zijn of omdat de vista drivers van medion die mogelijkheid niet geven, maar toen ik de nvidia drivers rechtstreeks van nvidia heb geinstalleerd was mijn verse vista installatie direct stuk ;( .

Nu zit ik dus een beetje met de vraag: hoe kan ik het beste gebruik maken van mijn 2e monitor en wel op zo'n manier dat wanneer ik iets doe op monitor 1 danwel monitor 2 dat alle dialogen op de monitor terecht komen waar ik werk ? Moet ik dit met vista instellen of juist met de nvidia drivers? Ook lijkt het me handig om een eigen taakbalk te hebben voor elke monitor zodat deze niet overvol raakt.

Ik heb de drivers van nvidia opnieuw gedownload en alvast een restore punt gemaakt, maar liever ga ik niet weer proberen om de nv drivers te instaleren omdat de vorige keer het direct fout ging.

(voglens mij past dit het beste in beeldkanonnen omdat dit probleem specifiek te maken heeft met de nvidia videokaart en de drivers hiervoor, maar misschien past die wel beter in een andere topic)

EDIT
zowel het werken met vista als het werken met 2 monitors tegelijk is vrij nieuw voor mij, maar alles wat ik kon bedenken heb ik geprobeerd, en ik heb ALLE instellingen van de vista control panel en de nvidia panel doorgebladerd.

EDIT2
Momenteel test ik ultramon even uit, maar ik vraag me af of het ook echt nodig is om extra applicaties te gebruiken buiten nvidia en vista programma's en drivers om.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 16:52 ]