Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup maken van Sata HDD en later overzetten naar RAID-0

Pagina: 1
Acties:

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56
Hallo,

Ik ben al de hele dag wat aan het rondzoeken op google en hier, maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Vele topics die iets te maken hebben met mijn vraag datteren ook al van een paar jaar terug, en dus die zijn niet echt meer handig om eruit te leren en ze spreken elkaar ook tegen.

Nu mijn vraag is de volgende: ik heb zojuist een nieuw systeempje in elkaar gestoken met één HDD (320GB S-ATA), dus gewoon als normale HD. Hier heb ik WinXP op geinstalleerd en ik ben van plan om deze ook al in 2 of 3 partities te verdelen.
Nu is het dus bedoeling om later (binnen een maand ofzo) een 2de HD 320 GB te kopen en deze dan in RAID-0 te laten draaien zonder dat ik XP en programma's niet terug wil herinstalleren.
Daarom zou ik nu een backup (met Norton Ghost?) willen maken van mijn HD zodat ik deze later nadat ik een RAID-0 systeempje heb opgezet deze image er terug kan opzetten.

Is dit nu op heden mogelijk? Met welke versie van Ghost lukt dit wel/niet? Zijn er alternatieven?

Alvast bedankt!

Bert