[FireFox] Geen afbeeldingen opslaan, downloadlijst leeg

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb nu echt een heel raar probleem onder Firefox en Leopard 10.5.2. Dat is namelijk dat ik geen afbeeldingen meer kan opslaan dmv. rechtermuisknop, afbeelding opslaan als. Heb het al geprobeerd op diverse locaties op te slaan, maar steeds een No-Go.

Daarnaast blijft mijn downloadlijst leeg, als ik een bestandje, let's say .zipje download dan verschijnt hij wel op mijn HDD, maar niet meer in de downloadlijst.

Wat ik al heb geprobeerd:

Firefox Safe Mode met alles uit, geen oplossing.
Schijfcontrole en bevoegdheden gedaan, geen fouten aangetroffen
Hier gezocht, maar dat ging alleen over Windows Firefox
Google, ook geen concrete resultaten.

Systeem:

Firefox v2.0.0.12
met geinstalleerde plugins: Firefox Bookmark Sync, webdeveloper toolbar en woordenboek
Leopard 10.5.2 compleet up to date

Iemand die mij hiermee kan helpen? Vind het tamelijk irritant, want wil wat afbeeldingen downloaden en dat kan nu dus gewoon niet :D

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

een reïnstall van firefox al geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 20:11
C:\Documents and Settings[USERNAME]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\randomgetalllen en letters.default

In die map staat een bestand genaamd downloads.rdf. Verwijder dat bestand en alles zou weer moeten werken.

Verwijderd

probeer anders firefox 3.0 beta 4. werkt voor mij prima, ook met leopard 10.5.2

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Zit volgens mij in FF. Heb het gehad op OS-X en ook op mijn Ubuntu bak. Heb je veel extensions geinstalled? Bij mij ging het weg na een update van FF. Die zijn er sowieso wel heel vaak...

• Red
@ Wiethoofd: nee, en dat doe ik ook liever niet, ivm de extensies, bookmarks etc.

@ Jeebus: Waar vind ik die map onder Leopard? ;-)

@ rhvh: Dat zou het overwegen waard zijn, maar ware het niet dat ik ook dit probleem opgelost wil zien.

@ Japius: Nee, heb niet heel veel extensies geinstalleerd. Ik ben overigens bang dat er nu niet echt veel updates meer komen omdat FF3 bijna klaar is. Maar jij hebt dat toch ook niet kunnen oplossen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

die extensies en bookmarks blijven staan in je applicationdata map (al weet ik niet hoe het op leopard werkt) zodra je firefox deïnstalleerd dan verwijder je alleen het programma en niet de instellingen (op windows is dat), tenzij je een schoonmaakprogramma er achteraan loopt wat zoekt naar de resten van die deinstallatie. En als je weet welke plugins ed je gedownload hebt moet je even een mail naar jezelf sturen met de links naar de addons.mozilla.org pagina en dan kan je na een verse installatie meteen je plugins installeren. Je bookmarks vallen te exporteren naar een txt of csv en kan via bladwijzer beheer.

Firefox 3B4 draait bij mij als een tierelier en is sneller dan 2.0.0.12. en FF3 is nog niet bijna klaar, verwachte introductie datum is Q3 of later.

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 20:11
Red schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:07:

@ Jeebus: Waar vind ik die map onder Leopard? ;-)
uh,.. ow yeah, ik zag niet dat ik in Apple Talk zat. Daar kan ik je helaas niet meer helpen..

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
In OSX vindt je em in Macintosh HD/Gebruikers/naam/Library/Application Support/Firefox/Profiles/randomgetallen en letters.default.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kan ook zijn dat je gewoon een nieuwe profiel aan moet maken, heb dat hier ook wel eens gehad en na het maken van een nieuw profiel werkte het weer

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dat is dus wat hij niet wil, hij wil geen firefox reïnstall.
Als je een nieuw profiel aanmaakt moet je ook al je plugins, bookmarks en opgeslagen wachtwoorden overzetten/opnieuw invoeren

• Red
Kapitein Prozac schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:43:
In OSX vindt je em in Macintosh HD/Gebruikers/naam/Library/Application Support/Firefox/Profiles/randomgetallen en letters.default.
Gecombineerd met:
Jeebus schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:59:
C:\Documents and Settings[USERNAME]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\randomgetalllen en letters.default

In die map staat een bestand genaamd downloads.rdf. Verwijder dat bestand en alles zou weer moeten werken.
Nu werkt het weer. Downloads.rdf verwijderd en ik kan weer plaatjes opslaan, en ik zie weer dingen verschijnen in mijn downloads lijst...

Thanks allemaal!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Jeebus schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:59:

Ik had precies hetzelfde probleem (WinXP) en het is met deze tip inderdaad opgelost!
Bedankt!

Weet nog steeds niet wat er aan de hand is, maar het werkt wel...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Pagina: 1