[HDD LEDs] HighPoint RocketRaid 1742 (S-ATA II)

Pagina: 1
Acties:

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb een HighPoint RocketRaid 1742 (2x S-ATA II, 2x eSATA), waarop tweemaal vier LED-pins zitten, zoals aangegeven in de handleiding (zie hieronder). Vier ervan zijn voor activity (één voor elke HDD) en de andere vier voor failure (wederom één voor elke HDD). Dus per aansluiting voor een LED maar één pin. Dat schijnt nieuw te zijn voor S-ATA II.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~nmpaas/rr1742_leds.gif
Nu komt het. De controller zit in een standaard desktop-behuizing, zonder S-ATA II backplanes en dergelijken. Ik wil daarin gewoon acht LEDs plaatsen, maar normaal gesproken heeft een LED-aansluiting natuurlijk twee pins. Hoe kan ik toch m'n LEDs aansluiten?

Is het gewoon mogelijk om de LEDs allemaal met de - op de GND van de HDD-LED-aansluiting te zetten, of is dat te kort door de bocht? O-)

Verwijderd

Is het gewoon mogelijk om de LEDs allemaal met de - op de GND van de HDD-LED-aansluiting te zetten, of is dat te kort door de bocht? O-)
Je mag de kathodes "min" inderdaad aan elkaar zetten en aansluiten op de ground. ;)

offtopic:
Toepasselijke naam heb je overigens. :P

• ERIKvanPAASSEN
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:09:
Je mag de kathodes "min" inderdaad aan elkaar zetten en aansluiten op de ground. ;)
Ok, bedankt!
* ERIKvanPAASSEN pakt zijn soldeerbout uit de schuur om een mooi kabeltje te gaan prutsen..
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:09:
offtopic:
Toepasselijke naam heb je overigens. :P
Mooi, hè. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 24-03-2008 15:16 ]

• ERIKvanPAASSEN
Wat ik me nu nog afvroeg, maar dit gaat misschien meer de kant van EL op.

Als ik die acht LEDs parallel aansluit op de GND van de HDD LED-aansluiting op het mobo, gaat er een behoorlijk hogere stroom lopen door die aansluiting. Blaas ik dan mijn moederbord niet op?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je moet altijd een weerstand ertussen doen, een led blijft steeds meer stroom zuigen, totdat er iets kapot gaat, dus meten wat er voor stroom op staat en ergens een website zoeken om het uit te rekenen.

Bij mijn oude raid kaart(ide), stond er kontant stroom op 1 pin, en de andere pin werd geschakeld, hier moest dus ook een weerstand tussen.