Toon posts:

CID probleem met voipbuster op SPA3102 (voip ATA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een SPA3102 geïnstalleerd met de FXO (PSTN) op een Belgacom lijn en de SIP (Line1) gestuurd naar mijn Voipbuster account.

Alles werkt prima uitgezonderd één foutje: als ik met de de SPA3102 bel via Voipbuster wordt onder geen beding de CID (clip) doorgestuurd, al mijn oproepen worden gezien als "privé-oproep". Het rare is dat als ik via de PC-cliënt Voipbuster gebruikt dat het dan wél lukt.

Het moet dus iets zijn met de SPA3102, of met de manier hoe deze met Voipuster communiceert. Ik heb al haast alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar geraak er niet uit. Misschien dat hier iemand mij op weg kan zetten?

Op zich is het geen groot probleem, maar ik weet bij ervaring dat een zeldzame keer een privé-oproep automatisch kan worden geblocked of geweigerd (om die reden), dus ik had het toch graag opgelost.

bn

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Bij Line1 ga je naar gateway 1 daar vul je ipv sip.voipbuster.com 003123xxxxxxx@sip.voipbuster.com in. overigens is hier voldoende info over te vinden in de diverse forums, ook hier. Ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:58:
Bij Line1 ga je naar gateway 1 daar vul je ipv sip.voipbuster.com 003123xxxxxxx@sip.voipbuster.com in. overigens is hier voldoende info over te vinden in de diverse forums, ook hier. Ik hoor het wel
Bedankt Lampie! Dit werkt. Daarmee is mijn laatste probleempje opgelost!
Er zijn idd nogal wat forums die handelen over voip en de Sipura ATA's maar deze tip was ik toch nog nergens tegengekomen ...

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen, het is idd een nogal veeleisend apparaatje (kwa instellingen) ben d'r ook een tijdje mee bezig geweest voordat het lekker werkte maar dan heb je ook wel wat!

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:55:
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen, het is idd een nogal veeleisend apparaatje (kwa instellingen) ben d'r ook een tijdje mee bezig geweest voordat het lekker werkte maar dan heb je ook wel wat!
idd een superbakje!

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee is mijn laatste probleempje opgelost!
Ik was net iets te snel door de bocht... Toch nog tegen een ander probleempje aangelopen:

Als ik via de PSTN lijn opgebeld wordt (waarbij de SPA3102 dus de gateway naar voip gebruikt) en IK verbreek vervolgens het gesprek door als eerste op te hangen, dan wordt het gesprek bij de oproeper NIET verbroken, tenzij die zelf OOK ophangt. Op zich niet zo een groot probleem omdat de meeste het wel zullen merken en ook ophangen, maar bvb GSM bellers durven dit toch nogal eens vergeten en ik vrees dat ze dan door dit probleempje ook onnodige kosten kunnen oplopen. Ik heb al alle instellingen gecontroleerd en uitgeprobeerd, maar ik geraak er niet uit ...

Heeft iemand een tip?

bn
Pagina: 1