Toon posts:

Blue screens.. Oorzaak onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers,

Sinds een paar dagen heb ik fikse problemen met mijn computer. Na het kopen van een nieuwe videokaart (welke ik overigens alleen met de standaard drivers kan downloaden anders flipt mijn comp) heb ik windows XP opnieuw geïnstalleerd. Nadat ik de nieuwste videokaart driver had geïnstalleerd van mijn sapphire 2600pro AGP videokaart kwamen er conflicten waardoor niets meer goed werkte. Ik heb heel c: waar windows op staat geformateerd totdat hij helemaal leeg was (ook het gepartioneerde gedeelte geformateerd).

Mijn computer was dus helemaal leeg. Windows er opnieuw opgezet. Via apparaatbeheer automatisch laten zoeken naar videokaart drivers en alleen die geïnstalleerd (want nieuwste drivers gaven eerder conflicten). Tevens hetzelfde gedaan met netwerkkaart en printer. Daarna heb ik Kaspersky erop gezet. De computer draaide goed.

Maar opeens begint er 2/3 dagen later iets te piepen in mijn systeem? Wat het is ik weet het niet?? Na 30sec piepjes te horen krijg ik een blue screen met de volgende message: Kernel_data_inpage_error (er stond iets bij atapi.sys)

Ik start mijn computer opnieuw op maar dat lukt 6 keer niet. Na 6 keer lukt het wel weer en gaat windows zichzelf herstellen. Er komt te staan: bestandrecordsegment 3332 is onleesbaar, hetzelfde met 3333, 3334, 3335.

Windows start zichzelf op en zegt dat het hersteld is van een ernstige fout. Ik heb het foutenrapport opgevraagd. Dit kan je zien in het plaatje hier: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LRG7X7XM.jpg (kunnen jullie hem wel bekijken?)

Windows werkt weer. Toch hoor ik af en toe kort weer piepjes maar geen blue screen. Plots begint hij weer te piepen (na 5 uur) en weer een blue screen. Ik heb er inmiddels al een paar uur een grote koeler (waar je het hele huis mee kan afkoelen en op kan warmen) op mijn open kast staan want ik dacht misschien is de temperatuur niet goed. Computer opnieuw gestart en hij werkt na enkele keren weer.

Volgende dag bij het opstarten begint hij meteen te piepen. Heel raar denk ik maar er gebeurt niets. Na 30 min komt er weer een paar harde piepjes welke harder en vaker voorkomen en jahoor een blue screen met de volgende message: kernel_stack_inpage_error (andere fout dan eerder).

Nu heb ik dus al meerdere keren blue screens gehad (2x fout genoteerd) en het erg lastig omdat wij (ik en mijn vriendin) allebei bezig zijn met afstudeeropdrachten en het is niet fijn dat je comp het dan niet goed doet (gegevens zijn van groot belang).

Mijn specs:

Moederbord: Asus P4P800 SE (temp 26 graden na de grote fout in windows)
CPU: Intel pentium 2,8 ghz (temp 45 graden na de grote fout in windows)
1gb intern gebeugen (2*512mb)
Voeding: Cooler Master ATX 12v 400watt
Videokaart: sapphire 2600pro AGP versie (benodigd watt = 65w)
2 ata harde schijven: c schijf 40GB en d schijf 200GB

Ik had eerst een nvidea 7600GS welke geen problemen gaf dus ik betwijfel of het iets met de voeding is. De extra voeding voor mijn videokaart zit goed aangesloten. Er staat constant een koeler (grote huiskoeler) op mijn kast die het extra koelt.

Ik heb Mycom gebeld en die mr zei dat ik mijn comp even moet langsbrengen a 17,50 per 15 min. Ik dacht probeer het eerst wel zelf. En daar ben ik nu dan. Wie weet wat het probleem is en hoe moet ik het oplosssen? Kan mijn voeding het misschien niet aan of is mijn cpu kapot? Ik ook niet of mijn videokaart het probleem is maar ik begin daar aan te twijfelen.

Alvast bedankt voor de reacties

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 14:49 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de tests uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Je zegt dat je een 400W koeling hebt (ik neem aan dat dit de voeding is), maar dat is zinloze informatie zonder het merk en andere specificaties (zoals hoeveel ampere deze kan leveren op de +12V lijn).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is nu je 3e topic sinds je een probleem hebt met een en dezelfde vga-kaart. Zou het dan niet eens nuttig zijn een andere kaart te installeren?

Als je meer hebt gedaan tijdens de installatie (stekkers losgehaald, geheugen eruit etc.) zou ik inderdaad de link hierboven eens volgen.

ARME AOW’er

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Allereerst moet ik zeggen dat je post zeer moeilijk leest. Dan bedoel ik voornamelijk de omschrijving die je soms geeft: "er staat een koeler op mijn kast" Moet ik hier nu een tafelventilator bij voorstellen of een interne fan? Ook een ATX 12 volt 400 watt koeler? Ik hoop dat je hiermee je voeding mee bedoeld... Heb je er al eens aan gedacht om je videokaart er uit te halen en je oude videokaart er terug in(of de onboard) en kijken of je het probleem nog hebt. Heb je het probleem dan niet meer dan zal het hoogstwaarschijnlijk liggen aan je videokaart of voeding. Wat uitgebreidre specs zijn ook gewenst(merk voeding, aantal schijven...) in een mooi lijstje. Dat leest makkelijker.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb de post veranderd.

Het is inderdaad een voeding ipv koeler (typfoutje). Mijn voeding is een Cooler Master atx 12v 400watt. Verder heb ik dus een grote koeler erop staan welke je hele huiskamer kan koelen of opwarmen.

Ik kan geen andere videokaart erin zetten omdat ik mijn oude heb ingeruild voor deze. De sapphire 2600pro AGP is de beste optie bij mycom. Omdat alles over gaat naar PCI-e en ik nog geen switch wil doen moet ik wel één van de minst oud-dated agp videokaart hebben zodat ik er nog een tijd mee kan doen.

Guarding Angel de eerste twee topics gingen over driver problemen. Toen had ik geen blue screen maar de drivers kregen conflicten. Nu heb ik na een verse install die blue screens daarom dit topic ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 14:53 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:13:
Ik heb Mycom gebeld en die mr zei dat ik mijn comp even moet langsbrengen a 17,50 per 15 min. Ik dacht probeer het eerst wel zelf.
Maar probeer het dan ook eerst zelf. :)

Nee, serieus, pak nou eerst je mobo boekje erbij en ga opzoeken wat die piepjes zouden kunnen wezen.

Lees dan ook dit eens:

http://www.microsoft.com/...00Msgs/6096.mspx?mfr=true

En alles wat je zelf over je blue screen kunt vinden. Onderzoek ook de minidump file, en kijk waar het probleem zich voordoet. Al eens een andere harddisk ingezet? Memtest86 al een gedraaid? Kortom, gewoon systematisch te werk gaan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Piepen kan zijn er wordt iets te heet,
sommige kaarten geven een piep indien te weinig stroom,
voltage niet stabiel misschien hierdoor een piep,
ventilator te langzaam dus ook een piep.

Bij moederbord firma is een programma die voltage kan meten, ventilator kan kijken.
Videokaart te heet, wat zegt ati tool(kubus laten draaien zodat videokaart heet wordt). Temp kijken.

Cpu burn-in laat dit 2x lopen, hoe heet wordt processor, en hoe heet mag hij worden?

Bios kontroleren op temperatuur kontrole, deze kan ook gaan piepen of uitvallen van pc, dus waar staat dit op en hoe heet mag het worden(cpu), hetzelfde geld voor de fan kontrole in de bios.

Probeer eens drivers van www.guru3d.com
Geloof dat deze site ook softawre heeft om alle drivers van ati weg te halen, en dan pas nieuwe te installeren. Anders bij ati kijken.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik start mijn computer opnieuw op maar dat lukt 6 keer niet. Na 6 keer lukt het wel weer en gaat windows zichzelf herstellen. Er komt te staan: bestandrecordsegment 3332 is onleesbaar, hetzelfde met 3333, 3334, 3335.
Lijkt mij iets van een HD probleem. Doe is een volledige schijfcontrole?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:45:
Guarding Angel de eerste twee topics gingen over driver problemen. Toen had ik geen blue screen maar de drivers kregen conflicten. Nu heb ik na een verse install die blue screens daarom dit topic ;)
OK, dan probeer je toch geen andere VGA-kaart. Who cares?

NB: De atapi fout slaat op je CD- of DVD-Rom en de andere fout op je HD. Een verkeerde kabel of brakke IDE-controller kan ook de oorzaak zijn. Misschien zijn de kabels verwisseld.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 24-03-2008 18:47 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1