Toon posts:

Fujitsu Siemens Scaleo P opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Scaleo P staan die niet meer wil opstarten. Wanneer ik de pc aanzet, beginnen de fans even te draaien, vallen ze weer uit, beginnen ze weer te draaien enz. Er zijn geen pieptonen te horen. Ook komt er geen beeld op de monitor.

Dit zijn de gegevens van de PC:
Pentium 4 processor socket 775
512 MB DDR geheugen
Asus P5SD1-FM2/S moederbord
Geforce 6200SE 64 MB

In eerste instantie dacht ik dat het aan de voeding lag. Ik heb de voeding vervangen door een andere, waarvan ik weet dat ie werkt, maar het probleem blijft aanwezig.

Via Google kwam ik op de volgende site terecht. http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=58847
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven en 1 van de reacties geeft informatie over het verwijderen van het opstartlogo van de BIOS. Deze stappen heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ook heb ik de BIOS gereset, maar wederom zonder resultaat.

Vervolgens heb ik alle interne onderdelen losgetrokken, zodat alleen nog het moederbord, geheugen, processor en videokaart actief waren. Nog steeds blijft het probleem aanwezig.

Wanneer ik de videokaart verwijder, blijft het probleem ook aanwezig.

Wanneer ik het geheugen verwijder, blijven de fans wel gewoon draaien en maakt de pc een piepgeluid. Daarop bedacht ik dat het geheugen misschien voor het probleem zorgde. Het geheugen heb ik getest in een andere PC, en hier wordt het gewoon herkend, dus daar kan het niet aan liggen.

Helaas kan ik de processor niet in een andere PC testen, omdat die PC een andere socket heeft.

Ik begin te denken dat het moederbord overleden is, maar hoe kan ik hier zeker van zijn?

groet, Maarten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem naast hetgeen dat je al gedaan hebt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het moederbord kan goed stuk zijn, maar dat is een kwestie van de andere onderdelen op een ander bord testen.