Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: AliveNF7G-HD750p R5.0
Videokaart:GF8 8800GT 512MB Sparkle TV 2xDVI Retail
Scherm aangesloten via: DVI-D
TV-out aangesloten via: S-video
TV kaart: conceptronics CHOVIDEOCR versie 2.0

ik probeer een spel (medal of honour) op te nemen dat werkt via openGL, maar het probleem is dat ik na het klonen nog steeds zwart beeld krijg bij het opnemen met uiVCR, en ik gebruik geen DirectX output

heeft iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu eens niet captured via een losse kaart (dat gaat waarschijnlijk nooit werken vanwege de overlay) maar gewoon captured met FRAPS oid, werkt dat niet beter?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt wel, maar bestanden zijn dan wel mega groot, en fps gaat flink omlaag, en met de tv-kaart blijf je normale fps houden en is het bestand vele male kleiner..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:13:
Werkt wel, maar bestanden zijn dan wel mega groot, en fps gaat flink omlaag, en met de tv-kaart blijf je normale fps houden en is het bestand vele male kleiner..
Maar dat gaat niet werken, waarschijnlijk omdat de overlay moeilijk gaat doen. Kloon het scherm eens niet, maar zorg ervoor dat de enige output je TVout is. Op die manier zou het moeten werken.

Verwijderd

Ik gebruik een Pinaccle in combinatie met m'n ati 2900.

Ik sluit de apparaten via S-Video op elkaar aan.
Dan opnemen met uiVCR + codec gebruiken om niet te grote bestanden te krijgen.

Zo kan ik opnemen zonder lag of fps verlies en op een redelijk formaat.
1 uur film is ongeveer 4 gig.

Hij wil het graag op dezelfde manier doen.
Het probleem is alleen dat we alles aangesloten hebben.
Maar het beeld bij het opnemen blijft zwart.
En ik denk dat het een setting bij z'n Conceptronics kaart is alleen kan ik nergens iets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt en met fraps is het al 1 gig na 20 seconden, dan heb ik wel een erg grootte harde schijf nodig wil ik 30 min opnemen xD

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar als je nu eerst eens kijkt of het signaal dat je uitstuurt wel goed is. Scopekiller zegt dat hij denkt dat hij aan die Conceptronicskaart ligt, ik denk juist dat dat niet het geval is, maar dat het aan de overlay ligt.

Dus check dat eens. Als FRAPS overigens niet werkt dan zijn er vast nog wel andere progs die het kunnen, maar dat is een kwestie van even zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
fraps werkt wel alleen is het bestand wat eruit voortvloeid zo groot, en heb camstudio nog geprobeerd maar op full-screen is de kwaliteit zeer slecht.. Hoe kan ik controleren of het signaal wel goed uitgestuurd wordt?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:09

Twazerty

AVCHDCoder developer

hier staan wat screen recorders geen idee of ze doen wat je verwacht:
http://www.gratissoftware...een-recorder-software.php

[ Voor 14% gewijzigd door Twazerty op 24-03-2008 19:04 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:58:
fraps werkt wel alleen is het bestand wat eruit voortvloeid zo groot, en heb camstudio nog geprobeerd maar op full-screen is de kwaliteit zeer slecht.. Hoe kan ik controleren of het signaal wel goed uitgestuurd wordt?
Bekijk het signaal dat uitgestuurd wordt door de videokaart op bijv een TV of net welk apparaat dat je voorhanden hebt om eraan te hangen.
Imho mag je best wat meer moeite doen om je probleem op te lossen, behalve zeggen dat iets niet werkt. Kijk liever naar waarom het niet werkt en hoe dat op te lossen is.
Pagina: 1