DVD drive gaat open en dicht

Pagina: 1
Acties:

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Sinds kort heb ik een vaag probleem.

De hele tijd gaat mijn DVD drive open en dicht. Soms weer ff een uurtje niet, en dan blijft ie weer voor 20 minuten open en dicht gaan de hele tijd. En dit herhaald zich de hele tijd voor zolang de computer aanstaat.

Ik heb er nu een bierviltje tussenzitten zodat ie niet op- en neer blijft gaan, mja das natuurlijk niet de oplossing.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

[ Voor 16% gewijzigd door lil op 24-03-2008 13:30 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25

Thandor

SilverStreak

Wanneer doet dit probleem zich voor? Wanneer je Windows draait? Test het eens in het BIOS, dan sluit je uit dat het aan rare software ligt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• lil
Thandor schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:30:
Wanneer doet dit probleem zich voor? Wanneer je Windows draait? Test het eens in het BIOS, dan sluit je uit dat het aan rare software ligt :).
ow ff ter info. Ik ben een leek :P en weet echt niet wat je bedoeld met "test het eens in het BIOS".

Dit probleem doet zich voor als windows aanstaat of als ik een spel aan het spelen ben.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

al geprobeerd met een andere dvd drive?
als die hetzelfde probleem geeft ligt het aan je moederbord/ide-aansturing. het kan zijn dat gewoon je dvd-drive stuk is. hadden wij ook met een cd-drive toen daar een cd in ontplofte, deze ging ook de hele tijd open en dicht na dit incident, vervanging leverde een normale cd-drive op.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat heb je allemaal geprobeerd om het te verhelpen? Heb je dit: BalusC in "OM FAQ / Beleid" al doorgenomen?

Verder (als het allemaal niet help) wat voor drive is het: merk, specs enz.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

lil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:28:

De hele tijd gaat mijn DVD drive open en dicht. Soms weer ff een uurtje niet, en dan blijft ie weer voor 20 minuten open en dicht gaan de hele tijd. En dit herhaald zich de hele tijd voor zolang de computer aanstaat.

Ik heb er nu een bierviltje tussenzitten zodat ie niet op- en neer blijft gaan, mja das natuurlijk niet de oplossing.

Mmm dit heb ik meer gehoord, maar dan bij de ICT scholen. Er zijn genoeg trojans die dit geintje kunnen doen dus eerst je pc goed scannen op virusses het liefst met bijvoorbeeld de panda antirivus web applet! (die scant remote, altijd laatste virus definities)

En dan moet je kijken of de bekabeling goed zit, misschien zit een kabel wel schuin erin. Doe die twee dingen eerst!

There is no place like ::1

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25

Thandor

SilverStreak

lil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:33:
[...]

ow ff ter info. Ik ben een leek :P en weet echt niet wat je bedoeld met "test het eens in het BIOS".

Dit probleem doet zich voor als windows aanstaat of als ik een spel aan het spelen ben.
Altijd even zoeken naar onbekende termen :). Zie Google - 'BIOS computer'. In de handleiding van het moederbord staat wel aangegeven hoe je er in komt. Meestal is dit tijdens de P.O.S.T. (clique!) op DEL, F1, F8 of F12 drukken. Dit verschilt per BIOS :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:52
Waarschijnlijk spyware.

Verwijderd

Ook wel eens gehad. Oplossing bij mij? PC uit zetten en opnieuw aanzetten ;)

Anders kan je idd proberen te kijken of het in je BIOS (zie faq) ook gebeurt. Zoja; dan is het een hardwareprobleem, zonee: dan kán het een software probleem zijn.

Wat je dan kunt doen is scannen op spyware/virussen/trojans en ander ongein. Je kunt ook kijken of je de betreffende drive in apparaatbeheer kan verwijderen en zo de driver opnieuw installeren.

Als dat allemaal niet werkt zal je toch de PC in moeten duiken (data kabel loshalen, kijken of hij het dan nog doet. Zoja; Drive defect.)

• lil
lil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:28:

Ik ga ermee aan de slag en houdt jullie wel ff op de hoogte.

thx voor de reacties
Pagina: 1