Radio/cd speler voor ouderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 13:42
Ik ben voor mijn oma (92 jaar) op zoek naar een radio/cd speler die gemaakt is voor ouderen/visueel gehandicapten.. hij moet dus erg simpel in gebruik zijn en er moeten duidelijke knoppen en/of instructies op zitten aangezien m'n oma wat slechtziend is, dus kleine knopjes en teksten niet goed kan zien/onderscheiden

er moeten wel voorkeurszenders ingesteld kunnen worden, zodat ze kan switchen tussen radio 1 en 4 zonder steeds frequenties te moeten scannen

ik heb al gekeken naar van die radio's voor kinderen (zoals die 'my first sony' van vroeger) maar die zijn vaak té simpel en er zit meestal geen radio/voorkeurszenders op

ik weet dat er speciale winkels bestaan voor ouderen-hulpmiddelen, maar die zijn meestal duur en niet in de buurt.. ik ben benieuwd of ze ook ergens in een gewone winkel te krijgen/bestellen zijn

Ik ben al wel naar een winkel voor geweest voor slechtzienden (in hoogeveen) en heb daar o.a. een victorreader gekocht zodat ze luistercd's kan afspelen, maar hiermee kun je geen muziek afspelen (is zwaar vervormd) en er zit uiteraard geen radio op

[ Voor 14% gewijzigd door plakbandrol op 24-03-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:13
is een klein wereld radio'tje geen Oplossing. Als je op twee luidsprekers wilt horen zit je vast aan een versterker. die meestal niet makkelijk te bedienen zijn (voor mij wel.. alleen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:45
Niet goedkoop. Maar wel auderwets uiterlijk:

http://ontwikkeling.wizbi...a2c82f7bae6d23d635a4996a0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
het hoeft niet ouderwets te zijn, zolang het maar makkelijk in gebruik is.. en dat lijkt me deze niet, veel te kleine drukknopje bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Roderiktweaker schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:41:
is een klein wereld radio'tje geen Oplossing. Als je op twee luidsprekers wilt horen zit je vast aan een versterker. die meestal niet makkelijk te bedienen zijn (voor mij wel.. alleen..)
daar zit geen cd speler in volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een gemiddelde oma heeft toch maar 1 zender aan staan. Dus denk niet dat dat het probleem zou moeten zijn ;) Afstemmen kunnen ze prima met en draaiknop. Dus ik zou gewoon voor een oude analoge tuner /evrsterker gaan, desnoods 2e hands.
Leuke 2e hands cd-speler met weinig knoppen er op aansluiten en klaar is klara :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
The Eagle schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:32:
Een gemiddelde oma heeft toch maar 1 zender aan staan. Dus denk niet dat dat het probleem zou moeten zijn ;)
nee, ze wil zowel naar radio 1 als radio 4 kunnen luisteren... nu zit ze handmatig die frequenties te scannen, maar das ook lastig want ze kan de frequenties niet lezen en je kunt ook niet direct horen welke radiozender het is
Afstemmen kunnen ze prima met en draaiknop. Dus ik zou gewoon voor een oude analoge tuner /evrsterker gaan, desnoods 2e hands.
Leuke 2e hands cd-speler met weinig knoppen er op aansluiten en klaar is klara :)
er moeten wel duidelijke knoppen opzitten, dat heb je niet op normale cd spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

plakbandrol schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:42:
[...]
nee, ze wil zowel naar radio 1 als radio 4 kunnen luisteren... nu zit ze handmatig die frequenties te scannen, maar das ook lastig want ze kan de frequenties niet lezen en je kunt ook niet direct horen welke radiozender het is

[...]

er moeten wel duidelijke knoppen opzitten, dat heb je niet op normale cd spelers
Daar hadden ze vroeger gewoon van die stickertjes voor. Liep in een kleine punt, wist je precies waar de zender zat en de rest deed je op gehoor.
EN qua duidelijke knoppen: probeer een philips cd 604 te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.nl/images/fotos/RHMarks/CD%20speler%20-%20Philips%20-%20CD604.jpg

Hoe duidelijk wil je het hebben :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Voor mijn grootouders echt simpel ding gekocht zoals jij dat wilde en daarna zelf stickers goed fel gekleurd op gemaakt. Sindsdien hebben ze me nog nooit 1 keer gebelt hoe iets moet. Handleiding met groote letters er naast met symbolen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 11:48
Wellicht een radio van Tivoli Audio? Zit helaas geen cd-speler in, maar als dat geen vereiste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
The Eagle schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Daar hadden ze vroeger gewoon van die stickertjes voor. Liep in een kleine punt, wist je precies waar de zender zat en de rest deed je op gehoor.
EN qua duidelijke knoppen: probeer een philips cd 604 te vinden:
[afbeelding]

Hoe duidelijk wil je het hebben :P
vind ik niet echt duidelijk :P

verplaats je even in een slechtziende oma van 92.. die knoppen zijn zwarte vlekken, als ze uberhaubt al worden herkend als knoppen en de tekst die erop staat is onleesbaar
bovendien is dat alleen een cd speler, ik zoek eigenlijk een compact alles-in-een ding die op de tv kan staan

ik zoek dus meer zoiets
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005K4FF.03.LZZZZZZZ.jpg

dat zijn knoppen met een kleur die duidelijk uitsteken

[ Voor 20% gewijzigd door plakbandrol op 24-03-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Anoniem: 30670 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:55:
Voor mijn grootouders echt simpel ding gekocht zoals jij dat wilde en daarna zelf stickers goed fel gekleurd op gemaakt. Sindsdien hebben ze me nog nooit 1 keer gebelt hoe iets moet. Handleiding met groote letters er naast met symbolen voor de zekerheid.
das inderdaad een optie, alleen hebben die setjes van tegenwoordig allemaal van die minimale drukknopjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
PHiXioN schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:59:
Wellicht een radio van Tivoli Audio? Zit helaas geen cd-speler in, maar als dat geen vereiste is...
ziet eruit als prijzig en ook kleine knopjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
http://www.kieskeurig.nl/...8592EC12571550036A1CA.htm

misschien is dit wel iets.. tot nu toe het duidelijkst wat ik ben tegengekomen
Pagina: 1