Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speedtouch 780 WL drives me crazy (geen song title hoor!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Groet everybody

Ik heb behoorlijk veel last van mijn Thomson Speedtouch 780WL. Elke keer als ik fatsoenlijk probeer te internetten klapt deze router eruit. Eerst dacht ik dat het aan mijn provider lag, maar niks is minder waar.

Ook krijg ik geen updates geïnstalleerd en tevens kan ik deze update niet uitvoeren 780_Upgrade_R62T2_sip Geeft elke keer aan dat deze de modem niet kan vinden!!!

Ik word hier echt kotsmisselijk van; dat de Thomson Speedtouch 780WL router geen ver bereik heeft ala (ik zit nog niet eens 50 cm van de router vandaan en heb een bereik van 70%), maar dat ik elke keer eruit lig, dankzij deze modem....dat weer niet :( Btw; waarom heb ik een modem? Ja, dus voor om redelijk te kunnen internetten.

Ik koop nooit meer iets waar deze firma, Thomson, achter zit! Onlangs een NETGEAR 54 Mbps ‘Wireless-G’ DG834G getest op mijn verbinding. Kortweg gewoon FANTASTISCH, en behoorlijk bereik denk wel meer dan +6 meter (getest). Bereik in procenten is 95% :9 heb wel anders mee gemaakt met die Thomson! Moet je na gaan dat ik i.p.v. 9MB nu in eens dik 14MB draadloos kon internetten en downloaden. En dat voor maar een louzy bedrag van 55 Euro. En tevens de goedkoopste ADSL 2+ modem van de firma Netgear.

Dus kan iemand mij a.u.b. vertellen wat ik moet doen met die Thomson Speedtouch 780WL om hem aan de praat te krijgen? Ik wil dat ding alleen behouden gelet dat daar VOIP zit. Anders had ik de Thomson Speedtouch 780WL van 3 hoog de vuilnisbak in geflikkerd (met fors geweld natuurlijk na alle ellende van dien)!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11 19:11
Firmware updaten gaat alleen bekabeld, niet wireless. In sommige gevallen moet je ook een vast ip-adres voor je computer instellen om de update uit te kunnen voeren en zorg er ook voor dat je firewall / virusscanner uit staat als je de update gaat uitvoeren.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780

Verwijderd

Topicstarter
DeliciousBrown® schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:47:
Firmware updaten gaat alleen bekabeld, niet wireless. In sommige gevallen moet je ook een vast ip-adres voor je computer instellen om de update uit te kunnen voeren en zorg er ook voor dat je firewall / virusscanner uit staat als je de update gaat uitvoeren.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780
Did it, done that.......niks werkt! Misschien ligt het aan het feit, dat deze modem, 780 WL, snel in mekaar is geflanst door firma Thomson |:( ? Ik zit er aan te denken, om met een brute sprong een einde te maken aan deze waardeloze modem. Zo'n jump zoals ze dat doen in Hollywood. Kan ik gelijk een mythe ontraffelen (hoeven die gasten van MythBusters niet in actie te komen) of het klopt ,als je met brute sprong, een modem van de firma Thomson in 1000 stukken kan omtoveren!

Voordat ik dit ga doen, wil ik nog een keer advies inwinnen van jullie. Dus redt mijn Thomson 780 WL voor dat het te laat is :X .

Verwijderd

uh, ik snap best dat je gefrustreerd bent, maar hele volksstammen draaien soepel op die routers.

Ik heb er zelf al 10+ geinstalleerd en nog nooit problemen mee gehad dus ik gok dat je iets verkeerd instelt...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Inderdaad, mijn 780WL draait als een droom!
Had ik niet gedacht, was een van de goedkoopste VOIP routers.

Enfin.
De router zelf of de voeding zal wel defect zijn. Heb je geen garantie?
Er zijn problemen met updaten als je werkt onder Vista.
Kijk maar eens op de site van de fabrikant.

[ Voor 21% gewijzigd door cornfed99111 op 25-03-2008 17:20 ]

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Om de firmware te updaten moet je met een kabel zijn aangesloten _en_ een vast lokaal IP adres instellen, zoals bijvoorbeeld 192.168.1.70. Dan de modem updaten, meestal loopt ie dan in een keer door.

Problemen met het draadloze netwerk hebben meestal de maken met een bepaalde fout in de modem waardoor ie altijd op kanaal 1 gaat staan. Kanaal op de webinterface (192.168.1.254) onder Home Network>WLAN:SpeedTouchXXXXXX>Configure wijzigen naar bijv. 6 en het werkt al veel beter.

Wegvallende verbindingen moet je eerst beter onderzoeken. Is er gewoon geen Internet of ligt je draadloze netwerk of DSL signaal eruit?

Weblog | Straling!

Verwijderd

Topicstarter
TNW schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:55:
Om de firmware te updaten moet je met een kabel zijn aangesloten _en_ een vast lokaal IP adres instellen, zoals bijvoorbeeld 192.168.1.70. Dan de modem updaten, meestal loopt ie dan in een keer door.

Problemen met het draadloze netwerk hebben meestal de maken met een bepaalde fout in de modem waardoor ie altijd op kanaal 1 gaat staan. Kanaal op de webinterface (192.168.1.254) onder Home Network>WLAN:SpeedTouchXXXXXX>Configure wijzigen naar bijv. 6 en het werkt al veel beter.

Wegvallende verbindingen moet je eerst beter onderzoeken. Is er gewoon geen Internet of ligt je draadloze netwerk of DSL signaal eruit?
Hallo TNW,
Ik heb je advies opgevolgd m.b.t. het aanpassen van WLAN van automatisch naar een gespecificeerd kanaal. Het draadloos gebeuren piept ietsje pietsje beter ;)

Alleen heb ik een probleem met mijn VOIP! Ik wil bellen via Cheapvoip.com alleen weet ik niet wat ik moet invullen. Ik heb ook een account bij mijn huidige ISP voor een VOIP lopen, maar die ligt eruit en heb geen zin om die helpdesk te bellen. Je wordt er nooit wijzer van als je met die gillende keukenmeiden communiceert via het gebruikelijke 'lees alles uit een instructiemap' voor.

Dus please geef me een helpende hand :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem alles terug wat ik over de Thomson Speedtouch 780WL heb gezegd:P

Dat ding werkt uitstekend! En ik moet toegeven, dat ik, inderdaad verkeerd zat O-)

En uhh, thekip, you're right dude! Ik hoop dat die hele volksstammen van jouw, je eeuwig dankbaar zullen zijn! Dat je die Speedtouch 780WL hebt geadviseerd en geïnstalleerd.

Nou deze topic kan versleuteld en vergeten worden. Dus gedoemd voor de eeuwigheid :*)

Btw; dudes ik heb ook VoipCheap draaien op de router. Kan ik mooi met VoipCheap 50 Euro per kwartaal lekker in mijn eigen zak houden! Dus eindgoed al goed nietwaar dudes? Nu maar hopen dat die update naar sip2 vlekkeloos gaat verlopen :X

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien waarom mijn Speedtouch 780WL zich zelf reset als ik via een UTP kabel probeer te internetten :/ ? Dat is zo irritant terwijl internetten draadloos wel goed is.

Maar internetten via WiFi c.q. WLAN, gaat prima. Dan reset de speedtouch 780WL helemaal niet en gaat internetten vlekkeloos :) .

• DeliciousBrown®
Reset de modem zich als je torrent verkeer hebt of sowieso als je de pc er met de kabel aan hebt hangen?

Verwijderd

Topicstarter
DeliciousBrown® schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:40:
Reset de modem zich als je torrent verkeer hebt of sowieso als je de pc er met de kabel aan hebt hangen?
Het tweede, hij reset zichzelf als ik de UTP kabel koppel aan mijn Notebook en Speedtouch 780 WL maakt niet uit in welke poort. Dat is zo irritant :| en torrent doe ik bijna nooit alleen als ik iets niet kan vinden via Usenet val ik terug op torrents. Maar dan moet het iets zijn dat ik echt niet via Usenet kan vinden 8)

• cornfed99111
Heb je een andere netwerkkabel geprobeerd?
Normaliter betekent dat een defect. Dus altijd andere (nieuwe) kabel(s) proberen om dat
uit te sluiten cq. te bevestigen.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 02:00:
Heb je een andere netwerkkabel geprobeerd?
Normaliter betekent dat een defect. Dus altijd andere (nieuwe) kabel(s) proberen om dat
uit te sluiten cq. te bevestigen.
Dan was ik daar inderdaad bang voor :( Hij vliegt ook om de haperklap uit als ik draadloos internet. Met uitvliegen bedoel ik eigenlijk te zeggen, dat mijn Wifi plotsklaps geen bereik heeft terwijl de led lampjes gewoon aanstaan.

Ik heb alle kabels getest, ik heb zelfs de NETGEAR 54 Mbps Wireless-G ADSL getest op mijn verbindign en die werkt zelfs beter dan de Speedtouch 780 WL

Shit dan moet ik die rot 0900 nummer bellen van Speedlinq das echt shit 1000 x shit |:(

• cornfed99111
Staat er iets in je router log vermeld?

Probeer eens het netwerk te belasten met twee pc's bedraad aan te sluiten.
Ga dan een grote bestand overkopiëren. Doe dat met en zonder WAN DSL kabel aangesloten.
Dan kan je een instabiliteit via de WAN uitsluiten.

Je kan nog proberen een fabrieksreset uit te voeren (achterop knopje even vasthouden tot hij boot).

Als dat ook niet helpt, is het een garantie geval.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:04:
Staat er iets in je router log vermeld?

Probeer eens het netwerk te belasten met twee pc's bedraad aan te sluiten.
Ga dan een grote bestand overkopiëren. Doe dat met en zonder WAN DSL kabel aangesloten.
Dan kan je een instabiliteit via de WAN uitsluiten.

Je kan nog proberen een fabrieksreset uit te voeren (achterop knopje even vasthouden tot hij boot).

Als dat ook niet helpt, is het een garantie geval.
Dank dude voor het oplossen van deze euvel :*)

Verwijderd

TNW schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:55:
hallo daar,

ik kreeg mijn Thomson Speedtouch 780WL modum bij mijn vorige abonement van kpn. ik ben nu overgestapt op internet plus bellen van telfort en wil graag nog hetzelfde modem gebruiken, ik ben er immers tevreden over!

nu heb ik een probleem, als ik het modem dat van telfort is gekomen aansluit op de dsl kabel kan ik het internet (niet draadloos) en de telefoon moeiteloos gebruiken. de verbinding is dus goed!
sluit ik echter de dsl aan op het speedtouch modum werkt het niet. ik heb de configuratie gedaan en me daar met dezelfde gebruikers naam en wachtwoord van telfort aangemeld.
hij geeft dan aan dat er wel een verbinding is met de dsl maar dat er geen internet singaal binnen komt over de lijn. ook de telefoon blijft dood.

nu mijn vragen:
1 is het mogelijk dat kpn een soort van lock heeft gemaakt op het modem, waardoor je hem niet met een andere provider kan gebruiken? en is daar dan een oplossing voor?
2 hoe doe je een firme ware update als je geen verbinding hebt met internet (en tevens met een mac werkt, alle updates die ik vond waren voor windows)
3 of weten jullie nog iets wat ik zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

groet
toon

Verwijderd

Hoi allemaal,ik zat te zoeken over info voor mijn modem en ja ook de 780,we hebben een internetradio station draaien en kunnen het niet gebruiken dat ons ip adres steeds veranderd MAAR dat gebeurt dus wel met enige regelmaat.Nu hebben we speedlinq gebeld en die zeiden moeten de pc een vast ip adres geven ,maar hoe ik kom er niet uit.Kan iemand mij op de 1 of andere manier helpen,alvast enorm bedankt.

Modbreak:Groetjes is tegen het forumbeleid en spam-url's al helemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 07-04-2008 18:56 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:17:
Hoi allemaal,ik zat te zoeken over info voor mijn modem en ja ook de 780,we hebben een internetradio station draaien en kunnen het niet gebruiken dat ons ip adres steeds veranderd MAAR dat gebeurt dus wel met enige regelmaat.Nu hebben we speedlinq gebeld en die zeiden moeten de pc een vast ip adres geven ,maar hoe ik kom er niet uit.Kan iemand mij op de 1 of andere manier helpen,alvast enorm bedankt.
Spam en groeten zijn niet nodig, maar welk IP-adres bedoel je? Je interne (192.168.x.x), of je externe adres? Aan het veranderen van je externe IP-adres kun je niks doen, maar het veranderen van je interne IP-adres kun je op twee manieren voorkomen.

Je kunt in de instellingenpagina van je router je server-pc opzoeken, en hierbij aanvinken dat het adres niet mag veranderen. Hiermee koppelt je router het mac-adres van die pc aan een vastgesteld ip-adres. Je zou ook zelf een static ip-adres kunnen instellen, daarbij moet je wel zorgen dat je buiten de dhcp-range blijft (uit m'n hoofd 192.168.1.1 tot 192.168.1.50). Hoe? Google ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

:X :X :X :X
ik weet niet zeker of iedereen mijn post van net voor die van avalonradio heeft gezien.

anders 8)7 8)7 8)7 8)7

dank

• cornfed99111
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:28:
:X :X :X :X
ik weet niet zeker of iedereen mijn post van net voor die van avalonradio heeft gezien.

anders 8)7 8)7 8)7 8)7

dank
Lijkt me wel logisch dat niemand reageert; zoek eens op wat topic kaping is.

Anyway, heb je een Experiabox of een gewone 780? Dat zie je aan de firmware en de beginpagina.

• DeliciousBrown®
@toonwelling

De Speedtouch Experia Box op het Telfort netwerk gaat niet lukken aangezien je de netwerkinstellingen niet kunt veranderen, VPI/VCI 0/34, omdat KPN de firmware dusdanig heeft aangepast dat het alleen op het KPN-netwerk te gebruiken is. Verder had het toch weinig nut gehad als je de box kon instellen omdat je een dezer dagen een brief kunt verwachten dat je binnen 8 dagen na dagtekening de box terug mag sturen naar Leidschendam en pas als je dat gedaan hebt een eindafrekening van KPN mag verwachten.

Verwijderd

DeliciousBrown® schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:06:
@toonwelling

De Speedtouch Experia Box op het Telfort netwerk gaat niet lukken aangezien je de netwerkinstellingen niet kunt veranderen, VPI/VCI 0/34, omdat KPN de firmware dusdanig heeft aangepast dat het alleen op het KPN-netwerk te gebruiken is. Verder had het toch weinig nut gehad als je de box kon instellen omdat je een dezer dagen een brief kunt verwachten dat je binnen 8 dagen na dagtekening de box terug mag sturen naar Leidschendam en pas als je dat gedaan hebt een eindafrekening van KPN mag verwachten.
het modem blijft bij ij in bezit, de afrekening heb ik reeds gehad.
ik bedenk me trouwens dat ik internet had bij xs4all,
maakt dat nog wat uit?

het is bij mijn weten geen experia box

Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0703KTS3A
Softwareversie: 6.1.7.2
Softwarevariant: AF
Bootloaderversie: 1.0.6
Productcode: 36035800
Kaartnaam: BANT-R

en als kpn deze firmware heeft aangepast kan dat dan niet weer terug gedraaid worden?

dank
toon

• cornfed99111
Je hebt geen Experiabox.
Configureren doe met een configtool van de site van de fabrikant.
http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v16.exe

Verwijderd

ja die had ik al gevonden maar ik heb een mac en die opend de .exe file niet zo lekker

• cornfed99111
Dan met de hand:
1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI 0/ VCI 34

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:28:
Dan met de hand:
VPI 0/ VCI 34
8)7 :'( :'(
sorrie dat snap ik niet. wat moet ik dan precies doen?

ik zeg nog even voor de zekerheid dat ik via mijn speedtouch geen enkele verbinding heb met internet.

dank!

• DeliciousBrown®
Als je geen Experia Box hebt dan zul je helaas de configtool moeten gebruiken en dat gaat alleen lukken met een windows computer (Tenzij KPN op de meegeleverde configuratie cd een Mac-configtool had gezet): http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v16.exe. Het instellen via het setup menu in de Thomson zelf gaat zover ik weet niet lukken (na een harde reset of na het terugzetten van de fabrieksinstellingen).

Via telnet zou het ook nog wel kunnen lukken, maar de speedtouch even aan een windows computer hangen (via een netwerkkabel) en dan met de bovenstaande tool instellen gaat echt veel sneller. Afhankelijk van de firmware zou je hier kunnen lezen wat je dan moet aanpassen :

http://www.speedtouch.nl/docs/ST706WL-780WL_CLIguide.pdf
http://www.speedtouch.nl/docs/ST780WL_CLIGuide_R62.pdf

Als laatste is er nog wel een andere oplossing bedenkbaar (mocht je geen windows computer tot je beschikking hebben), maar dan moet je de "user.ini" van iemand met een speedtouch 780 hebben die al voor Telfort gebruik is geconfigureerd, die in het modem laden onder restore previous configuration, dan de gegevens weer aanpassen in het modem naar jouw gegevens (telefonie ed) en dan zou het allemaal moeten werken. Je moet alleen wel zorgen dat degene van wie je het "user.ini" bestand krijgt wel dezelfde firmware versie heeft als jij hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door DeliciousBrown® op 07-04-2008 18:29 . Reden: Links naar cli-guides toegevoegd. ]

Verwijderd

dank voor je hulp, ik ga opzoek naar een windows computer!

dank toon

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:56:
ja die had ik al gevonden maar ik heb een mac en die opend de .exe file niet zo lekker
En dat is ons probleem omdat? Als je daarover wilt klagen moet je bij de leverancier van je modem zijn en niet hier.

Die settings die er genoemd worden kun je gewoon instellen.

Verwijderd

Topicstarter
He dudes ik heb een probleem met mijn Speedtouch. Ik heb recentelijk mijn Thomson Speedtouch 780 WL gedoneerd aan bekende van me. Ik heb zelf een Siemens SX762 aangeschaft en werkt als een trein.

Alleen zit ik met het volgende; die dudes hebben een account bij Vodafone en ik heb eerst de modem handmatig ingesteld. Werkt goed alleen via UTP kabel geeft hij geen krimp. Ook als er een groene vink staat werkt deze nog steeds niet.

Dus wat moet ik doen om deze wel te laten werken via Vodafone, nou beter gezegd: hoe moet ik LAN (UTP) laten werken. Gelet dat de WLAN wel werkt.

Verwijderd

Het kan natuurlijk zijn dat de kabel niet in orde is of dat je een crosskabel gebruikt.
Ook kan het zijn dat een andere poort wel werkt. Kijk ook eens naar de instellingen in windows netwerkverbindingen. Misschien als je ze statisch insteld dat hij het dan wel doet.
ip:192.168.1.150
SM:255.255.255.0
SG:192.168.1.254
dns:194.109.6.66
dns2:194.109.104.104

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:57:
[...]

En dat is ons probleem omdat? Als je daarover wilt klagen moet je bij de leverancier van je modem zijn en niet hier.

Die settings die er genoemd worden kun je gewoon instellen.
dat is zeker niet jullie probleen maar had het al gezeg en dacht ik herrhaal het even.

goed:

ik heb ondertussen de update gedaan en (alle)* instellingen zo ingestled dat mijn modem vindt dat hij contact heeft met internet.

als ik alleen een website probeer te openen krijg ik de melding dat er geen internet is.

hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

* omdat ik niet weet waar ik 1438 Brigend ip in kan stellen.
cornfed99111 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:28:
Dan met de hand:
VPI 0/ VCI 34

• DeliciousBrown®
Maak eerst een backup van je vorige settings (user.ini) en upload dit bestand eens in je 780 : http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/install/Comfort.ini en kijk dan eens of je websites kunt openen.

Speedlinq gebruikt dezelfde internetsettings als Telfort omdat het tegenwoordig ook Telfort is.

Verwijderd

dankje deliciios, maar dat help niet.

wel een voordeel, het modem denkt nu ook niet meer dar er een verbinding is met internet.

in de configuratie werd er nergens gevraagt naar mijn gebruikersnaam/wachtwoord, moet ik dat ergens anders doen?

• DeliciousBrown®
Met rfc1483 hoef je geen gebruikersnaam / -wachtwoord in te tikken en het zou met de bovenstaande instellingen gewoon moeten werken.

Heb je toevallig een isdn-variant van de 780? De config-file op de link was namelijk voor een pots-variant van de 780.

[ Voor 8% gewijzigd door DeliciousBrown® op 17-04-2008 01:18 ]

• cornfed99111
Je kan alleen via het configuratietool een verbinding instellen.
Heb je dat gedaan?
Daarna moet er automatisch een verbinding opgebouwd worden.

Anders nog een check vraagje. Staat er na het inloggen in de router ergens KPN of
alleen Thomson ST780 bovenaan de pagina?

Verwijderd

DeliciousBrown® schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:14:
Als laatste is er nog wel een andere oplossing bedenkbaar (mocht je geen windows computer tot je beschikking hebben), maar dan moet je de "user.ini" van iemand met een speedtouch 780 hebben die al voor Telfort gebruik is geconfigureerd, die in het modem laden onder restore previous configuration, dan de gegevens weer aanpassen in het modem naar jouw gegevens (telefonie ed) en dan zou het allemaal moeten werken. Je moet alleen wel zorgen dat degene van wie je het "user.ini" bestand krijgt wel dezelfde firmware versie heeft als jij hebt.
dag mister Brown,

als ik het goed begrijp was de comfort.ini wat je hierboveen beschrijft. je zegt dan dat je de gegevens in het modem weer aan moet passen naar je eigen gegevens. hoe kan je dat doen? in de configuratie (set up) wordt daar nergens om gevraagt.
cornfed99111 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:53:
Je kan alleen via het configuratietool een verbinding instellen.
Heb je dat gedaan?
Daarna moet er automatisch een verbinding opgebouwd worden.

Anders nog een check vraagje. Staat er na het inloggen in de router ergens KPN of
alleen Thomson ST780 bovenaan de pagina?
er staat alleen maar thomson, geen knp (als er kpn zou staan zou ik namelijk een Experia Box hebben, we hadden al geconcludeerd dat niet het geval was.)

als je die user.ini inlaad is dat ipv de configutratie (set up) of begrijp ik het dan niet?

veel dank voor je hulp alvast

• cornfed99111
1483 Bridged kan je alleen kiezen via de configuratietool. Niet via de router zelf. Die
biedt alleen PPP verbindingen aan. Je moet dus via dat tooltje werken en dat kan dus alleen via
een Windows systeem.

De user.ini zijn alle instellingen voor de router. De bedoeling is normaliter om een backup te
hebben als er iets fout gaat. Dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen.
Maar je kan via een (van een andere router) user.ini inderdaad je eigen router instellen,
zoals Heerlijkbruin® stelde.

Verwijderd

ik heb het op een andere manier opgelost, mijn vriendin werd gek van het kabeltje, dus nu heeft ze een wireless router gekocht die ik achter het telfort modem heb gehangen.

works like a charme.

veel dank voor jullie geduld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en oplossingen ook al hielp niks. 8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

laat maar.............

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 13:25 ]

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik heb ook 780WL alleen ik krijg mijn internet niet aan de gang. Alle lampjes zijn groen maar internet ho maar.

Ik heb de setup 780_Upgrade_R62T2_sip.exe gedraaid maar welke instellingen moet je nog meer aanpassen?

Ik heb overgens Telfort!

Verwijderd

hallo, ik beschik ook over dit model en die loopt steeds vast, nu ik dit type al 2 keer in een uur,
kan iemand mij hiermee helpen? (ik heb het forum gelezen maar kan hier niets mee)

SpeedTouch

Informatie

Productnaam: SpeedTouch 780

Serienummer: CP0711JTCFM

Softwareversie: 6.5.29.0

Configuratie

Servicenaam : KPN Experia Box, ST780 (gewijzigd door gebruiker)

Datum & Tijd: Din, 01-Jul-2008 13:41:39+01:00

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Als je deExperiabox heb, kan je die terug flashen om b.v. bij Telfort te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
saigon66 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:26:
Als je deExperiabox heb, kan je die terug flashen om b.v. bij Telfort te gebruiken?
Dat ga ik dit weekend proberen want ik heb zo'n Experiabox van een kameraad cadeau gekregen. Dus ik hoop dat het mij gaat lukken. Kan ik weer iemand blij maken met zo'n fantastische VOIP modem (nietwaar :P want de Siemens SX762 is het beste VOIP apparaat dat ik ooit heb gebruikt. Als ik straks VDSL heb zal ik zekers weer voor een Siemens gaan)!

• DeliciousBrown®
Check hier maar eens :

Experia naar Speedtouch 780 flashen
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:32:
Hallo allemaal. Nieuw hier, maar deels dankzij dit topic heb ik SuperUser toegang op mijn lieve modempje ^^ Vandaar dat ik zo lief ben de boel even stap voor stap uit te leggen.

Hier volgt een makkelijke uitleg in stappen, om de KPNUser te wijzigen naar SuperUser. Rete-eenvoudig eigenlijk, indien je t even weet.

Wat is anders aan deze methode
Gebruik van Firebug en Firefox voor html aanpassingen die de modemsoftware omleiden om vervolgens backups terug te kunnen zetten met de gewenste aanpassingen die er voor zorgen dat het huidige 'kpn' gebruikersaccount SuperUser is en alle mogelijkheden op de modem toegankelijk maakt *luchthap*.

Wat heb je nodig
Een Experia Speedtouch 780 modem (no shit Sherlock!! XD)
Firefox met de add-on Firebug
Kladblok
KPNuser toegang (dit is standaard, dus http://192.168.1.254)

Wat heb je NIET nodig
Een wachtwoord van je KPN user. Hetgeen waar iedereen naar zoekt is dus overbodig. Hoera!

1. Download de config-backup
'Ja maar ik heb geen toegang want ik heb een wachtwoord nodig voor het ophalen van mijn backup-config'
Niet getreurd, lief kind. Probeer dit eens:
http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini//
Uitleg: De slashjes achter deze url zorgen ervoor dat je 'm zonder problemen kan downloaden. Foutje in de modemsoftware, denk ik.

2. Rename de config-backup naar 'user.ini'
Spreekt voor zich. Zo niet, zie disney.com en vermaak je daar verder.

3. Wijzig de user.ini voor SuperUser
Open in kladblok en vind de regel 'role=KpnUser' en verander dit in 'role=SuperUser'. Sla op!

4. Zet de aangepaste config-backup terug
'Maar oh grote BabyAap, ik kan niet uploaden daar!'
Ahaaa, maar hier, mijn jong, komt Firefox met Firebug van pas.
Dus installeer beiden (zie de urls in de lijst wat je nodig hebt).
Ga naar: http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterrrrrrknop op uw mooie toetsenbordje.

Druk nu op bladeren, zoek 'user.ini', druk op 'nu configuratie herstellen...', bevestig de boel, laat 'm ff laden en voila. Klaar. Dat was 't al.

SUPAH USAH!! :D

Kleine dingetjes die wellicht van groot belang kunnen zijn
Ik heb wel de update van KPN geinstalleerd, maar met oudere versies zou het volgens mij juist moeten lukken. Zo niet, zie de volgende link:
KPN herselsoftware

BELANGRIJK: Ben je dit ECHT van plan, download eerst de herstelsoftware!! Zonder internet is het nogal lastig. Zorg hiernaast ook voor KABELinternet (dus NIET draadloos, dat werkt niet).

Om te kunnen herstellen moet je de fabrieksinstellingen terug zetten, ondertussen je modem uitzetten om zo de boel softwarematig te slopen en klaar te maken voor een modemherstel. Doe je dit dan niet vraagt ie om het beruchte wachtwoord wat iedereen zoekt. Installeer de herstelsoftware, uiteindelijk vraagt ie om een wachtwoord wat je gewoon kan annuleren en de installatie vervolgens te voltooien. Hierna deed ie bij mij vaag (geen internet door userbeperking, geen modemtoegang) en moest ik mijn modem een harde reset (reset inhouden) geven. Hierna deed ie het weer maar de 'update user' stond nog wel in de backup-config dus ik ga er van uit dat het herstelbestand wel wijzigingen heeft gemaakt.

ik ben niet verantwoordelijk voor schade, dat snappen jullie wel. Hier toch 2 screens voor 'bewijs'.
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop hiermee mensen te helpen te ontsnappen van de KPN modem dictatuur. Succes! ^^
Schijnt overigens met de laatste firmware versie (7.4.5.1) niet meer te werken, maar met 6.5.29.0 nog net wel.

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik heb hier een 789WL en geen Experiabox van KPN met de laaste firmware van Speedtouch (Software Release: 6.2.29.2 ), togt klapt de internet idere keer uit voor een par sec. Tijdens surfen clik ik op een link dan verschijn de waarschuwing van speedtouch dat mijn DSL er uit ligt en als ik op de knop terug klikl en weer op de link drukt dan gaat internet weer verder. Ik heb deze ook geprobeerd met restart knop van speedtouch zelf dan gaat met telfort download naar +/- 850kb/s ivp van 1300kb/s en als ik de gehele modem eruit schakelen met de powerknop dan kom mijn snelheid weer terug. Snap niet meer hoe dat kan, ligt het aan de Speedtouch of aan mijn Telfort?
Pagina: 1