Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een computer staan die niet meer opstart. Bij het aanzetten produceert de computer constant piepjes van ongeveer 6 seconden met daartussen een pauze van ongeveer 3 seconden. Op google heb ik al gezocht naar de bijbehorende foutmelding, maar ik ben er niet wijzer op geworden :? Volgens mij staat de piepvolgorde er niet tussen...

http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Het gaat om een computer met een MSI MS-7091 V1.0 moederbord, dus volgens mij moet daar een Award bios in zitten (volgens google tenminste :P)

Iemand die kan helpen? _/-\o_

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

het gaat om het aantal piepjes, dus zeg hoeveel het er zijn, of ze kort duren of dat het constant 1 lange piep is met 3 seconden pauze en dan weer opnieuw.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn constant piepjes van ongeveer 5-6 seconden, met een interval van 3 seconden. Hij blijft gewoon doorpiepen. Ik heb geteld tot 20, en toen ben ik maar gestopt.. 't lijkt gewoon door te gaan

edit: steeds weer een lange piep dus

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 13:02 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij een gevalletje dood geheugen (of zit er geen geheugen in, dat kan ook)

BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE
1 Beep (No video) Memory refresh failure Bad memory

[edit]
ik heb die van de AMI bios er neer gezet, maar volgens mij geeft hij dezelfde fout met een award bios

[ Voor 23% gewijzigd door Wiethoofd op 24-03-2008 13:03 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een van de 2 geheugenstrips verwijderd, en hij piept niet meer :) Ik zal hem eens even aansluiten op de monitor om te kijken wat hij nu doet

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor wat verder te testen als dit het niet is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De verwijderde geheugenstrips zijn weer teruggeplaatst, en het werkt nu ook weer. Blijkbaar zat eentje er dan niet helemaal goed meer in.

Bedankt!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 13:11 ]

Pagina: 1