• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier nog een oude PC staan die ik als downloadcomputer gebruik. Hij doet het uitstekend, enkel de CPU koeler maakt een hels lawaai. Ik heb deze al gekuist, maar het helpt niets. Ik ben dus op zoek naar een zo stil (liefst passief als dat kan) mogelijke pentium 3 koeler (het betreft een 1GHz p3 socket 370). Ik heb al op ebay gezocht, maar daar vind ik enkel de standaard koelers. Na wat zoeken op google vond ik deze passieve koeler Zalman CNPS3100, maar die wordt nergens meer geleverd. Zou het een optie zijn gewoon de ventilator van de heatsink te halen, of is dit te riskant? Wat zijn mijn opties?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb een 933 als servertje. Ik heb er een grotere heatsink opgezet. Een aantal cm's daarboven, hangt een Zalman beugel met een 120MM fan op lage toeren. 27c en je hoort niks ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je er niet een grote Socket A koeler opzetten die zijn er genoeg en het past fysiek ook perfect.
In de Pricewatch staat er overigens ook genoeg. ;)
Met de SCYTHE "KATANA" SCKTN-1000 2 Heat Pipes CPU Cooler moet je de CPU wel passief te koelen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 24-03-2008 12:50 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FezzFest
  • Niet online
Hmm als ik de cooler van de heatsink afhaal, een gat boor in de zijwand en daar een 120mm fan plaats pal boven de processor, zou dat voldoende zijn?

• FezzFest
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:48:
Kun je er niet een grote Socket A koeler opzetten die zijn er genoeg en het past fysiek ook perfect.
In de Pricewatch staat er overigens ook genoeg. ;)
Goede tip, bedankt! Dus in het algemeen past een Socket A koeler op een Socket 370? In dat geval zou mijn probleem opgelost zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door FezzFest op 24-03-2008 12:56 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
FezzFest schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:49:
Goede tip, bedankt! Dus in het algemeen past een Socket A koeler op een Socket 370? In dat geval zou mijn probleem opgelost zijn.
Ik heb hier zo'n 10 Socket A en 370 koelers liggen die allemaal onderling uitgewisseld kunnen worden. :P
Alleen zal een kleine Socket 370 koeler nogal wat moeite hebben met een 89 Watt verstokende Socket A CPU, maar anders om is het natuurlijk geen probleem. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1