Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een aantal jaren gebruik ik mijn EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939 moederbord met veel plezier. De afgelopen dagen is er echter een probleem ontstaan. De fan op het moederbord is rare geluiden aan het maken, en moet dus worden vervangen. Ik heb echter geen flauw idee waar ik een goede vervanging kan kopen. Ik heb gezocht op Google en op de EPoX website maar ik kon niks vinden.

Weet een van jullie misschien een goede vervanging / andere oplossing? Alvast bedankt!!

(Het enige artikel op tweakers dat over de EPoX 9NPA+ mobo gaat is dit artikel. Onderaan staat een plaatje waarop oa de fan te zien is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je ook meten hoever de twee gaatjes uit elkaar zitten en hoe groot het koelblok maximaal mag zijn voor dat hij een condensator raakt. Eventueel met een mooie Paint tekening ter verduidelijking. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de fan op te meten. Ik weet echter niet zoveel van computers en durf daarom niet mijn mobo uit de computer te halen. Ik zat, om het iets banaler te zeggen, ontzettend te kloten en was bang dat mijn metingen niet correct zijn.

Daarom maar mailen met de support van Epox om te vragen naar de exacte specificaties van de fan. 8 (!) replies later heb ik het volgende ontvangen.
Dear Toon,

The chipset fan Model: DFC400912M. DC 12V/1.3W . Below is the link http://www.sellgino.com/summary/file/4009.htm

EPoX Tech/RMA Team
Ik kan natuurlijk proberen in NL die fan te kopen, maar dat wil ik niet. Ik wil namelijk al mijn fans zo stil mogelijk maken. CPU en GPU lukken me wel, maar deze fan kom ik echt niet mee verder.

Om een lang verhaal kort te maken: is dit genoeg informatie zodat iemand met meer verstand van hardware mij kan helpen? Zo ja, welke fan raad je me aan, lettend op zowel koeling als geluid?

Alvast bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Zo te zien aan de specs is het een NB fan? - of zit ik er naast? met een afmeting 400 x 400 mm.
Die hoef je echt niet in het buitenland te bestellen, zo speciaal zijn die niet.

Is er niet in de plaats waar je woont een goede onderdelen zaak? - neem je pc mee, als het echt een probleem voor je is en vraag gewoon of ze het willen vervangen, tegen een kleine meerprijs.

In Den Haag, waar ik woonde heb je Radio Twente, heerlijk zo'n zaak met schuifjes, knopjes en ictjes - lekker rommelen, kon ik altijd wel wat vinden wat vervangen moest worden.
Zo ja, welke fan raad je me aan, lettend op zowel koeling als geluid?
Weet niet of je OC met dit mobo, zo niet dan voldoet elke fan wel, qua geluid ontlopen ze elkaar meestal niet zoveel - althans hoorbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 27-03-2008 10:24 . Reden: typo's ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de informatie :). Puur uit interesse: waarvoor staat NB eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:03:
Hartstikke bedankt voor de informatie :). Puur uit interesse: waarvoor staat NB eigenlijk?
North Bridge, is de chip die alle data verzorgt tussen je processor, geheugen en videokaart.

Cheers, GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer bedankt!

Een domme vraag, puur om zeker te zijn: dit betekent dat ik al de northbridge coolers van Zalman kan gebruiken toch? Ik _/-\o_ Zalman ;)

EDIT:
Hmm, zie nu dat hun alleen die kleine plastic dingetjes hebben. Ik zoek nog even verder

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:47:
Nog een keer bedankt!

Een domme vraag, puur om zeker te zijn: dit betekent dat ik al de northbridge coolers van Zalman kan gebruiken toch? Ik _/-\o_ Zalman ;)

EDIT:
Hmm, zie nu dat hun alleen die kleine plastic dingetjes hebben. Ik zoek nog even verder
Google is your best friend - ik zou voor een passieve cooler gaan, maar ja... ik zet overal mijn schroevendraaier in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb zelf de thermalright HR-05 op mijn epox 9npa+ ultra zitten. Ik vond de standaard koeler veel te luidruchtig en heb die ook al binnen een paar weken vervangen door deze passieve koeler. Wel duur, maar erg degelijk spul.

[ Voor 9% gewijzigd door vleesjus op 27-03-2008 13:26 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Pagina: 1