Hoeveel resources gebruikt een blog nou eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 07:00
Ik wil op een website blogs gaan aanbieden, maar volgens mij hoster mag dan niet volgens "de voorwaarden". Ik mag mijn account niet aan derden verhuren, verkopen of op een andere manier overdragen. Nu vraag ik me af tot in hoeverre dit van toepassing is op het hosten van blogs. Het enige wat ik doe, is bijv. 10mb ter beschikking stellen om daar wat content op te laten plaatsen, wat in feite niet eens onder mijn account (de administrator) account gebeurd. In feite kan er dus 'niets' echt mis gaan.

Behalve bovenstaande, vraag ik me af hoeveel resources een blog nu werkelijk gebruikt. Volgens mij is mijn hoster nogal huiverig voor extreem veel resource-verbruik. Maar, ik denk niet dat een aantal blogs hosten zo heel veel resources vreet? Correct me if i'm wrong, maar er zijn vast genoeg andere soorten website die je kan hosten, die véél meer resources vreten dan een paar Wordpress blogs :?

Ik wil dit graag weten, om eventueel de discussie met mijn hoster hierover aan te gaan...

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:34

bReChThOu

Team Belgium

Een blog verbruikt niet meer dan een andere gewone site. Een paar sql-queries en wat functies, thats it.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Denk dat het uitgangspunt is of je dit op commerciële basis gaat doen. Verder zijn over het algemeen voorwaarden heel duidelijk in hetgeen wel en niet mag...

Verder is je vraag met betrekking tot resources heel erg vaag: over wat voor bezoekersaantallen praten we, welke taal wordt gebruikt wordt een database toegepast, enz. enz.
Zo noem je bijvoorbeeld Wordpress, maar is dit ook daadwerkelijk de omgeving ?

Tot slot, je kan best een discussie aan gaan met je provider, maar zonder aanvullende info is het onmogelijk om je te helpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 07:00
Het enige wat gebruikt wordt is PHP en MySQL. Er wordt dan inderdaad een database op toegepast ja. Bezoekersaantallen? Geen idee. Ik heb werkelijk géén idee over wat voor aantallen ik kan verwachten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het gaat hier helemaal niet om resources of wat dan ook. Het gaat hier om twee dingen. Wat jij wil is:

Blogs aanbieden aan derden

In de voorwaarden staat:

Je mag je account niet aan derden verhuren, verkopen of op een andere manier overdragen.

En dat matched niet. Duidelijke zaak. Al ging je een dienst aanbieden waarbij derden elke maand 1 teken mochten versturen, resources zijn hier niet het issue.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'