Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MS Office Wijzigingen (tijdgestuurd) geforceerd opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
Een kennnis van mij presteert het veelal om in alle drukte op de vraag "Wilt u deze wijzigingen opslaan" op "Nee" te drukken. Dit geeft soms als resultaat dat hij zeer veel (met name in Excel) werk kwijt is.

Hij heeft aan mij gevraagd om hier een oplossing voor te bedenken, immers zorgt het antwoord "Nee" ervoor dat je tussentijdse werk kwijt bent, dan kan je maar beter gewoon een PC-crash hebben.

Is er iets in Office dat desnoods om het half uur de file met een andere naam opslaat? Eventueel is een scriptje waarbij je echt 3 keer (op verschillende plaatsen) nee moet kikken ook voldoende :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Office 2007:

Opties voor Excel --> Opslaan --> Elke ... minuten Autoherstel gegevens opslaan
Locatie van herstelbestand: ...

Hoi!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
EWK schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:20:
Office 2007:

Opties voor Excel --> Opslaan --> Elke ... minuten Autoherstel gegevens opslaan
Locatie van herstelbestand: ...
Volgens mij is dat alleen voor een crash, als ik bewust op niet opslaan klik, is het desbetreffende bestand weg. Het is btw 2003, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

• marcel-xl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 20:47
Volgens mij ben je op zoek naar zoiets :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Public RunWhen As Double
Const cRunIntervalSeconds = 120   ' elke twee minuten
Const cRunWhat = "TheSub"  ' the name of the procedure to run

Public Sub StartTimer()
    RunWhen = Now + TimeSerial(0, 0, cRunIntervalSeconds)
    Application.OnTime EarliestTime:=RunWhen, Procedure:="TheSub", Schedule:=True
End Sub

Public Sub TheSub()
   '''''''''''''''''
   ' Your Code Here 
   ' (in jouw geval een backup maken van huidige workbook, met een unieke naam) :
   '''''''''''''''''
   Dim strFiledate As String
   strFiledate = CStr(Hour(Now)) + CStr(Minute(Now)) + CStr(Second(Now))
   ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\backup\document_" + strFiledate + ".xls"

' Call StartTimer to schedule the procedure again (zo blijft hij aan de gang)
   StartTimer
End Sub

Veel succes!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Carel schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:17:
Een kennnis van mij presteert het veelal om in alle drukte op de vraag "Wilt u deze wijzigingen opslaan" op "Nee" te drukken. Dit geeft soms als resultaat dat hij zeer veel (met name in Excel) werk kwijt is.

Hij heeft aan mij gevraagd om hier een oplossing voor te bedenken, immers zorgt het antwoord "Nee" ervoor dat je tussentijdse werk kwijt bent, dan kan je maar beter gewoon een PC-crash hebben.
Is dat niet een beetje struisvogelpolitiek of doekje voor het bloeden? Dit gaat natuurlijk verder dan Excel alleen, of is dat het enige programma dat de kennis ooit gebruikt? Ik zou hem toch proberen te leren na te denken voordat hij iets doet, want anders is het ook een sitting duck voor spam/malware/spyware/Apple updates :+ .

Een domme gebruiker zal elke poging tot bescherming een keer omzeilen met meestal desastreuse gevolgen. Training is misschien toch verstandiger :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Office kan ook al sinds jaar en dag automatisch het bestand opslaan... :)

En dan heb je nog gewoon/snel opslaan en opslaan voor autoherstel ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

MVP Jan-Karel Pieterse heeft daar een addin voor geschreven beschikbaar op zijn website:
http://www.jkp-ads.com/Download.asp genaamd autosafe.
misschien een dialoogvenster bij inbouwen dat verzoekt ook de documenten in de andere toepassingen op te slaan :+ ?
Pagina: 1