Beste,
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet meer uit kom.
Het betreft een Windows Vista Home Premium waarvan ik Media Center gebruik.
Wanneer ik de pc net aanzet en ik ga een AVI-bestand of 'Live-TV' kijken, loopt het geluid en beeld mooi synchroon. Maar na een tijd (ongeveer 20 minuten) begint het geluid achter te lopen, hoe langer de pc aanstaat hoe erger de vertraging wordt.
Ik gebruik de Trust SC-5250 geluidskaart (dit vanwege de optische uitgang).
Deze kaart zit dus optisch aangesloten op een Samsung HT-X30.
De verschillende dingen die ik ondertussen al geprobeerd heb:
- Drivers opnieuw installeren, zowel de beta drivers van de Trust site, als andere C-Media drivers.
- Codecpack (All-in-one CodecPack 1.6.0.3) verwijderd, en zonder codecpack geprobeerd
- Andere CodecPack geinstalleerd (Vista Codec Package 4.6.2)
- Vista Sound Enhancements uit gezet
- Windows update gedraait
Ik hoop dat iemand van jullie nog een idee heeft wat ik kan doen, want het irriteert me nogal als beeld en geluid niet synchroon lopen.
Alvast bedankt..
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet meer uit kom.
Het betreft een Windows Vista Home Premium waarvan ik Media Center gebruik.
Wanneer ik de pc net aanzet en ik ga een AVI-bestand of 'Live-TV' kijken, loopt het geluid en beeld mooi synchroon. Maar na een tijd (ongeveer 20 minuten) begint het geluid achter te lopen, hoe langer de pc aanstaat hoe erger de vertraging wordt.
Ik gebruik de Trust SC-5250 geluidskaart (dit vanwege de optische uitgang).
Deze kaart zit dus optisch aangesloten op een Samsung HT-X30.
De verschillende dingen die ik ondertussen al geprobeerd heb:
- Drivers opnieuw installeren, zowel de beta drivers van de Trust site, als andere C-Media drivers.
- Codecpack (All-in-one CodecPack 1.6.0.3) verwijderd, en zonder codecpack geprobeerd
- Andere CodecPack geinstalleerd (Vista Codec Package 4.6.2)
- Vista Sound Enhancements uit gezet
- Windows update gedraait
Ik hoop dat iemand van jullie nog een idee heeft wat ik kan doen, want het irriteert me nogal als beeld en geluid niet synchroon lopen.
Alvast bedankt..