Toon posts:

Sony VAIO VGN-FZ31Z of Acer Aspire 7720G-934G64BN?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

Verwijderd

Topicstarter
Onder het motto "Beter kunnen we het niet maken, wel makkelijker", kan ik tot mijn grote genoegdoening nu alvast vooruitkijken naar aardig wat terug te ontvangen Euro's van de Belastingdienst :) . Ik wil daarvan graag een nieuwe laptop kopen en heb mijn selectie teruggebracht tot twee systemen die beide aan de top van mijn budget zitten: De Sony VAIO VGN-FZ31Z en de Acer Aspire 7720G-934G64BN. Belangrijkste verschillen tussenbeide zijn mijns inziens de grafische kaart en het 15,4"(Sony) en het 17" (Acer) scherm. De kaart in de Acer is ten opzichte van Sony beter, maar het scherm van Sony is, hoewel kleiner, kwalitatief volgens mij weer beter, bijna HD...

Ik wil er wat video op knippen en plakken, video's bij instructies/presentaties 'live' showen, wil er mijn foto's op kunnen bewerken (intensief photoshop gebruiker) en ik doe wat aan webdessign. Ik wil de BR-speler ook op mijn LCD TV aansluiten en gebruiken. Games doe ik bijna niet, maar dat is meer omdat mijn huidige PC de nieuwe games niet kan 'draaien'. Uiteraard is het zo dat hoe meer mogelijkheden je systeem biedt, hoe meer je ermee zal doen, dus het kunnen mij er niet genoeg zijn.

Wie kan mij adviseren en wellicht is er nog een ander systeem dat iemand van jullie mij kan aanraden?

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Het is sowieso niet echt de bedoeling om dat hier te plaatsen..zie ook het CSL beleid hierover.
Maar er zitten aardige verschillen tussen die 2, en tevens heeft de Sony FZ31Z heeft maar weinig voordelen tegenover zijn voorganger, de FZ21Z, vrijwel alleen de processor is anders..maar de prijs van de FZ21Z is wel paar honder euro minder..dat je het maar weet..

[ Voor 4% gewijzigd door Only op 24-03-2008 09:41 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
Ik zou zonder twijfel de sony nemen. Goede ervaring mee, als merk zijnde. Leveren geen bagger spul over het algemeen tov acer waar ik nogal slechte ervaringen mee heb. Enkel zou je moeten kijken of je later de HD van de sony wil verwisselen want 4200 rpm? Dat vertraagd je systeem enorm. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet. Verder betaal je wel redelijk wat geld voor die sony maar je krijgt er echt flinke specs voor terug (blue-ray, heeft de acer niet, 4 gb werkgeheugen + 64 bit vista!, scherm met dubbele backlight). Wat betreft de videokaart: Als ik op jouw link klik krijg ik een van de traagste acers in de 7720 reeks volgens mij. Iig de specs die daar staan kloppen ook niet met het type nummer welke aangeeft. De sony heeft ondanks de 8600 GS uitvoering een stuk betere videokaart dan de Acer met zijn ati 2300. Een klein spelletje spelen is wel mogelijk op de sony.

Ik ben geen fan van sony maar heb er wel gewoon enorm goede ervaringen mee, zowel qua apparaten als service. Dus zeker als je die 1699 uit kan en wil geven zou ik die kiezen.

@Only: Ik heb even omhoog gescrold en het type welke jij zegt kost in advies prijs nog 100 euro meer ook :)

één is geen, twee is één

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wackoz schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:25:
Ik zou zonder twijfel de sony nemen. Goede ervaring mee, als merk zijnde. Leveren geen bagger spul over het algemeen tov acer waar ik nogal slechte ervaringen mee heb. Enkel zou je moeten kijken of je later de HD van de sony wil verwisselen want 4200 rpm? Dat vertraagd je systeem enorm. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet. Verder betaal je wel redelijk wat geld voor die sony maar je krijgt er echt flinke specs voor terug (blue-ray, heeft de acer niet, 4 gb werkgeheugen + 64 bit vista!, scherm met dubbele backlight). Wat betreft de videokaart: Als ik op jouw link klik krijg ik een van de traagste acers in de 7720 reeks volgens mij. Iig de specs die daar staan kloppen ook niet met het type nummer welke aangeeft. De sony heeft ondanks de 8600 GS uitvoering een stuk betere videokaart dan de Acer met zijn ati 2300. Een klein spelletje spelen is wel mogelijk op de sony.

Ik ben geen fan van sony maar heb er wel gewoon enorm goede ervaringen mee, zowel qua apparaten als service. Dus zeker als je die 1699 uit kan en wil geven zou ik die kiezen.

@Only: Ik heb even omhoog gescrold en het type welke jij zegt kost in advies prijs nog 100 euro meer ook :)
Ehh..je kijkt denk ik verkeerd hoor, de advies prijs en werkelijk prijs is een heel verschil hoor..
Waar de Sony Vaio FZ31Z 1699,- euro kost is de Sony Vaio FZ21Z bij bijv. computerpirates 1326,- euro..scheelt tot ruim 350 euro>?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
Ik heb alleen maar eventjes naar de advies prijs gekeken dus ja je hebt wel gelijk, excuus :)
Die 350 euro meerprijs is wel een klein beetje logisch, je krijgt er namelijk 2 gb werkgeheugen bij (wat bij notebooks vaak peperduur is om te laten doen, Niet als je het zelf doet natuurlijk maar hier zit het er al in) en je krijgt er een T8300 bij welke uit de penryn reeks van intel is en dus een stuk energiezuinig. Qua prestaties zal een T7500 niet zo veel van een T8300 verschillen maar in energie verbruik onder load wel.

één is geen, twee is één

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. even na moet zoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.