Toon posts:

Wireless Internet "plotsklap" veel trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
(sorry voor als dit al eens gepost ik heb mijn best gedaan om te searchen)
Om het beste uit te leggen zal ik maar eerst ff de opstelling in het huis vertellen:P:
Op de 1e verdieping staat de router met daarnaast de labtop van mijn pa die via kabel aangesloten zit
En ik zit op de zolder met draadloos internet. Ik heb een pci kaart van sitecom. Sitecom Wireless 11M Network Adapter om precies te zijn.

Een half jaar lang werkte alles perfect ik had ongeveer zelfde snelheid als de pc beneden tot 2 dagen geleden toen opeens mijn internet heel traag deed. Terwijl de labtop beneden een gewone snelheid had. Toen had ik even snel een kabeltje van beneden naar zolder aangesloten (dit is trouwens GEEN oplossing) en toen had ik ook weer een normale snelheid. Dus ik maar mijn driver geupdate in de hoop dat ie het toen wel goed deed. Maar dat deed ie dus niet.
En nu zit ik hier met 100kbit/s en beneden is dat rond de 16000, is mijn PCI kaartje nu kapot of zou hij dan helemaal geen verbinding moeten hebben. Iemand een oplossing?
Alvast Bedankt.

Verwijderd

Om te beginnen is het plotsklapS en laPtop...
Is moeilijk te zeggen hiervandaan. Wie weet heeft bijvoorbeeld de buurman/vrouw een computer draadloos aangesloten op hetzelfde kanaal als waar jij op zit.
Of er is bv. een apparaat bijgekomen dat stoort..
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu dus op de router kijken of de buren toevallig op ons internet zit, maar hij vraagt wel om password en dan geeft ie een time out.
Als ik ping via cmd geeft wel gewoon antwoord.
En als ik op de laptop wil inloggen dan staat daar:
[naam van mijn pc] is managing this device

Verwijderd

Topicstarter
Ooooh, lekker stom,
de router was gewoon ff brak, ff gereset en was weer goed:P