Toon posts:

oude IBM kast met nieuwe shit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een server te bouwen, heb een oude ibm kast gekocht (386). Ik heb alle zooi eruit gesloopt, geen probleem. Nu vraag ik me twee dingen af; welke OS is veilig en makkelijk en wat zijn de minimale systeem eisen.

ik wil:
- een internet server draaien
- een ftp server draaien
- netwerken (10mbs)

Het grootste probleem zijn de slots, niet op het moederbord maar de bevestiging aan de kast zelf, dit is namelijk een oud klik systeem van ibm, niet shroeven dus! Heeft iemand een idee om hier een constructie voor te bedenken?

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Linux, alleen makkelijk is het niet.

Loopt al op een 486 met weinig Mb.

Enne, die condtuctie? Schroeven, zagen en boren!

Succes!

Verwijderd

Hoi, dat van dat klik systeem weet ik niet maar ik weet wel dat rekening moet houden met een vorm van het moederbord, het oude formaat is AT en alle nieuwe borden zijn ATX.
Dus dit heeft te maken de voeding namelijk oude voedingen hebben alleen maar at aansluiting voor je moederbord, ik weet dus niet of je een nieuwe voeding erin hebt?
Dan komt daar nog eens bij kijken dat alle noieuwe moederplankjes USB PS/2 hebben en de gaatjes voor die aansluiting zit niet in een oude AT Kast.
Ik denk dat als je een nieuwe moederbord in een oude kast wilt pleuren je dus eerst moet weten wat voor moederbord je erin stopt?
Als je dan van plan bent om een niew plankje erin te stoppen lijkt het me verstandig om een 2e handse ATX kast te kopen je bent dan waarschijnlijk goedkoper uit als alles verbouwen en een ATX voeding te kopen.

SUC6 ermee