Trackmania Nations Real F1 toernooi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/vZXgw/f1tje.jpg

Een Real F1 toernooi :?

De TMN clan waar ik inzit organiseert vanaf dit jaar een heus eigen trackmania F1 toernooi. De tracks komen zoveel mogelijk overeen met de echte formule 1 circuits en evenementen. Deze tracks werden gemaakt door leden van onze clan, die ook enkele mods hebben toegevoegd zoals een benzinemeter (die ervoor zorgt dat je af en toe langs de pitstop moet) en een ander uiterlijk voor de banen.

We proberen zo goed mogelijk de kalender van de echte F1 te volgen. Zo zal er dus meestal in het weekend waarin de echte F1 track gereden wordt, ook onze virtuele variant plaatsvinden.

De qualificaties:

Iedere week voor er de finale op zondag gespeeld wordt, zal er een qualificatieronde plaatsvinden. De qualificaties starten de maandag avond (om 12.00) en duren tot zaterdag avond 20.00. Tijdens de qualificaties zal er 24/24 een server online zijn met de naam IGN-ESPORTS F1. Op deze server is het de bedoeling om in TA (time attack) een zo snel mogelijke rondetijd neer te zetten. Deze server is uitgerust met aseco en een databeest zodanig dat hij alle tijden zal bewaren. We zijn er op het moment nog niet helemaal uit wie er juist gaat qualificeren, aangezien de eerste editie die net voorbij was een groot succes was hadden we al ongeveer 60 deelnemers waarvan er maar 20 naar de finale door mochten. We zijn nu aan het bespreken of we nog een halve finale gaan spelen of niet, of een andere manier om te zorgen dat er toch net iets meer mensen door kunnen, sorry voor deze tijdelijke onduidelijkheid.

Alle spelers die zich qualificeren zullen zaterdagavond een email krijgen waarin hun finaleplaats bevestigd wordt. Ook zal ik hier (en op ons forum) de lijst van finalisten posten.

De finale:

De finale wordt zondag gespeeld om 20.00. Het is aan te raden om wat opvoorhand de server te joinen, aangezien de race stipt om 8 uur start. Tijdens de finale is het de bedoeling om 30 minuten aan een stuk te rijden (in laps) en degene met het meest aantal checkpoints aan het einde van de race is de winnaar.

Indien je ergens een zware crash voorhebt en je niet verder kan rijden (of zonder benzine valt), moet je dat in chat even melden zodat we je huidig aantal cps kunnen noteren. Hierna mag je nog steeds proberen om dit aantal checkpoints te verbeteren.

In de eindstand staan eerst de mensen die de volledige race gereden hebben (volgens aantal cps) en daarna de mensen die ergens een crash hebben meegemaakt (ook volgens aantal cps gerangschikt).

Er was toch een heel seizoen :?

Inderdaad, na elke race worden er een aantal punten uitgedeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1=25ptn
2=22ptn
3=19ptn
4=17ptn
5=16ptn
6=15ptn
7=14ptn
8=13ptn
9=12ptn
10=11ptn
11=10ptn
12=9ptn
13=8ptn
14=7ptn
15=6ptn
16=5ptn
17=4ptn
18=3ptn
19=2ptn
20=1ptn

Wat extra regels:

Zowel tijdens de qualificatie en de finale is het natuurlijk verboden om te cheaten of vals te spelen op een of andere manier. Het is verboden om de track in omgekeerde richting uit te rijden en ook het uitbuiten van eventuele fouten in de benzinemeter/pitstop wordt als cheaten gezien. Skins zijn toegelaten, maar de originele vorm van de auto moet wel bewaard blijven.

Valt er iets te winnen :?

Er zal elke race wel iets te winnen zijn; voor de race die net afgelopen was, viel er een usb stickje te winnen :). De winnaar van het hele seizoen kan een grotere (nog te bepalen prijs) winnen. Het grootste doel is natuurlijk plezier beleven :).

Hoe in te schrijven :?

Inschrijven kan op twee manieren:
- Mij een DM sturen met als titel TMN F1. Zet in deze DM je trackmania login (dus de naam waarmee je inlogt), je nickname en je email adres (zodanig dat we je een mail kunnen sturen voor de finale).
- Op ons forum aanmelden en daar in het topic dezelfde gegevens posten.

Indien er iets nog niet helemaal duidelijk is, of er nog grote fouten in deze TS staan mag je me dit altijd even melden :).

Ik heb toestemming gekregen van de mod's om dit topic te plaatsen. Het is niet de bedoeling om van dit topic een opsomtopic te maken. Inschrijven kan dus alleen maar via dm of ons forum.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Cool :).
Alleen ik heb geen tijd/zin om steeds maar de races te rijden.

Kan je op een site de maps zetten (en miss de mods)? zodat ik singleplayer ze in mijn eigen tijd kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Jammer, maar je kan natuurlijk ook af en toe een race meedoen, je hoeft niet perse elke race van het seizoen mee te doen ;).

Als je me een DM stuurt kan ik je de track evt wel doorsturen :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Flapmo

and back is gigi!

24/24 --> 24/7 ;)
Ze duren maar 1 dag dus technisch gezien heb je gelijk :p.

Voor de rest wel een leuk idee :)

[ Voor 90% gewijzigd door Flapmo op 24-03-2008 18:15 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
De qualificaties zijn gestart :) ! Inschrijven blijft nog steeds mogelijk natuurlijk.

Strava