Toon posts:

TV aansluiten op nieuwe Intel Mac Pro met Nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de nieuwe Intel Mac Pro gekocht met een Nvidia 8800GT aan boord. Hij loopt als een trein! Nu wil ik een tv aansluiten voor videobewerking. De meest goedkope oplossing daarvoor is om de tv aan te sluiten via een dvi-to-video plug. Het probleem is dat de mac de tv niet als tweede beeldscherm herkend. Ik heb de tv via de composite aansluiting in de adapter direct doorgelinkt naar de composite ingang van de tv. Het een scartswitch lukt het al helemaal niet...

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat? Alvast heel erg bedankt!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alleen de ATI kaarten ondersteunen S-Video/Composite signaal via DVI. Uit de NVIDIA kaarten kun je geen S-Video/Composite signaal halen. Zie ook Video Developer Note: Mac Pro.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het probleem... Is er een alternatief beschikbaar? Is het mogelijk om een tv op een andere manier aan een mac te hangen? Hiermee bedoel ik manieren zonder tv-kaarten en zelfs renderkaarten...

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50
In het MacBook Pro topic had ik de vraag gesteld of dit product zou werken om de MBP aan te sluiten op de mn tv (beeldbuis). Uit jouw verhaal Daedalus, zou dat dus niet kunnen of geldt dat alleen voor de Mac Pro en dus niet voor de MacBooks en de Mini's?

edit:
Hmmz... op de page van de apple store staat alleen bij de Mac Pro dat alleen de ATI kaart ondersteund wordt. Op de MBP zal het hoogstwaarschijnlijk wel werken.

[ Voor 17% gewijzigd door nadroJ op 24-03-2008 11:38 ]

Sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

Daedalus schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:32:
Alleen de ATI kaarten ondersteunen S-Video/Composite signaal via DVI. Uit de NVIDIA kaarten kun je geen S-Video/Composite signaal halen. Zie ook Video Developer Note: Mac Pro.
hee Deadalus ik zie dat jij een link plaatst met daarin ook het stroomverbruik van de grafische kaarten, kan jij toevallig ook wat meer vinden over de nvidia 6800Ultra ddl 256MB ?(stroomverbruik dus)
alvast bedankt, ik kon het namelijk niet vinden. heb jij een account bij apple developer oid ?