Toon posts:

Geheugen modulen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
l.s

Wie weet het vogende antwoord. Ik heb een ASUS MEL-C moederbord, met een INTEL440LX AGPset en een INTEL PIIX4 Chipset. Nu zegt het ene bedrijf dat er geen PC100 en PC133 Modules in gezet kunnen worden, en het ander bedrijf dat het geen problemen mag geven.

SisoftSandra zegt het volgende :
64MB 8X (4MX16)SDRAM PC100-222-622 CL3 UPTO 100Mhz (CL2 UPTO 100Mhz) BUSSPEED 67MHz.

Ben ik nu gek of zit er al een PC100 module in ????? Dit vraag ik omdat er ook staat 222-622, maar weet niet wat dit betekent.

Ben bepaald geen zwart licht op moederborden gebied, niet eens diep zwart.

Gaarne een reactie.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die 2-2-2 houdt in dat ie ook op cas2 kan draaien. Cas3 is normaal, maar cas2 is sneller. Doen dus!

Zoals het er uit ziet heb je nu idd al een 100 mhz bankje erin, er kan dus 100/133 mhz geheugen bij.

Het zou kunnen dat dat ene bedrijf je 66 mhz modules aan probeerde te smeren, omdat die tegenwoordig duurder zijn. Maar je moet gewoon 133 mhz geheugen nemen.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
De ideale situatie is om er wel allemaal dezelfde modules in te hebben, maar het is geen probleem over het algemeen om verschillende modules door elkaar te gebruiken. 66mhz, 100mhz en 133mhz zeggen wat over de kwaliteit van de module. Wat kan ie aan qua snelheden. Net als bij processors zeg maar. Een 1000mhz processor is van betere kwaliteit dan een 800mhz uiteraard. Maar die 1000mhz proc kan natuurlijk ook prima op 800mhz draaien.

Bij geheugen is dat praktisch hetzelfde. De snellere modules (133mhz) werken ook op lagere snelheden. Mixen is dus geen probleem.

Ik heb zelf ook in beide computers verschillende modules door elkaar heen. Niks aan het handje hoor :)

Verwijderd

Jou moederbord kan alle geheugens aan. Ik heb zelf ook zo'n ding gehad ik had er van alles ingestopt en het werkte. Alleen zal je geheugen net zo snel draaien als je FSB dus maximaal 83 Mhz

Verwijderd

Bij een LX chipset werkt vaak alleen dubbelzijdig geheugen (aan beide kanten van het PCB'tje chippies).

133 of 100 maakt in principe geen bal uit.