Toon posts:

Latency. zou het een probleem worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen!

Ik begin maar even met te zeggen dat ik een behoorlijke n00b ben op computer gebied, dan hebben we dat vast gehad :+

Ik ben van plan om een midi controller te kopen voor mn pc maar ik heb geen geluidskaart. (moederbord: asus p5k deluxe)
Kan iemand mij hier vertellen waar ik rekening mee moet houden als ik (deze) midicontroller koop wat latency betreft?
Ik er namelijk geen zin in om zometeen 200 euro uitgegeven te hebben en niet lekker te kunnen spelen met dat ding omdat de noten vertraagd zijn oid.

Alvast bedankt O+

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 22:01

boesOne

meuh

Latency is erg irritant, zeker als je erop gaat letten.. Reken er maar op dat je onboard sound chip een ferme latency heeft. Ik zou echt sparen voor een kaart met asio drivers. Tijdelijk kan je asio4all proberen. clickety..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
asio4all werd me inderdaad eerder aanbevolen.
Kan je (of iemand anders) me een goede soundcard aanbevelen die dit probleem goed tegen zal gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 21:37 ]

Verwijderd

Elke kaart waarmee je onder de grofweg 8ms kunt komen. Dus buffer van 256 samples op 48kHz werkt, of 512 op 96kHz. Bijna iedere serieuze (externe) kaart voldoet wel. Kijk eens bij m-audio.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan! :D
Specs om te vergelijken :)

(edit: zoiets als deze?)

Bedankt!

Iemand met meer of andere inbreng is meer dan welkom.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 03:20 ]