[BenQ DVD LS DW1655] Geen DVD-RW meer

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 15:43
Sinds een paar dagen ben ik er achter dat bij BENQ DVD LS DW1655 geen DVD-RW meer aankan. Het lukt met niet meer om de schijven te wissen, of zelfs maar te lezen (de schijven zijn met deze brander een paar weken geleden gebrand).

Hij detecteert zelfs de schijven niet meer; als ik er 1 insteek en ik probeer te openen dan gooit ie de lade open met de opmerkign: doe er een schijf in.

Als ik dezelfde schijven in mijn MCE steek kan die ze probleemloos wissen en schrijven, dus ik denk niet dat het aan de schijven ligt.

De nero testtool doet ook helemaal niks meer.

op dezelfde computer staat ook XP daar lijkt het probleem hetzelfde.

Heb zojuist zonder resultaat de firmware van het apparaat naar de laatste versie gebracht, en ook al de drivers opnieuw geinstalleerd (Vista)

Iemand tips? Ik zou niet meer weten wat ik er nog mee kan doen, dus wordt het een nieuwe kopen? Ding is net uit de garantie :(

Overigens viel me laatst op dat het ledje wel erg vaak continue bleef branden (en hij maakt al een tijdje een stroef geluid net na het aanzetten van de computer).

CDRW lukt nog wel, en volgens mij ook normale DVD-R. Het vreemde is dat van mijn 10 DVD-RWs (allemaal hetzelfde merk) het wel lijkt of er 9 niet meer gewist kunnen worden (of andere functies), 1 doet het nog wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 23-03-2008 20:31 ]