[Bootcamp] Kan geen partitie aanmaken ?

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Goedenavond,

Ik wou vandaag weer eens Bootcamp gaan gebruiken, aangezien GTA SA niet goed werkt op OS X O-)
Dus starte ik Bootcamp, nieuwe partitie 16gig,
toen kreeg ik de error 'Kan harde schijf niet partitioneren herstel de schijf met Schijfhulpprogramma"

Vervolgens heb ik de HD zitten repareren ("herstel schijf" en "herstel schijfbevoegdheden")
Na wat zaken te hebben gefixed, terug geprobeerd maar helaas werkt het dan nog steeds niet. :(

Vroeger had ik al eens een XP partitie gemaakt met bootcamp zonder problemen, maar toen had ik XP verklo*t 8)7

Dus weet iemand hoe ik een nieuwe bootcamppartitie kan maken ? :>

Verwijderd

tsja, ik ben hier ook toen een tijdje mee bezig geweest. uiteindelijk heb ik me schijf weer als 1 partitie gemaakt(begin punt dus) hierna me schijf gedefragmenteer door middel van opstarten als firewire target-disk mode en dan vanaf een andere mac de defragmentatie starten.
Hierna ging alles wel goed, het bleek dus dat er toch bestanden stonden op het gedeelte van de schijf wat ik wilde verdelen in tweeen.
(dit heb ik gedaan aangezien ik me windoos partitie wilde vergrootten)

• filenox
Heb me daarnet al met partities beziggehouden, en ik vrees dat er nu iets niet meer klopt :?
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/6172/afbeelding3av6.png

Verwijderd

FileNox schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:28:
Heb me daarnet al met partities beziggehouden, en ik vrees dat er nu iets niet meer klopt :?
[afbeelding]
Wat klopt hier dan niet aan ? ik zie niets vreemds hoor !

• filenox
In het rechtergedeelte is de grootte 111.35 en links is het 111.8 :?

Verwijderd

FileNox schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:42:
In het rechtergedeelte is de grootte 111.35 en links is het 111.8 :?
Dat klopt wel hoor, het "linkergedeelte" (ook wel de harddisk genoemd :D) die is 111.8GB, en het "rechtergedeelte" (ook wel de partitie genoemd) is 111,35GB. dit verschil heb ik ook op mijn machine hoor. dit verschil is waarschijnlijk te wijten aan je partitie-index/tabel.

• filenox
Haha :9
Ok, bedankt voor de info over het HD-gedoe.
Je zei dat je de mac had gedefragmenteerd, welke tool heb je hier voor gebruikt ?

• filenox
Ik krijg ook trouwens deze errors na een controle van schijfbevoegdheiden;

FOUTEN.RTF Downloaden (56KB)

Is dit omdat ik ook talen heb verwijderen?
Herstellen helpt niet, de ACL'en komen steeds terug

[ Voor 100% gewijzigd door filenox op 24-03-2008 10:08 . Reden: lap tekst in een tekstbestand gezet ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:04

Maximus

There is no substitute

Je kunt ook je permissies herstellen door booten van de OSX install DVD of restore discs van je Mac. Dan wordt de hele schijf gecontroleerd op permissies. Volgens mij helpt je dat al een stap in de goede richting.

En haal die lap tekst eens weg man :P dit is erg onoverzichtelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Maximus op 24-03-2008 09:32 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• filenox
Heb ik al gedaan, maar werkt niet.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
FileNox schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:17:
Haha :9
Ok, bedankt voor de info over het HD-gedoe.
Je zei dat je de mac had gedefragmenteerd, welke tool heb je hier voor gebruikt ?
Ik denk met Alsoft Diskwarrior 4.1.

Meestal kan hij geen partitie maken omdat er grote bestanden in de weg zitten. Een kleinere partitie zou wel werken, een paar grote ISO bestanden, Parallels / VMware virtuele schijven verwijderen enzo kan ook een oplossing zijn.

• filenox
MahRain schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:59:
[...]

Ik denk met Alsoft Diskwarrior 4.1.

Meestal kan hij geen partitie maken omdat er grote bestanden in de weg zitten. Een kleinere partitie zou wel werken, een paar grote ISO bestanden, Parallels / VMware virtuele schijven verwijderen enzo kan ook een oplossing zijn.
Ik ben nu Diskwarrior aan het downloaden kopen.
Ja, ik heb zo'n 5 .iso bestanden (photoshop etc), Vmware Fusion heb ik ook met een virtuele schijf van 11 gigs. Maar die kan ik dus niet verwijderen (Fusion wel, maar dan moet ik zeker zijn dat het gaat werken)

• filenox
Ik heb DiskWarrior laten scannen naar problemen (Repair File Permisions en Check All Files and Folders)

Ik kan m'n HD niet "rebuilden" door deze redenen;
-... because it's the startup disk
-... because DiskWarrior resides on this disk

Het rapport van DiskWarrior is te downloaden, klik

• filenox
Daarnet wou ik het nogmaals proberen, en het leek te lukken, hij ging partitioneren !
Jammer genoeg kreeg ik daarna de melding dat ik de computer moest uitschakelen/resetten.

Gevolg : er is 15 gig van m'n harde schijf verdwenen, even opstarten van Leopard dvd, en hopen dat het weer normaal is. :)

• filenox
Pff, ik heb daarnet m'n virtuele schijf verwijderd, en gehoopt dat het dan wel zou gaan.
Maar nee, weer de melding 'Druk op de resetknop blablabla'.

Ik heb nog 50.83 gig over, dus waarom wilt die nu geen partitie van 16/15/14/... gig maken ?? :X :X :X :X 8)7 8)7

• filenox
Het is gelukt !
Een partitie van 11gig bleek die dus wel te kunnen maken. :? :)

Verwijderd

FileNox schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:01:
Het is gelukt !
Een partitie van 11gig bleek die dus wel te kunnen maken. :? :)
ja dat zei ik toch ? hij kan je partitie niet aanmaken omdat het gedeelte wat je wilt toewijzen aan je nieuwe partitie in gebruik is voor je mac os partitie. Ik heb mijn mac dus gedefragmenteert (met drive genius) en hierna lukte het wel. Succes !
Pagina: 1