Telefoonserver (VOIP -> PSTN)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepsoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 15:44
Hoi allemaal,

Ik probeer thuis een testopstelling te maken waarmee het mogelijk wordt om te bellen en om te worden gebeld op computers.
Er komt een analoog telefoon signaal van KPN thuis binnen.

Deze gaat in een server (waar 3CX op draait) dmv een modem.
de server is weer verbonden met verschillende computers.

Het lukt om intern naar de computers te bellen, maar het lukt me niet om naar de buitenwereld te bellen.
Dit komt doordat 3CX alleen maar een VOIP gateway kan gebruiken...

Maar ik wil dat de server juist naar de buiten wereld belt dmv de vaste telefoonlijn en het PSTN.

Foto ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.invidium.nl/overig/VOIP.jpg

Het probleem zit hem in het rode kadertje,
het lukt me maar niet om 3CX te laten bellen via de Analoge telefoonlijn.

Kan dit simpelweg niet? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256474

Je verteld niet of je wel(ke) een ATA gebruikt...
Wat voor soort telefoon(s)...

Dan zul je via een Voip provider vaste nummers moeten gaan bellen,
(of je moet ook ATA's op de pc's hebben, anders een through poort voor POTS, wat inhoud, dat je op de ATA van de server normale aansluiting voor telefoons, en de normale landlijn, en de ATA mag dan eigenlijk niet achter de router zitten, ivm. NAT problemen...)
wat wel geld kost, dus de kunst is, om je kontakten, familie ook bij zo'n zelfde provider te krijgen, (sip bellen) dat doe je dan via de sip username, of via de gratis sip naar sip providers: FWD, Sipgate, Tpad, etc Sipgate en Tpad hebben ook zgn. break-in nummers, ( kan iemand van vast naar voip nummer bellen) of peer partners, dan kun je via speciaal nummer via een netwerk naar een ander netwerk bellen:
FWD# > Tpad#
Wil je gebruik maken van meerdere providers, is er ook nog www.mysipswitch.com dit is ook een gratis service, die dus puur switched, via sip, en verder niets.

btw. misschien is een thuis-telefoon-centrale bij de server ook een oplossing ? ook al aan DECT telefoons gedacht ? deze zijn ook in combinatie met Voip te krijgen

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 256474 op 24-03-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
wat de ts wil is zijn analoge medium (ik gebruik even het voorbeeld van een 56k modem) aanspreken als pstn lijn,

Hij wil niks met SIP en IAX te maken hebben, maar simpel, als de telefoon overgaat komt er een melding binnen op beide pc's en 1 van de 2 pc's kunnen dat gesprek dan aannemen, Hier staat voip algemeen buiten (al zou het wel een eventuele makkelijkere oplossing zijn)

ts verbeter mij mocht het nodig zijn, maar dit is wat ik van je verhaal begrepen heb.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepsoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 15:44
shure-fan schreef op maandag 24 maart 2008 @ 04:04:
wat de ts wil is zijn analoge medium (ik gebruik even het voorbeeld van een 56k modem) aanspreken als pstn lijn,

Hij wil niks met SIP en IAX te maken hebben, maar simpel, als de telefoon overgaat komt er een melding binnen op beide pc's en 1 van de 2 pc's kunnen dat gesprek dan aannemen, Hier staat voip algemeen buiten (al zou het wel een eventuele makkelijkere oplossing zijn)

ts verbeter mij mocht het nodig zijn, maar dit is wat ik van je verhaal begrepen heb.
Helemaal correct :)

Ik ben ondertussen al iets verder, ik moet een PSTN-Gateway hebben..
Tot nu toe heb ik die alleen als hardware gevonden op internet.

Bestaat dit ook als software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe kan een pc een Voip gateway zijn zoals OP zegt, okay, via IP-phones kan dat wel, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar bij een gewone telefoon-modem in kombinatie heeft gebruikt,
je kunt wel via DOS en het Hayes (AT) protocol iets uitlezen, of sturen, maar geen echte verbinding.
Er zijn professionele oplossingen voor Voip, zoals die van Digium, dat zijn PCI kaartjes die je zelf kunt samen stellen, met FXO en FXS poorten, en dan kun je inderdaad alles doen wat je maar wil, met de software die jij gebruikt, of (Linux) Asterisk
De (ATA) SPA3102 (kastje) van Linksys is ook een optie, (niet duur) en kan alles aangesloten hebben : LAN, WAN, landlijn, en normale telefoon, wil je alles in één hebben dan kom je gauw in de buurt van een FritZ!Box, http://www.fritzbox.eu/en...ITZBox_Fon_WLAN/index.php de aller nieuwste is geloof ik alleen nog in Duitsland te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
mensen,

het gaat hierbij niet specifiek om een modem maar om een interface die je kunt aansluiten op een pc waarmee je je telefoonlijn voor spraak door kunt koppelen naar je pc (ik heb alleen als voorbeeld een modem gebruikt)

dus het gaat hierbij niet om voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:54:
mensen,

het gaat hierbij niet specifiek om een modem maar om een interface die je kunt aansluiten op een pc waarmee je je telefoonlijn voor spraak door kunt koppelen naar je pc (ik heb alleen als voorbeeld een modem gebruikt)

dus het gaat hierbij niet om voip
Bestaan die dan ? geef eens een voorbeeld;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 19:55
Zou deze niet iets kunnen zijn: http://www.digium.com/en/products/analog/tdm410.php

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
dat vraagt de ts dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat is waar ik het al eerder over had, maar wat ik begrijp, zoekt de OP iets eenvoudigers,
maar volgens mij bestaat dat niet, of is veel duurder dan de bestaande opties,
En qua aansturing van de gebruikte software, (3CX) in de voip-gateway-telefoon server(pc) liggen daar al de grenzen, dus met een blik in de software handleiding....is veel op te lossen.. of kijken of Asterisk misschien een mogelijkheid geeft, dit is open software waar veel mensen aan werken, en ook forums voor zijn.

btw als je een Digium kaartje met FXO en FXS porten hebt, kun je in feite alles doen, wat de 3CX software bied, SPA3102 (linksys) bied dat ook, en is goedkoper... (hoogstens 80 euro, of goedkoper)
Grandstream HandyTone 488 is nog zelfs goedkoper..

btw2: http://www.3cx.com/PBX/FXS-FXO.html

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 256474 op 25-03-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt hier niet gewoon een modem voor gebruiken. Het simpelst is een doosje met een FXO poort dat dat omzet naar SIP. Zo'n soort apparaatje bijvoorbeeld: http://www.voipsupply.com...a974478ef98ab63c455ae2493

Alleen heeft deze 4 poorten, jij kunt met een apparaat met 1 poort af. Let op, dat FXO deel is belangrijk. Er is een groot aantal doosjes met FXS poorten, maar die hebben een ander doel: namelijk het aansluiten van een telefoon. FXO poorten zijn voor het aansluiten van een inkomende telefoonlijn.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2008 19:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1