[Vista VPN] Zie networkshares niet, wel pingen mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38
Hallo,

Ik en een een vriend zijn bezig om een VPN op te zetten via Vista zodat we een lan game kunnen spelen. Het verbinding maken tussen beide lukt (ik ben client, hij is server). Echter ziet hij mij wel, maar ik hem niet niet in de netwerkbrowser van Vista en is het niet mogelijk om door zijn shares heen te bladeren door het ip adres van hemin te typen (de IP adressen die de VPN aan ons geeft, niet onze eigennetwerk ip's ;)). Het is wel mogelijk om elkaar te pingen en we krijgen ook antwoord.

In C&C 3 (bijvoorbeeld) zien de beide pc's elkaar ook niet (wat te verwachten was). Op internet heb ik diverse topics gelezen om het netbios protocol te installeren, dit is niet mogelijk omdat het niet beschikbaar is bij zowel client als server om te installeren (alle protocol/serivce/client netwerkonderdelen zijn leeg).
Verder heb ik ook een advies gevonden om in het register een 'binds' registerkey te veranderen, dit had ook geen resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien het een zeer vaag probleem is, en er op internet meerdere personen zijn die hetzelfde probleem hebben...

edit:

Vergeten erbij te vertellen, ik draai Vista Ultimate 32bit, hij draait Vista Business 64bit

Verder draait hij een webserver en kan ik deze server via zijn lokale ip wel bekijken via HTTP, ook kom ik in zijn router via het lokale ip, het lijkt dus dat de vpn zijn werk goed doet maar hier en daar een protocol mist voor het bekijken van de shares vanuit mijn pc?

[ Voor 16% gewijzigd door ThaStealth op 23-03-2008 19:46 ]

Mess with the best, die like the rest

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

bij cnc3 weet ik toevallig dat je onder opties de gewenste ip kan selecteren waar hij op moet zoeken, ischien helpt dat wat?

Speedydown.nl !!!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat netwerk discovery aan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ThaStealth
speedydown schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:20:
bij cnc3 weet ik toevallig dat je onder opties de gewenste ip kan selecteren waar hij op moet zoeken, ischien helpt dat wat?
Dat zal ik dadelijk even proberen, heb ik eerlijk gezegt nog niet aan gedacht, in de lobby zien we elkaar iig niet, nee heeft geen effect gehad
Snake schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:22:
Staat netwerk discovery aan?
Jep, staat aan

• ThaStealth
Subtiel kickje?