Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TV kaart] Windows Media Center (Vista) + Pinnacle PCTV 100i

Pagina: 1
Acties:
  • 5.253 views

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een jaar of vier terug een Pinnacle PCTV 100i TV kaart gekocht. Destijds werkte het kaartje heerlijk onder XP Media Center Edition en laatst vond ik het kaartje terug. Na wat gekloot heb ik hem werkend gekregen met ChrisTV op Windows Vista Ultimate 64bit, maar binnen Windows Media Center wil het maar niet werken.

Als ik 'tv instellen' kies @ mediacenter krijg ik:
Kan het tv-signaal niet configureren omdat geen tunerhardware is gevonden. Zorg ervoor dat de hardware juist is geïnstalleerd. Als u geen tunerhardware hebt, kunt u een tuner online via Windows Marketplace kopen.
Op de site van Pinnacle kan ik wel een 'Pinnacle PCTV Installer for Windows Media Center 3.1' vinden, maar deze is alleen beschikbaar voor XP 32bit, XP 64bit en Vista 32bit. Verder is er een geldige registratie benodigd om 'em te downloaden (wat ik niet heb, aangezien ik 'em destijds niet heb geregistreerd en Pinnacle me geen serial wil verschaffen omdat ik de aankoopbon niet meer heb).

Wat ik nu eigenlijk vraag:
- Hoe installeer ik mijn Pinnacle PCTV 100i zodat ik hem met Windows Media Center (Vista 64bit) kan gerbuiken.
- Zou iemand mij de 'Pinnacle PCTV Installer for Windows Media Center 3.1' toe willen sturen, aangezien ik er zelf niet bij kan. Ik ga binnenkort een HTPC bouwen en ik zou dit kaartje kunnen gebruiken als tuner en er Windows Vista 32bit op pleuren.

Alvast bedankt,
Tom/Mnstrspeed

Ehhh wat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen 64bit driver hebt dan zal het installeren onder Vista 64b niet lukken. De driversupport van Pinnacle is doorgaans om te huilen, dus het is maar de vraag of die drivers er ooit gaan komen. Vista pikt het niet meer zomaar drivers te installeren, zoals in voorgaande versies nog wel ging (onder XP was het vaak prima mogelijk om NT4.0 drivers te gebruiken).

• Mnstrspeed
Hmm, daar was ik al bang voor. Nouja, is er nog iemand die de 32bits drivers naar mij wil doorsturen? dan installeer ik wel gewoon vista ultimate 32bit op mn HTPC :)

Ehhh wat?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Mnstrspeed schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:50:
Hmm, daar was ik al bang voor. Nouja, is er nog iemand die de 32bits drivers naar mij wil doorsturen? dan installeer ik wel gewoon vista ultimate 32bit op mn HTPC :)
Heb dezelfde kaart en in Vista 32 worden de drivers via windows update automatisch geinstalleerd. Helaas wil "Mediacenter" hem toch niet pakken :| Blijft dus alleen Chris TV over of Descaler........

Religion is Opium for the Masses

• Mnstrspeed
Hoholi schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:30:
[...]
Heb dezelfde kaart en in Vista 32 worden de drivers via windows update automatisch geinstalleerd. Helaas wil "Mediacenter" hem toch niet pakken :| Blijft dus alleen Chris TV over of Descaler........
Zijn dat niet de gewone drivers? Op de supportsite van Pinnacle staan ook nog speciale Windows MediaCenter 3.1 drivers voor XP 32/64bit en Vista 32 bit.

Edit:
http://pinnaclesys.com/Pu...?mode=documents&Display=1
Deze :)

Edit2:
:D Nieuwe site -> geen serial meer nodig voor registratie. Ik kan em nu dus gewoon downloaden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mnstrspeed op 25-03-2008 04:58 ]

Ehhh wat?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Heb dit programma ook al geprobeerd.... werkt dus niet :/ Dit programma voegt alleen MPEG 2 ondersteuning toe, maar Mediacenter zal nog steeds niks vinden.........

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

Is het ondertussen gelukt? Ik probeer ook een dergelijke PCI kaart in Mediacenter van Vista werkend te krijgen.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:48:
Is het ondertussen gelukt? Ik probeer ook een dergelijke PCI kaart in Mediacenter van Vista werkend te krijgen.
ik heb dezelfde kaart, en probeer hem werkend te krijgen onder windows 7 64 bit. het idiote is dat hij in het begin perfect werkte. kon gelijk tv kijken etc etc. toen ik resette kon ie opeens de kaart en tuner niet vinden. damn hoe los ik dit op?

rc1 7100 b

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een oud topic schoppen omdat jij een soortgelijk probleem hebt is niet de bedoeling.
Probeer er eerst zelf uit te komen, mocht dat niet lukken kun je altijd een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.