[Tversity + Xbox360] video streaming troubles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Had de vraag al in het Xbox-topic gezet, maar weet niet zeker of het wel een Xbox-gerelateerd probleem is. Ik heb een vrij simpele setup:

Xbox 360 (Elite) <--> router <--> Windows Vista (Ultimate)

Op Vista heb ik Tversity (laatste versie, 0.9.11.4) geinstalleerd. Draait als service. Als ik nu op mijn Xbox 360 naar VIDEO ga, kan ik kiezen voor mijn server als source. Hij probeert het dan een halve minuut, waarna ik een netwerk-foutmelding krijg. ENIGE oplossing die ik tot nu toe weet is de RESTART SHARING van Tversity aanroepen. Hij wordt dan gereset ofzo, waarna ik probleemloos video kan streamen. Als ik voordat ik het op de Xbox probeer al RESTART SHARING doe, heeft dat geen nut.

Oplossing is dus:

1. PC met Tversity starten
2. Poging wagen vanaf Xbox
3. Poging mislukt
4. Sharing herstarten op PC
5. Video kijken vanaf Xbox

Ik kan er op het forum van tversity.com ook al niets over vinden, maar het lijkt mij ultra-sterk dat ik de enige ben met dit probleem.

Heeft iemand een oplossing(srichting)? Of anders wellicht een goed alternatief voor Tversity (Transcode360 vind ik onpraktisch). Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Jouw probleem is dus dat Tversity crashed als jouw 360 de service aanroept(of hoe je het ook noemt)? Ik heb zelf de ervaring met deze opstelling dat Tversity inderdaad erg onstabiel is, vooral als mijn pc het drukt heeft met downloaden of uitpakken(met 256 mb ram op een Windows XP is het ook te verwachten). Heb je misschien een vrij zwakke pc, of ben je vaak aan het downloaden en is het netwerk dus bezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Haijo schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:03:
Jouw probleem is dus dat Tversity crashed als jouw 360 de service aanroept(of hoe je het ook noemt)? Ik heb zelf de ervaring met deze opstelling dat Tversity inderdaad erg onstabiel is, vooral als mijn pc het drukt heeft met downloaden of uitpakken(met 256 mb ram op een Windows XP is het ook te verwachten). Heb je misschien een vrij zwakke pc, of ben je vaak aan het downloaden en is het netwerk dus bezet?
Ja? Is het echt een crash denk je? Ik zie dat niet op mijn scherm terug. Ik dacht al dat het iets moest zijn dat de Xbox een oude netwerkverbinding cached ofzo en dat daarna met een restart pas weer de nieuwe connectie-gegevens worden uitgewisseld.

Maar ok, het komt jou dus bekend voor? Alternatieven?

Ik heb trouwens wel een redelijk krachtige server (P4 2.8ghz met 2gb geheugen, zou op zich genoeg moeten zijn toch). Ook wordt hij verder niet (veel) gebruikt, soms een paar torrents, maar heb ook al getest als uTorrent uitstaat: geen verschil. Mijn netwerk is verder ongebruikt.

En het lijkt mij ook dat ALS het aan een netwerk-probleem ligt, of aan drukte, dan zou hij het de 2e keer ook niet altijd moeten doen. Maar het is 100% voorspelbaar.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
spaceboy schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:08:
[...]

Ja? Is het echt een crash denk je? Ik zie dat niet op mijn scherm terug. Ik dacht al dat het iets moest zijn dat de Xbox een oude netwerkverbinding cached ofzo en dat daarna met een restart pas weer de nieuwe connectie-gegevens worden uitgewisseld.

Maar ok, het komt jou dus bekend voor? Alternatieven?

Ik heb trouwens wel een redelijk krachtige server (P4 2.8ghz met 2gb geheugen, zou op zich genoeg moeten zijn toch). Ook wordt hij verder niet (veel) gebruikt, soms een paar torrents, maar heb ook al getest als uTorrent uitstaat: geen verschil. Mijn netwerk is verder ongebruikt.

En het lijkt mij ook dat ALS het aan een netwerk-probleem ligt, of aan drukte, dan zou hij het de 2e keer ook niet altijd moeten doen. Maar het is 100% voorspelbaar.
Had jouw optie niet bedacht eigenlijk(zoveel verstand heb ik er eigenlijk niet van) maar iets dat op afstand hoort te werken hoort het te doen op afstand dus als hij het dan niet doet lijkt mij automatisch een crash. En daarbij reageert Tversity(de GUI dan) altijd traag als ik hem opstart.

Ik ging eerder uit van mijn ervaring dan jouw specifieke situatie. Ik heb ook geen echte oplossing, ik probeerde slechts wat bij te dragen. Alternatieven heb ik niet behalve andere media servers maar de paar ik heb geprobeerd bevallen me niet. Tveristy - als het werkt - werkt echt ontzettend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik probeer nog 1 kickje, hopelijk kan iemand mij helpen of herkent het probleem. Haijo in elk geval bedankt. Als jij nog wat bedenkt/ontdekt hou ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gebruik je een firewall? Misschien de poort open zetten in de router en als je de ingebouwde firewall van Vista gebruikt in ieder geval MediaServer.exe toegang geven. Hier werkt het prima.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
kiddyl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 02:30:
Gebruik je een firewall? Misschien de poort open zetten in de router en als je de ingebouwde firewall van Vista gebruikt in ieder geval MediaServer.exe toegang geven. Hier werkt het prima.
Ja, de std. firewall van Vista. Heb die port (41952) opengezet en MediaServer.exe en Tversity toegang gegeven. Ik las gisteravond op de fora van tversity ook al veel mensen met dit probleem, dus het zal wel weer iets vaags zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Heb geen oplossing voor je, want ik had hetzelfde probleem. Wat je wel kan proberen is om winamp orb te draaien. Erg licht programma en doet het bij mij perfect. Succes

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt tversity soms niet 100% op vista.
Ik heb na lang kloten ook eindelijk werkend gekregen, met een Pentium Dualcore 3.0 GHZ en 1GB ram @ WinXP Pro.

Als je nog wat settings van me moet?
Ik heb ook wel soms dat hij bij bepaalde bestanden zegt connection lost, of zo iets. Maar opnieuw proberen en dan wil het wel.
Ik denk dus dat bij jou TVersity niet helemaal stabiel loopt.

Oja, heb je erst alle codecs van je PC verwijderd? En daarna TVersity geinstalleerd?
Dat was bij mij ook een probleem. Hij ging directvobsub laden enzo, wat niet nodig is.

Edit: Orb werkte bij mij helemaal niet, kreeg daar geen ondertiteling.. (Maar dat kan ook aan brakke codecs liggen, had toen de oude nog niet gedeinstalleerd.)
Maar TVersity levert nu wel goed beeld aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:08:

Edit: Orb werkte bij mij helemaal niet, kreeg daar geen ondertiteling.. (Maar dat kan ook aan brakke codecs liggen, had toen de oude nog niet gedeinstalleerd.)
Maar TVersity levert nu wel goed beeld aan.
Je moet inderdaad wel iets van fddshow geïnstalleerd hebben, maar bij mij leverde het echt heel goed beeld.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje heb jij hem op WMV7, 8 of 9?

En, ik had eerst k-lite maar heb die dus weer verwijderd, reboot gedaan. en toen ffdshow tversity opnieuw geinstalleerd, reboot, en op wmv8 staan.
Verder heb ik compression op minimum, en max video res op 1280*720
In FFDshow subtitles aangezet, en heb nu idd ook gewoon ondertiteling erbij :) (als je ze tenminste dezelfde naam geeft (bab5-s3e1.avi en bab5-s3e1.srt)

Edit: Oh zie dat je orb hebt, levert die beter beeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:40:
Slaapje heb jij hem op WMV7, 8 of 9?

En, ik had eerst k-lite maar heb die dus weer verwijderd, reboot gedaan. en toen ffdshow tversity opnieuw geinstalleerd, reboot, en op wmv8 staan.
Verder heb ik compression op minimum, en max video res op 1280*720
In FFDshow subtitles aangezet, en heb nu idd ook gewoon ondertiteling erbij :) (als je ze tenminste dezelfde naam geeft (bab5-s3e1.avi en bab5-s3e1.srt)

Edit: Oh zie dat je orb hebt, levert die beter beeld?
Excusé voor de kick, maar je tip is idd goed: eerst je oude codecs (k-lite, ffdshow etc) verwijderen en daarna TVersity en zijn codecs installeren. Daarna werken de subtitles meteen. Ik moest nog wel even in de settings van ffdshow aanvinken dat hij subs moet afspelen, dat staat standaard niet aan.

Orb (en Winamp Remote, wat in feite hetzelfde is geloof ik) heb ik ook getest. De beeldkwaliteit is toch een stuk minder, en die kun je ook niet verbeteren (resolutie instellen gaat bijv. niet wat bij tversity wel kan). Ik zou het alleen aanraden als mensen echt Tversity niet aan de praat krijgen.
Pagina: 1