Ik ben van plan om binnenkort een 22" breedbeeld monitor te kopen (samsung 226bw). is het mogelijk om een 4:3 beeld te laten zien met zwarte randen aan de zijkant, of zal het beeldscherm dit beeld uitrekken tot 16:9.
Dat hangt een beetje af van je videokaart, maar zeer waarschijnlijk kan dat wel ja.
The devil is in the details.
graka is een nvidia gf5900xt. zou je dit moeten instellen bij de driver software?
[ Voor 48% gewijzigd door leeuwtje1 op 23-03-2008 18:23 ]
Dat beeldscherm kan zelf niet schalen dus je zult het dan inderdaad door je grafische kaart moeten laten doen.
Edit: Zie deze how-to: http://www.widescreengami...ckbars_%28Pillarboxing%29
Edit: Zie deze how-to: http://www.widescreengami...ckbars_%28Pillarboxing%29
[ Voor 23% gewijzigd door Q00101100 op 23-03-2008 18:26 ]
Volgens mij hangt het eerder af van je monitor, althans, daarop kun je instellen hoe je het binnengekomen beeld gebruikt. Je monitor stuurt het alleen maar uit. Althans, dat is zo met de Nvidia kaarten die ik hier heb (7600, 7950 en 8500) icm 20" Dell monitoren.Hahn schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:19:
Dat hangt een beetje af van je videokaart, maar zeer waarschijnlijk kan dat wel ja.
Lastig idd opzich. Nergens problemen mee, alle video die ik afspeel, met zowel ATI als NVIDIA op zowel mn laptop als mijn desktop, allemaal 4:3 tenzij ik het anders in mn videoplayer instel (en ook zowel GOM, VLC als WMP deden dit).
ik heb een 226BW met een 8800GT (daarvoor een 7600GS) en hier kan je gewoon in de driver het 'flatpanel scaling' aanpassen.
ik speel nu NFSMW met 2 zwarte balken links en rechts.
Het scherm kan zelf niet het originele formaat laten zien, maar rekt dus een 4:3 spel uit naar 16:10 tenzij je dat dus instelt in je drivers (screenshot heb ik wel online staan, zoek ik zo even op)
{edit}
afbeelding teruggevonden:

Als je grafischekaart dus instelt zoals op de afbeelding dan krijg je de zwarte balken aan de zijkant
ik speel nu NFSMW met 2 zwarte balken links en rechts.
Het scherm kan zelf niet het originele formaat laten zien, maar rekt dus een 4:3 spel uit naar 16:10 tenzij je dat dus instelt in je drivers (screenshot heb ik wel online staan, zoek ik zo even op)
{edit}
afbeelding teruggevonden:

Als je grafischekaart dus instelt zoals op de afbeelding dan krijg je de zwarte balken aan de zijkant
[ Voor 31% gewijzigd door Wiethoofd op 23-03-2008 18:44 ]
ik heb de instellingen al wel gevonden in mn driversoftware. alleen even kijken of hoe ik dat moet instellen.
edit:schijnt dat ik het alleen kan aanpassen als een breedbeeldscherm heb aangesloten.
edit:schijnt dat ik het alleen kan aanpassen als een breedbeeldscherm heb aangesloten.
[ Voor 29% gewijzigd door leeuwtje1 op 23-03-2008 18:52 ]
Dan weet je dat het kan, en je dus je nieuwe scherm kan halenleeuwtje1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:48:
ik heb de instellingen al wel gevonden in mn driversoftware. alleen even kijken of hoe ik dat moet instellen.
GoT Huisregels
- Overige Hardware is geen dumpbak, waar denk je dat Videoplanken & Beeldkanonnen voor is
- waar dan ook op GoT verwachten we eigen inzet voor je een vraag stelt, en dat die inzet ook in je topicstart terug te lezen is. Waar heb je gezocht? Op welke zoektermen? Wat vond je toen? Wat is dan nog exact onduidelijk? - al deze info ontbreekt hier, dus gaat dit topic ook dicht.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()