Toon posts:

gegevens overdragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een nieuwe PC, en moet gegevens overpompen.
De oude PC loopt op windhoos XP pro (32 bit) de andere, nieuwe PC loopt op windhoos XP pro 64.
Ik moet ruim 55 GB aan stuff overpompen, voor vanavond 23:00uur, anders zit ik met een behoorlijk probleem.
Helaas heb ik geen externe HD, en DVD´s gebruiken om de boel over te zetten is ook niet mogelijk, de oude PC heeft geen DVD speler/brander.
Wat is nou de makkelijkste manier om gegevens over te pompen?
Ik heb een FTP programma geprobeerd te gebruiken, schiet niet op.
Ik zie trouwens rechtsonderin, een driehoek met een uitroepteken door het netwerk icoontje sinds ik de kabel heb verbonden.
Ik heb een crossover cabel, meen ik... (gele kabel)

Gegevens oude PC; autoconfiguration IP adress: 169.254.148.83
nieuwe PC; autoconfiguration IP adress: 169.254.153.64

Als iemand een idee heeft hoe ik makkelijk gegevens kan overdragen, hoor ik dat erg graag.

Groetjes,

MrNewbie @:>(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Schijf uit oude PC in de nieuwe PC hangen, en kopieren maar.

Meest simpel, meest snelst ook.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:18:
Schijf uit oude PC in de nieuwe PC hangen, en kopieren maar.

Meest simpel, meest snelst ook.
Ja daar dacht ik ook al aan, maar mijn oude PC heeft een ATA schijf, en de nieuwe heeft een S-ATA schijf.
Ik ben een newbie, vandaar ook mijn nickname, maar kan dat dan wel??

Groetjes,

MrNewbie :)

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:00
Als het moederbord van je nieuwe pc een "oude" ATA aansluiting heeft dan kan het prima. Dan kun je je oude HDD aansluiten op de oude ATA aansluiting van je moederbord en je nieuwe zal standaard op SATA aangesloten zitten.

Verwijderd

waarom niet, zolang jij hem op je moederbord kan aansluiten kan je hem gewoon gebruiken, en dan gewoon kopieren, nergens problemen mee hoor.

edit:
Te laat :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 17:32 ]

Verwijderd

of via lan de pc aan elkaar sluiten met een lan kabel, een map delen aanmaken, daar alles inzetten, en kopieren maar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik denk niet dat het moederboard op mijn nieuwe PC ATA ondersteund.
Daarnaast heb ik geen kruiskop in huis... erg handig ben ik ook niet, is er een andere manier?

Groetjes,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:32:
of via lan de pc aan elkaar sluiten met een lan kabel, een map delen aanmaken, daar alles inzetten, en kopieren maar
Ga ik dat even proberen.

Bedankt,

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:36:
Daarnaast heb ik geen kruiskop in huis... erg handig ben ik ook niet, is er een andere manier?
Een keukenmes of een schaar kan wel fungeren als schroevendraaier, je hoeft tenslotte alleen je kast open te hebben om je HDD in je andere computer te hangen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 20:23

Liberteh

All your base belong to me

Omg, dan pak je toch gewoon een een platkop, daar gaat hij echt niet dood van hoor, je maakt het alleen omslachtig, je vraagt om hulp, krijgt de goede oplossing, en negeert het... Wat wil je nou?

Edit: Te laat:)

[ Voor 4% gewijzigd door Liberteh op 23-03-2008 17:44 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijwel alle nieuwe moederborden hebben nog wel een ATA133 aansluiting. Daar even de oude schijf op aansluiten is echt de snelste en makkelijkste oplossing.

Je kan de oude schijf er gewoon even naast leggen met alleen de ATA kabel en voeding er in. Dan gewoon even booten en de data overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Liberteh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:43:
Omg, dan pak je toch gewoon een een platkop, daar gaat hij echt niet dood van hoor, je maakt het alleen omslachtig, je vraagt om hulp, krijgt de goede oplossing, en negeert het... Wat wil je nou?

Edit: Te laat:)
Dat is helemaal geen goede oplossing Liberteh... :?

Ik heb de nieuwe PC opengemaakt, ik kan geen enkele aansluiting vinden die passend is, mijn nieuwe PC heeft een microATX moederboard, waardoor het allemaal wat simpeler is.
Is er vanuit windows geen makkelijkere manier om wat gegevens over te dragen?
Ik moet gewoon 55 GB aan stuff van de ene 64 bit windhoos machine naar een 32 bit windhoos machine overpompen.

Mijn naam is trouwens MrNewbie, omdat ik een n00b ben!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je hebt in de computer waar de data op moet een sata hardeschijf
de harde schijf waar de data op staat is een ATA schijf en moet met een IDE kabel aangesloten worden.

Je kan de ene hd toch op het andere moederbord drukken of ben ik nou scheel?

de besturingsystemen maken niet uit als je de harde schijven bij elkaar in de computer drukt, zolang je maar opstart van de goede schijf (anders zit je met nieuwe hardware gevonden meldingen, of zelfs een kans dat hij niet boot van de schijf waar de data op staat)

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat voor moederbord heeft je nieuwe pc? Zelfs nieuwe MicroATX plankjes hebben meestal nog een IDE aansluiting. De oude schijf in de nieuwe PC hangen is toch echt de snelste oplossing..

Als je nieuwe mobo echt geen IDE aansluiting heeft kun je ergens een router/switch vandaan trekken en alles via het netwerk overpompen. Zorg wel dat beide pc's een IP in dezelfde range hebben (bijv. oude pc 192.168.0.1 en de nieuwe 192.168.0.2). Zelfde voor als je een crosscable gebruikt..

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:34:
je hebt in de computer waar de data op moet een sata hardeschijf
de harde schijf waar de data op staat is een ATA schijf en moet met een IDE kabel aangesloten worden.

Je kan de ene hd toch op het andere moederbord drukken of ben ik nou scheel?

de besturingsystemen maken niet uit als je de harde schijven bij elkaar in de computer drukt, zolang je maar opstart van de goede schijf (anders zit je met nieuwe hardware gevonden meldingen, of zelfs een kans dat hij niet boot van de schijf waar de data op staat)
Bedankt voor je reactie Wiethoofd.
Ik wil de oude harde schijf niet perminent inbouwen, ik wil alleen wat gegevens overhevelen, naar de harde schijf op mijn nieuwe PC.

¨Je kan de ene hd toch op het andere moederbord drukken of ben ik nou scheel?¨

Ik weet niet of je scheel bent, maar ik heb zelf goed gekeken, ik weet bij God niet hoe ik een ATA schijf kan gebruiken in mijn nieuwe PC, er zijn geen aansluitingen die ik kan vinden.
Is er nou echt geen makkelijke manier om dit te doen? :'(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:50:
[...]
Ik wil de oude harde schijf niet perminent inbouwen, ik wil alleen wat gegevens overhevelen, naar de harde schijf op mijn nieuwe PC.
Dan schroef je hem uit je oude en hang je hem (letterlijk) in je andere computer, dus dan schroef je hem niet vast, maar sluit je alleen alle kabels aan
Ik weet niet of je scheel bent, maar ik heb zelf goed gekeken, ik weet bij God niet hoe ik een ATA schijf kan gebruiken in mijn nieuwe PC, er zijn geen aansluitingen die ik kan vinden.
je kan ook de hardeschijf waar de data op moet in je oude computer hangen/drukken en dan zo de data overzetten. En op nog vrijwel elke nieuw mATX moederbord zit op z'n minst 1x een ATA ansluiting (een linkje naar de productsite en het betreffende moederbord zou zeer handig zijn)
Is er nou echt geen makkelijke manier om dit te doen? :'(
het niet doen is makkelijker (maar weer geen optie ;))

Verwijderd

Topicstarter
_Eend_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:48:
Wat voor moederbord heeft je nieuwe pc? Zelfs nieuwe MicroATX plankjes hebben meestal nog een IDE aansluiting. De oude schijf in de nieuwe PC hangen is toch echt de snelste oplossing..

Als je nieuwe mobo echt geen IDE aansluiting heeft kun je ergens een router/switch vandaan trekken en alles via het netwerk overpompen. Zorg wel dat beide pc's een IP in dezelfde range hebben (bijv. oude pc 192.168.0.1 en de nieuwe 192.168.0.2). Zelfde voor als je een crosscable gebruikt..
Ik heb een Asus M2N-VM DVI (microATX).

Een router of switch heb ik niet, zover ik weet, ik ben een n00b.
Ik heb een (gele) crosscabel, maar meer niet, het wordt tijd dat ik eens een externe HD koop.

MrNewbie

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
Je hoeft niet de hele tijd je posts te onderteken, het wordt alleen maar irritant gevonden

en als je een M2N-VM hebt, dan zitten daar gewoon 4 sata poorten en 1x een ATA aansluiting op

[edit]
hier een afbeelding met de ATA-aansluiting voor je oude hardeschijf aangegeven in het rood.

ATA aansluiting in rood

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 23-03-2008 19:12 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik zie daar gewoon een PATA IDE aansluiting zitten waar je oude schijf 100% zeker op past hoor. Dat blauwe slot aan de onderkant (op het plaatje).

EDIT: Te laat... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Realone op 23-03-2008 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:10:
[...]

offtopic:
Je hoeft niet de hele tijd je posts te onderteken, het wordt alleen maar irritant gevonden

en als je een M2N-VM hebt, dan zitten daar gewoon 4 sata poorten en 1x een ATA aansluiting op
Waar vind ik die ATA aansluiting dan?

@ te laat, ik ga er nu even naar kijken, bedankt tot op dus ver.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 19:14 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:13:
[...]

Waar vind ik die ATA aansluiting dan?

@ te laat, ik ga er nu even naar kijken, bedankt tot op dus ver.
zie even 3 posts terug

Pagina: 1