Klopt helemaal wat je daar zegt. Mobiele telefoon en draadloos internet kun je hoegenaamd niet met elkaar vergelijken.
Maar laat de reden voor draadloos nooit alleen maar zijn "omdat je het leuk vindt". Het zijn in de eerste plaats practische redenen.
- Aanleggen van een kabel modem/router naar PC is moeilijk of onmogelijk.
- Je bent op de plaats waar je de PC neerzet niet gebonden aan een vaste plaats.
Als geen van beide argumenten telt, heeft draadloos geen voordelen.
Draadloos of bedraad, eentje van het merk Linksys is zondermeer goed.
Mocht je met bovenstaande argumenten toch draadloos nodig hebben, en je signaal blijkt op de bovenste verdieping te zwak, dan kun je op een van de tussenliggende verdiepingen denken aan een repeater, die daar het signaal vernieuwt en versterkt.
Mocht je op die bovenverdieping wel met een kabel kunnen komen, maar je wilt toch vrij zijn om te gaan zitten waar je wilt, b.v. in geval van een laptop, zonder aldoor tegen op de grond slingerende kabeltjes aan te schoppen, dan kun je nog denken aan een accespoint (is een draadloze switch) die dan voor het laatste stukje zorgt voor die draadloze verbinding.
Edit:
Misschien was dit in mijn uiteenzettig al duidelijk, ik heb het hier over een router en niet over de modem. En lang niet iedereen onderschrijft slechte ervaringen met Linksys, integendeel. Maar goed voor mij geen discussiepunt, elke router is goed, een enkele uitzondering daargelaten. Zo had ik in het begin slechte ervaringen met Trust (paardentram waar ik een hogesnelheidstrein was gewend).
[
Voor 14% gewijzigd door
Techneut op 23-03-2008 23:37
]