Toon posts:

bereik wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me wil nu ook wel es op internet. Hij heeft een desktop pc met Windows xp home, Hij wil graag een wireless verbinding.
De modem komt dan in de meterkast beneden, en de ontvangende pc staat 2 verdiepingen hoger.
Is de ontvangst dan wel goed of is dat te ver weg?? En welk wireless modem is dan een goede keuze??

Zelf kan ik m niet helpen met deze vragen: ik heb een wired verbinding. Graag jullie hulp.

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 20:23

Liberteh

All your base belong to me

Als het huis niet van dik beton is (lees: bunkerachtig idee, denk ook aan geen ontvangst mobiel etc.) moet het prima te doen zijn.
En welk wireless modem is dan een goede keuze??
Meestal leveren de ISP's al een modem mee, dus zonder verdere info kunnen we je daar niet mee helpen.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

Topicstarter
Liberteh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:36:
Als het huis niet van dik beton is (lees: bunkerachtig idee, denk ook aan geen ontvangst mobiel etc.) moet het prima te doen zijn.
Maar de ontvangst van een mobiel is toch niet te vergelijken met een wifi?? De mobiel onvangt signalen van buitenaf, dus ook via ramen enzo. Volgens mij een betere ontvangst. Een wifi ontvangt toch alleen de signalen van de zender binnen een gebouw?? Of vergis ik me?

In dit geval moeten de signalen door 2 betonnen vloeren. Het is trouwens een doodgewone eengezinswoning.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt helemaal wat je daar zegt. Mobiele telefoon en draadloos internet kun je hoegenaamd niet met elkaar vergelijken.
Maar laat de reden voor draadloos nooit alleen maar zijn "omdat je het leuk vindt". Het zijn in de eerste plaats practische redenen.
  1. Aanleggen van een kabel modem/router naar PC is moeilijk of onmogelijk.
  2. Je bent op de plaats waar je de PC neerzet niet gebonden aan een vaste plaats.
Als geen van beide argumenten telt, heeft draadloos geen voordelen.
Draadloos of bedraad, eentje van het merk Linksys is zondermeer goed.
Mocht je met bovenstaande argumenten toch draadloos nodig hebben, en je signaal blijkt op de bovenste verdieping te zwak, dan kun je op een van de tussenliggende verdiepingen denken aan een repeater, die daar het signaal vernieuwt en versterkt.

Mocht je op die bovenverdieping wel met een kabel kunnen komen, maar je wilt toch vrij zijn om te gaan zitten waar je wilt, b.v. in geval van een laptop, zonder aldoor tegen op de grond slingerende kabeltjes aan te schoppen, dan kun je nog denken aan een accespoint (is een draadloze switch) die dan voor het laatste stukje zorgt voor die draadloze verbinding.

Edit:
Misschien was dit in mijn uiteenzettig al duidelijk, ik heb het hier over een router en niet over de modem. En lang niet iedereen onderschrijft slechte ervaringen met Linksys, integendeel. Maar goed voor mij geen discussiepunt, elke router is goed, een enkele uitzondering daargelaten. Zo had ik in het begin slechte ervaringen met Trust (paardentram waar ik een hogesnelheidstrein was gewend).

[ Voor 14% gewijzigd door Techneut op 23-03-2008 23:37 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:35

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik zou voor een zyxel gaan. Heb echt slechte ervaringen met linksys.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 13:55
Ik zou gelijk de doorstap maken naar een Wireless-N modem. Daarmee heb je zeker bereik door je hele huis, en ben je ook wat meer op de toekomst gericht. Nu zal de gebruikte snelheid misschien niet zo hoog zijn (omdat je zegt dat ie net met internet begint), maar als ie wat meer ermee gaat doen in de toekomst dan heb je gelijk een verbinding die ook wat sneller is.
Goede routers zou de D-Link DIR-655 zijn maar dan zit je aan de 135 euro, er is ook nog een wat goedkopere Netgear WNR3500.

Veel keus dus, N routers staan voor bereik en snelheid.

EDIT:
Owjah en via het stopcontact kan ook nog leuk zijn, maar dat is dan pas als kabels heel erg lastig/ heel erg ongewenst zijn over de verdiepingen heen naar boven en ook als je dus zo'n betonnen huis hebt dat draadloze signalen gewoon niet werken. Het is duurder dan wireless, denk ook aan de net-stroom aansluiting in de meterkast, maar als daar je modem staat zal je die wss al hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door JaWSnl op 23-03-2008 23:58 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Techneut schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:27:
Klopt helemaal wat je daar zegt. Mobiele telefoon en draadloos internet kun je hoegenaamd niet met elkaar vergelijken.
Maar laat de reden voor draadloos nooit alleen maar zijn "omdat je het leuk vindt". Het zijn in de eerste plaats practische redenen.
  1. Aanleggen van een kabel modem/router naar PC is moeilijk of onmogelijk.
  2. Je bent op de plaats waar je de PC neerzet niet gebonden aan een vaste plaats.
Als geen van beide argumenten telt, heeft draadloos geen voordelen.
Hij wil wireless, omdat er dan geen snoeren langs de muren, plafond en trappen lopen.
Zijn desktop pc komt op een vaste plaats te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:32:
ik zou voor een zyxel gaan. Heb echt slechte ervaringen met linksys.
Ik heb voor mijn wired system een Zyxel router en die werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
JaWSnl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:41:
Ik zou gelijk de doorstap maken naar een Wireless-N modem. Daarmee heb je zeker bereik door je hele huis, en ben je ook wat meer op de toekomst gericht. Nu zal de gebruikte snelheid misschien niet zo hoog zijn (omdat je zegt dat ie net met internet begint), maar als ie wat meer ermee gaat doen in de toekomst dan heb je gelijk een verbinding die ook wat sneller is.
Veel keus dus, N routers staan voor bereik en snelheid.
EDIT:
Owjah en via het stopcontact kan ook nog leuk zijn, maar dat is dan pas als kabels heel erg lastig/ heel erg ongewenst zijn over de verdiepingen heen naar boven en ook als je dus zo'n betonnen huis hebt dat draadloze signalen gewoon niet werken. Het is duurder dan wireless, en niet iedereen heeft net-stroom in de meterkast waar de modem staat.
Goh, dat is interessant!! leg es uit, hoeveel is duurder dan wireless?? en wat bedoel je met net-stroom?? Of er een stopcontactdoos in zijn meterkast zit?? Geen idee.

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 13:55
dat is zeker interessant :)

ligt er ook aan hoeveel snelheid je nodig hebt, en dan ken ik ook verhalen over de stroom groepen in huis waar het signaal binnen een groep moet blijven maar ik hoor vaker dat het geen probleem is dan wel. Netgear heeft de XE102, voor 30 euro al maar dat is volgens de verpakking 14 Mbps, alleen in praktijk wss een stukje minder nog zelfs. Ook heeft netgear de XE103G met een verpakkingssnelheid van 84 Mbps voor ongeveer 85 euro.
Dus niet duurder dan Wireless-N, maar je weet niet zeker of t werkt over het stroom bij je vriend. mss iets om op te orienteren als je het overweegt.

Net-stroom: 230v aansluiting maar dat is te verwachten met een modem in de mterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door JaWSnl op 24-03-2008 00:06 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Pagina: 1